Gå til innhold

Hvordan er det å date som voksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke datet siden jeg var 23, og føler at ting er annerledes nå som jeg er rundet 30.

Når jeg var i begynnelsen av 20-årene var alt så enkelt. Man gikk på fest, drakk alkohol og pratet og lo.

Så kom man kanskje i prat med en fyr man likte, og etter noen ganger på byen eller fest, der man møttes, rotet man rundt og ble sammen og ting utviklet seg.

Nå er jeg veldig singel, og har vært det 2 år, og jeg har ikke datet fordi jeg trengte å være alene og finne meg selv.

Kjenner at livet er annerledes nå. Jeg har ikke festet eller datet siden jeg var 23.

Hvordan blir livet nå? Hvordan skal jeg møte noen i min alder?

Syns det bare høres skremmende ut og vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden så mange tråden ble svart på akkurat da jeg postet denne tråden, ble denne dyttet ganske fort ned ... så da dytter jeg den opp igjen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er enklere å date nå fordi jeg er tryggere på meg selv. Men jeg syns vel det er vanskeligere å forelske meg enn det jeg gjorde da jeg var 20, og som sikkert mange andre har jeg vel utvikla noen særheter :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er enklere å date nå fordi jeg er tryggere på meg selv. Men jeg syns vel det er vanskeligere å forelske meg enn det jeg gjorde da jeg var 20, og som sikkert mange andre har jeg vel utvikla noen særheter :ler:

Ja, jeg kjenner meg tryggere på meg selv, jeg også :)

Men jeg kjenner også på at jeg ikke kommer til å gi meg hen til hvem som helst. Vil så gjerne møte noen man kan prate med alt om! :skravle: men det virker så vanskelig. Jeg er litt sjenert også, da ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner meg tryggere på meg selv, jeg også :)

Men jeg kjenner også på at jeg ikke kommer til å gi meg hen til hvem som helst. Vil så gjerne møte noen man kan prate med alt om! :skravle: men det virker så vanskelig. Jeg er litt sjenert også, da ... :sjenert:

Prøv internetdating?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv internetdating?

Nei, det tør jeg ikke. Hadde håpt å møte noen i real-life, sånn over tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det tør jeg ikke. Hadde håpt å møte noen i real-life, sånn over tid :)

Det dukker alltids opp noen når du minst aner det, enten via venner/bekjente, jobb, interesser, reiser, osv. Det viktigste du kan gjøre er å leve livet ditt, være lykkelig og glad, så faller alt på plass :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt på samme måte, ts. Har også bikket 30 (er mann) og det virket jo så mye enklere før i alderen 20-26. Det er flere år siden jeg slo opp med min forrige eks, og det har egentlig ikke blitt noe seriøst etter det. Jeg liker å treffe nye mennesker, men som du sier så virker det som om det var lettere før når "alle" dro på fest med venner og venners venner eller i studiesammenheng. Da hadde man en naturlig arena og treffes på, og jeg ser nå at ting flyter mye lettere i en slik sammenheng.

Men det betyr jo absolutt ikke at det ikke er mulig, men som det påpekes så utvikler man seg jo fra begynnelsen av tyveårene og til man blir tredve. Man vet mer om seg selv og hva man ønsker og det gjør at man også har blitt litt mer kresen på potensielle partnere. De som ikke har etablert seg ennå men ønsker å gjøre det føler nok kanskje at de ikke har like god som før, og ønsket om å finne den rette kan nok gjøre at man blir litt mer selektiv på godt og vondt. I tillegg er det jo mange som jobber og en del, og skal man også ha en aktiv fritid så er det faktisk ikke så mye tid igjen for dating.

Men vi får nok bare gjøre så godt vi kan. Det viktigste er å prøve å skape et godt liv for seg selv, for i dag er det ingen selvfølge at man holder sammen hele livet. Til gjengjeld får man jo gleden av å kjenne flere partnere og selv om kjærlighetssorgen kan være vond når den står på, så behøver ikke brudd å være bitre. I ettertid kan man heller se tilbake på det man hadde med viten om at en selv har hatt stor betydning for en annen og h*n betydde noe for deg. De fleste forhold tilfører en noe som jeg tror man også får glede av i neste forhold. Men det siste her var vel egentlig en digresjon i forhold til det opprinnelige temaet, så jeg skal la denne hesten ligge :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christiane

Dating er vel egentlig bedre når man er på din alder... Du vet mer hva du vil/ikke vil ha.

Du kan treffe på en potensiell partner f.eks ved å gå i fjellet - lett å snakke med mennesker der. Ser mange som er alene i fjellet :-). Treningsstudio, butikken, kafeer, venners venner. Det dukker nok opp en du vil "utforske" mer skal du se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg er litt sjenert. Med de jeg kjenner godt er jeg meg selv, men med fremmede er jeg litt tilbakeholden, derfor får jeg ingen sjanse til å vise hvem jeg er på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et inntrykk av at folk dater litt mer "seriøst" i 30-årene. Folk begynner å få dårligere tid osv. Inbiller meg at det er vanligere at man kan bli satt opp på dater av venner, og at spesielt kvinnene blir litt mer aktive og kontaktsøkende. Tidlig til midten av 20-årene er de jo på topp hva angår fysisk attraktivitet og kan velge og vrake i potensielle partnere uten å gjøre noe særlig for det selv. Mulig jeg er helt på jordet men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...