Gå til innhold

Å lyve om hvor man møttes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min nåværende kjæreste møttes på et nettsted, ikke et vanlig datested, så det er ikke noe man forteller hvemsomhelst.

han fortalte foreldrene sine i en bisetning en gang (før vi var ordentlig sammen) at vi møttes via en skole han har gått på. Den skolen er slik at man har et utenlandsopphold, så jeg har liksom vært i Latin Amerika - selv om jeg egentlig ikke har vært utenfor Europa en gang..

Tenkte ikke over det i starten, forholdet var ferskt og foreldre og familie var ikke innblanda i det hele tatt.

Nå begynner ting å bli mer seriøst, og jeg merker jeg synes det er ubehagelig, jeg blir av og til spurt om ting fra studietida borte, og jeg synes det er forferdelig vanskelig å skulle si noe om det når det ikke er noe som eksisterer en gang.. Den studietida skulle også tilsi at vi har en del felles kjente, noe vi ikke har..

Merker jeg er irritert over at han sa noe sånt, men vet at det bare var noe han sa for å ikke fortelle sannheten..

Og ikke minst når foreldrene våre en gang kommer til å møtes, hva om utenlandsoppholdet blir et tema da liksom.. Mine foreldre tror vi møttes i jobbsammenheng.

Jeg synes vi skal prate med foreldrene hans, men det blir så dumt å si noe om det nå etter så mange mnd og etter at jeg har "innrømt" å ha vært utenlands..

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde bedd fyren om å fortelle sannheten.

Jeg fatter ikke hvorfor folk gidder å gjøre ting så vanskelig for seg selv og hverandre. Typisk fim-plott det der. En dårlig film sådan.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell sannheten. Ser ikke hvordan det kunne skade?

Selv ble jeg og kjæresten sammen etter at vi rota på fest og han ble med meg hjem, og, ja... Forteller ikke hele historien til alle, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bedd fyren om å fortelle sannheten.

Jeg fatter ikke hvorfor folk gidder å gjøre ting så vanskelig for seg selv og hverandre. Typisk fim-plott det der. En dårlig film sådan.

Forresten,synes dere begge bør innrømme løgnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Dere har tydeligvis dratt den et godt stykke lenger enn det vi har. Vi møttes på sukker, og kjæresten min ville av en eller annen grunn ikke si det, så vi fant på en historie om at vi traff hverandre på byen. Til å begynne med gikk det helt greit, men etter to år sammen kjenner jeg jo at jeg driter langt i om noen vet at vi traff hverandre på nettet - hadde det ikke vært for sukker hadde jeg aldri truffet han som gjør meg glad hver eneste dag, så det er da virkelig ikke noe å være flau over! Dessuten har vi ikke lenger oversikten på hvem som kjenner hvilken historie, siden gode venner på begge sider kjenner til den ekte. Dessuten forteller vi ulike versjoner av den ekte hver gang. :gjeiper:

Vi har tullet med at vi får avsløre oss i en evt bryllupstale hvis det skulle bli aktuelt, lage en litt morsom greie ut av det. ;)

Kjæresten din har jo derimot rotet det betydelig verre til, siden du plutselig både har bodd i Latin-Amerika og kjenner en masse folk du ikke gjør. Så i ditt tilfelle ville jeg rett og slett krevd at han var ærlig med foreldrene sine så fort som mulig. For det kommer jo bare til å bli flere og flere situasjoner du ikke vet hvordan du skal takle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns også din kjære skal fortelle at dere har møttes på nettet. Dere trenger ikke fortelle hvilken side det var (hvis dere ikke vil si det). Dere kan jo eventuelt late som det var en annen side. Bedre å lyve om hvilken side dere møttes på, enn å dikte opp en historie om at du har vært i et land du aldri har vært i. Det kan by på problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Morsom problemstilling. Be han fortelle foreldrene sine at han dro en spansk (syd-amerikansk) en. Bli gjerne med når dere skal fortelle "sannheten", så slipper du å gruble mer på ting. Hvis foreldrene har humoristisk sans, vil de få seg en god latter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal dere bare snakke med hans foreldre? Du har jo løyet for dine også :klo:

Jeg synes i grunnen dere begge bare skal si det som det er, så slipper dere fler pinlige situasjoner. Hvis det er veldig dumt å fortelle om det nettstedet dere møttes, så si dere møttes på en datingside.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Dere har tydeligvis dratt den et godt stykke lenger enn det vi har. Vi møttes på sukker, og kjæresten min ville av en eller annen grunn ikke si det, så vi fant på en historie om at vi traff hverandre på byen.

Jeg møtte også mannen min på Sukker! :D

Dvs, han fant meg og var veldig sta, selv da jeg sa jeg ikke var interessert XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om jeg hadde møtt min kjære på et nettsted for folk som tennet på.... la oss si lyktestolper da, så hadde ikke jeg vært særlig gira på å dele sannheten. Ikke at det er noe galt i tenne på lyktestolper, men så er det for privat til at man egentlig vil dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min nåværende kjæreste møttes på et nettsted, ikke et vanlig datested, så det er ikke noe man forteller hvemsomhelst.

han fortalte foreldrene sine i en bisetning en gang (før vi var ordentlig sammen) at vi møttes via en skole han har gått på. Den skolen er slik at man har et utenlandsopphold, så jeg har liksom vært i Latin Amerika - selv om jeg egentlig ikke har vært utenfor Europa en gang..

Tenkte ikke over det i starten, forholdet var ferskt og foreldre og familie var ikke innblanda i det hele tatt.

Nå begynner ting å bli mer seriøst, og jeg merker jeg synes det er ubehagelig, jeg blir av og til spurt om ting fra studietida borte, og jeg synes det er forferdelig vanskelig å skulle si noe om det når det ikke er noe som eksisterer en gang.. Den studietida skulle også tilsi at vi har en del felles kjente, noe vi ikke har..

Merker jeg er irritert over at han sa noe sånt, men vet at det bare var noe han sa for å ikke fortelle sannheten..

Og ikke minst når foreldrene våre en gang kommer til å møtes, hva om utenlandsoppholdet blir et tema da liksom.. Mine foreldre tror vi møttes i jobbsammenheng.

Jeg synes vi skal prate med foreldrene hans, men det blir så dumt å si noe om det nå etter så mange mnd og etter at jeg har "innrømt" å ha vært utenlands..

Hva ville dere gjort?

Jeg ville i alle tilfeller latt være å fortsette å bekrefte at jeg har gått på en skole jeg aldri har gått på, sidne løgnen vil bli mer innviklet for hver gang. Folk blir til slutt skuffet når de finner ut at de ble løyet til over tid. Da har du et tillitsproblem, der de har blitt på vakt mot at du har en tendens til å være uærlig.

Legg kortene på bordet, og si at du ikke liker at han sa dere møttes på den skolen, siden det er ikke tilfellet, og det var på nett dere ble kjent. Du trenger ikke si hvor på nettet. Men bli for din egen skyld ærlig, så folk ikke tviler på deg i framtida, når du forteller ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal dere bare snakke med hans foreldre? Du har jo løyet for dine også :klo:

Jeg synes i grunnen dere begge bare skal si det som det er, så slipper dere fler pinlige situasjoner. Hvis det er veldig dumt å fortelle om det nettstedet dere møttes, så si dere møttes på en datingside.

Godt poeng.

Det er like greit å innrømme at det føltes flaut å si at de møttes på nett, så de fortalte en løgn om jobbsammenheng og skole., men si hva som faktisk skjedde.

De trenger vel ikke oppgi url heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ikke noe problem å si at man har truffet hverandre på nettet, vel! Tror egentlig ingen bryr seg så veldig om det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortell at dere møttes via nett, og at. dere syntes det var litt flaut eller noe, så dere ville ikke si det tidligere. ferdig med det. da har dere fortalt sannheten, men ikke lagt ut om hvor på nett dere traff hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange bekjente som har gjort det samme, "møttes på nett" er noe mange kvier seg for å si til foreldregenerasjonen. Men jeg har aldri hørt om en så dum løgn noen gang, å påstå at dere møttes på studier du aldri har tatt, i utlandet. De jeg kjenner som tar en hvit en om dette har bare mumlet noe om felles venner og fest, slik at det ikke blir flere spørsmål

Dette vil garantert komme frem. Jeg kan love at foreldre og svigerforeldre som møtes kommer inn på dette som et av de første temaene, deretter kommer andre slektninger som møtes, bryllupstale osv, der slikt alltid blir gjengitt. Jo lengre du spiller med jo dummere fremstår også du, det er lettere for han å innrømme løgn ovenfor sine foreldre med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...