Gå til innhold

Noen som jobber som/ansetter regnskapsmedarbeidere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på å ta dette nks-kurset om regnskap.

Vil dette kurset gjøre at jeg får jobb i ettertid?

Hva vil arbeidsoppgavene mine bestå av?

Og hva er lønna egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fryktelig vanskelig å svare på dine spørsmål, grunnet at forskjellige arbeidsgivere legger forskjellig utdannelse/erfaring fra/i regnskapsmedarbeider til resepsjonist.

Ofte er ordet "regnskapsmedarbeider" brukt i stillingsutlysning, så krever de at en er autorisert regnskapsfører. Etter mitt hode så står stillingbetegnelse / utdannelse ikke i stil i det hele tatt. Likeså så har mange bedrifter lagt deler av enklere regnskapsarbeid til resepsjonen.

Med det kurset du linker til, så får du bakgrunn til å ta enklere regnskapsarbeid. Slikt som ofte er lagt til resepsjonen. Men du kan være heldig å finne en regnskapsmedarbeiderstilling som er enklere regnskapsarbeid også.

Men om du får jobb, hvilke arbeidsoppgaver til hvilken lønn er umulig å svare på, nettopp fordi regnskapsarbeid er så variert i bedrifter. I oljenæringen som jeg arbeider i, tror jeg ikke du har særlig mulighet, de krever oftes bachelor + 3-5 års erfaring.

Håper det gjorde deg noe klokere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikk på regnskap / resepsjon stillinger på finn.no, så kan du danne deg et bilde selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...