altflyter Skrevet 14. november 2011 Forfatter #21 Del Skrevet 14. november 2011 Hvem har snakka om å stenge alle kvinner inne? Og om du bestemmer deg for å stenge alle innvandrere inn, hvorfor er det ikke rasisme? Hva slags sykt tankeeksperiment er dette egentlig? Jeg sier bare at jeg syntes det er rart at det er "Greit" at kvinner ikke kan gå alene, og må holde seg hjemme om de ikke har noen til å passe på dem, for det er slik det er nå. Er ikke det like stigmatiserende som det hadde vært å nekte asylsøkere frihet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 14. november 2011 #22 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg lurer på en ting: Hva er forskjellen her: Å holde alle kvinner innendørs etter mørkets frembrudd for å hindre at de blir voldtatt Å holde alle innvandrere innendørs etter mørkets frembrudd for å hindre at de voldtar ? Forskjellen er at førstnevnte er en forhåndsregel, mens sistnevnte er rasisme. Jeg ser to grupper som blir undertrykket og stigmatisert. Eneste forskjellen er at sistnevnte gruppe kan kalle det rasisme, og dermed slipper unna med det. Jeg syntes det er like stigmatiserende å stenge alle kvinner inne. Dette med rettssikkerhet kan være vanskelig ser jeg. Det dreier seg ikke om rasisme for min del, men om at det hadde vært riv, ruskende galt å dele ut kollektiv skyld til en stor gruppe, basert på handlingene til en bitteliten minoritet. Hvor går grensa her? Om vi først er i gang med å blåse fullstendig i rettssikkerhet og individets rettigheter, så er det ganske mange vi kan låse inne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #23 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) sneversynte nek. Endret 14. november 2011 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 14. november 2011 #24 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg sier bare at jeg syntes det er rart at det er "Greit" at kvinner ikke kan gå alene, og må holde seg hjemme om de ikke har noen til å passe på dem, for det er slik det er nå. Er ikke det like stigmatiserende som det hadde vært å nekte asylsøkere frihet? Det er vel selvfølgelig ingen (bortsett fra den lille andelen mennesker som voldtar) som synes det er "GREIT", at situasjonen er som den er. Det overrasker meg hvor korttenkte mange av dere som skriver her faktisk er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 14. november 2011 #25 Del Skrevet 14. november 2011 Det er vel ikke det engang? De utgjør det soleklare flertallet i forbindelse med overfallsvoldtekter. Ikke alle slags voldtekter. Om de skulle ha dominert innenfor alle former for voldtekt, så hadde noe vært veldig rart. Det er jo tross alt slik at de fleste som bor her i landet er nordmenn. Da spørs det om ikke det noe veldig rart. I hvert fall ifølge denne rapporten fra krisesentrene for 2010: http://www.krisesenter.com/statistikk/PDFdocs/rapportering_krisesentrene2010.pdf Her går det fram at hele 63 % av beboerne ved krisesentrene hadde innvandrerbakgrunn i 2010... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 14. november 2011 #26 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) sneversynte nek. Hvis du hadde hatt én enkelt hjernecelle, så hadde du forstått forskjellen på: halvparten av innvandrere er voldtektsmenn. halvparten av voldtektsmenn er innvandrere. Les det jeg har skrevet. Endret 14. november 2011 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 14. november 2011 Forfatter #27 Del Skrevet 14. november 2011 Dette med rettssikkerhet kan være vanskelig ser jeg. Det dreier seg ikke om rasisme for min del, men om at det hadde vært riv, ruskende galt å dele ut kollektiv skyld til en stor gruppe, basert på handlingene til en bitteliten minoritet. Hvor går grensa her? Om vi først er i gang med å blåse fullstendig i rettssikkerhet og individets rettigheter, så er det ganske mange vi kan låse inne. Men er det ikke like riv ruskende galt at kvinner ikke kan gå trygt alene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 14. november 2011 #28 Del Skrevet 14. november 2011 Det er vel selvfølgelig ingen (bortsett fra den lille andelen mennesker som voldtar) som synes det er "GREIT", at situasjonen er som den er. Det overrasker meg hvor korttenkte mange av dere som skriver her faktisk er. Jeg er enig, det er en trist utvikling. Mannen i huset her er innvandrer, og muslim. Han er like opprørt og provosert over dagens situasjon som nordmenn er. Det jeg ser jeg faktisk på som en selvfølge, de fleste friske mennesker med et snev av rettferdighetssans og empati vil syntes dette er ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #29 Del Skrevet 14. november 2011 Hvis du hadde hatt én enkelt hjernecelle, så hadde du forstått forskjellen på: halvparten av innvandrere er voldtektsmenn. halvparten av voldtektsmenn er innvandrere. Les det jeg har skrevet. Jeg har hele veien snakket om flertallet av voldtekter. At du svarer på noe annet, gjør deg bare enda mer tåpelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 14. november 2011 #30 Del Skrevet 14. november 2011 Men er det ikke like riv ruskende galt at kvinner ikke kan gå trygt alene? Selvfølgelig er det ille! Det betyr ikke at man av den grunn kan låse inne en haug av uskyldige mennesker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. november 2011 #31 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg føler hat, men heller for hvordan samfunnet fungerer og hvordan vi kan akseptere at det er slik. Jeg syntes det er sykt at det er strengere straffer for underslag enn for voldtekt. Problemet er ikke strenge straffer. Problemet er at ingen i rettsapparatet tror på kvinnen og skal ALLTID finne feil med hennes adferd for å redusere straffen til svinet. Dvs. de få gangene det faktisk blir en rettssak. Stod akkurat en oversikt i VG om oppklarte overfallsvoldtekter i resten av landet - 3 % oppklaringsrate. Fantastisk, er det ikke? Er det da strafferammen som er problemet eller er det resursene til politiet? Og det andre interessante her er jo at det nok en gang er ofrene sin feil som kommer for sent til politiet i nyvaskede klær og all DNA vasket bort fra sitt underliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Drue Skrevet 14. november 2011 #32 Del Skrevet 14. november 2011 Kom gjerne med spesifikke tall for å hevde at flertallet av innvandrere er voldtektsmenn. Du er helt på jordet. Gi meg tall som beviser det motsatte på overfallsvoldtekter. Hvem misforsto hvem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 14. november 2011 Forfatter #33 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Selvfølgelig er det ille! Det betyr ikke at man av den grunn kan låse inne en haug av uskyldige mennesker! Det er jo det vi allerede gjør! Vi låser inne alle kvinner om de ikke har noen til å passe på dem. Så jeg spurte om hvorfor DET er greit, mens når jeg drar opp forslaget om at innvandrere skal stenges inne, da er det å stenge inne et uskyldig folkeslag. Jeg sier IKKE at det ene eller det andre er riktig eller greit, men jeg syntes det virker som om det er sosialt akseptert å stenge inne kvinner. Endret 14. november 2011 av altflyter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 14. november 2011 #34 Del Skrevet 14. november 2011 Da spørs det om ikke det noe veldig rart. I hvert fall ifølge denne rapporten fra krisesentrene for 2010: http://www.krisesenter.com/statistikk/PDFdocs/rapportering_krisesentrene2010.pdf Her går det fram at hele 63 % av beboerne ved krisesentrene hadde innvandrerbakgrunn i 2010... Oslo politiets tall for samme år viser fortsatt at de fleste voldtektsmenn er etnisk norske. Det unnskylder ikke utenlandske voldtektsmenn, men det er ingen vits i å konstruere røverhistorier. Når det gjelder krisesenter, som egentlig ikke er det dette handler om, tror du kanskje det kan ha noe å si at innvandrerkvinner har en livssituasjon som bidrar til at de i en slik situasjon har færre alternativer enn mange etnisk norske kvinner? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. november 2011 #35 Del Skrevet 14. november 2011 Jeg sier bare at jeg syntes det er rart at det er "Greit" at kvinner ikke kan gå alene, og må holde seg hjemme om de ikke har noen til å passe på dem, for det er slik det er nå. Er ikke det like stigmatiserende som det hadde vært å nekte asylsøkere frihet? Er det egentlig noen som synes det er greit? Tror du ikke at selv de som mener at damer kan takke seg selv synes det er forferdelig ugreit at norske damer i vanlig norsk klesstil blir overfalt og voldtatt av forkvaklede individer? Jeg tror du skal slite med å finne noen blant de som ikke overfaller og voldtar selv som synes dette er kanon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 14. november 2011 #36 Del Skrevet 14. november 2011 Det er jo det vi allerede gjør! Vi låser inne alle kvinner om de ikke har noen til å passe på dem. Nei, VI låser ikke kvinnene inne. Dette er et valg kvinner tar selv. Det er mulig noen føler at de ikke har et valg, men det er fortsatt ikke sånn at noen har reist rundt i landet for å låse kvinner inne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #37 Del Skrevet 14. november 2011 Hvem misforsto hvem? Samme f. Vi kan være enig i at voldteksmenn uansett etnisk bakgrunn gjør noe forferdelig, og burde straffes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 14. november 2011 #38 Del Skrevet 14. november 2011 Er det egentlig noen som synes det er greit? Tror du ikke at selv de som mener at damer kan takke seg selv synes det er forferdelig ugreit at norske damer i vanlig norsk klesstil blir overfalt og voldtatt av forkvaklede individer? Jeg tror du skal slite med å finne noen blant de som ikke overfaller og voldtar selv som synes dette er kanon! Amen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. november 2011 #39 Del Skrevet 14. november 2011 Det er jo det vi allerede gjør! Vi låser inne alle kvinner om de ikke har noen til å passe på dem. Så jeg spurte om hvorfor DET er greit, mens når jeg drar opp forslaget om at innvandrere skal stenges inne, da er det å stenge inne et uskyldig folkeslag. Jeg sier IKKE at det ene eller det andre er riktig eller greit, men jeg syntes det virker som om det er sosialt akseptert å stenge inne kvinner. Jeg synes du har et godt poeng for begge deler berøver friheten til noen ut fra at de er medlem av en gruppe. Det er dermed ikke sagt at alle synes det er greit å låse inn alle innvandrer menn fordi noen av dem voldtar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 14. november 2011 Forfatter #40 Del Skrevet 14. november 2011 Nei, VI låser ikke kvinnene inne. Dette er et valg kvinner tar selv. Det er mulig noen føler at de ikke har et valg, men det er fortsatt ikke sånn at noen har reist rundt i landet for å låse kvinner inne. Jeg syntes ikke det er et valg. Det er en forhåndsregel for å slippe å oppleve noe slikt igjen. Og det er helt på bærtur at det er sånn. Jeg syntes det er rart at man oppfordres til å ikke gå alene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå