Gå til innhold

Vi bør lære av Danmark


Gjest Christian

Anbefalte innlegg

Stolt av å bo i Norge , der en kvinne kan bli voldtatt i påsyn av andre, mens ingen rundt gjør noe for å stoppe det som skjer.. Det har skjedd på Stortingstrappa med vakter som så på og videobevis, og mannen ble sluppet fri.Og det har skjedd i flombelysning på GrønlandTbane med folk rundt som så en annen vei.

Hurra for Norge, 17mai og olje og alt det derre der. :ironi:

Stolt av Norge som nasjon, ikke av enkeltmennesker (norske eller ikke) som ikke gjør det de kan for å stoppe en voldtekt. I enhver nasjon finnes det mennesker som ikke oppfører seg eksemplarisk, å tro noe annet er naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest henriett3

Har du tenkt over at de som brenner bort fingeravtrykket sitt i desperasjon, nettopp er de som er i mest behov at å finne et trygt land som vil ta imot dem???

Medmenneslkighet, er det et ord du har hørt før? Det betyr å være human .Mot andre.Siden en dag er det også deg selv det gjelder.Derfor har alle et ansvar for hvordan de behandler andre.

Den dagen det er DEG som har flyktet uten papirer fra din sikre død, og du i desperasjon etter ennå et avslag om opphold brenner vekk fingeravtrykket ditt i dyp fortvilelse, håper jeg ikke du møter en med din innstilling når du søker om asyl i neste land, for å overleve...Det unner jeg deg virkelig ikke å oppleve.

Man kanskje da fikk du åpnet øynene litt. For det kan kanskje trenges?

Veldig, veldig mange av de som brenner vekk fingeravtrykk gjør det fordi de er kriminelle og at vi ikke skal kunne finne dem i database. Derfor er jeg imot at vi skal ta inn disse.

Hypotetisk sett. Viss jeg skulle flyktet fra Norge, hadde jeg aldri aldri aldri brent bort fingeravtrykkene mine. Hadde ikke hatt noen spesiell grunn til å gjøre det heller.

Kunne gjerne slengt dritt tilbake, men sånn oppførsel gidder jeg ikke å ha engang. Men uansett tar jeg ikke folk med så mange skrivefeil veldig seriøst.

Endret av henriett3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian

Bryter rasismeparagrafen

Lederen for Institut for Menneskerettigheder, Jonas Christoffersen, mener Vestergaard er på tynn is.

- Dette er et soleklart brudd på rasismeparagrafen i straffeloven, som sier at man ikke kan diskriminere andre ut fra nasjonalitet eller hudfarge. Og det er jo tilfelle her, sier han til jp.dk.

Juristen Sten Bønsing ved Aalborg Universitet er helt enig og mener også at Legelandet bryter rasismeparagrafen.

Somalisk Ungdom i Danmark vil nå anmelde fornøyelsessenteret for diskriminering.

- Jeg kan godt forstå at de avviser konkrete personer som tidligere har brutt Legelands regler, og det er de i sin fulle rett til å gjøre. Men man må ikke generalisere og utestenge alle somaliere eller andre som ligner på somaliere, mener organisasjonens leder Mohamed Suleban.

Ble det for vanskelig for deg å lese hele artikkelen?

Jeg leste hele artikkelen.

At enkelte mener at dette er brudd på rasismeparagrafen så jeg også. Det betyr ikke at denne saken ikke vil få et etterspill, der jeg regner med at saken går i lekelands favør. Det må være lov å utestenge en gruppe for en tid som kun bedriver vold og hærverk. Danskene er drittlei somaliere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian

Med den samme logikken som TS har bør ingen norske menn mellom 17 og 25år få lov å kjøre bil, siden det er denne gruppa som er ansvarlig for de fleste dødsulykkene på norske veier.

De bør derfor ikke få lov å eie, kjøre eller drive på med bil.

Det er alltid best å være føre var.

Eller?

Vel, forsikringsselskap krever høyere premie av de under 25. Det er også snakk om at mannlige bilførere under 30 må betale høyere premie enn kvinner under 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg. det drives jo litt sånn allerede i Norge. Har du p deg russebukse får du ikke lov til å komme inn på de fleste utesteder. En kamerat av meg lånte russebuksa til broren min i februar en gang (han ville bare bruke den for gøy) og kom ikke inn på utested o.O

Men hvis sånt skal skje med utlendinger, så er det rasisme..... men det er greit med russ ?

Ser du ikke at dette er helt borti natta? Ei russebukse kan man ta av, man kan ikke ta av seg hudfargen eller nasjonaliteten sin!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledelsen av Lekeland utenfor Århus i DK har besluttet å utestenge somaliere. Noe jeg forstår godt, da 900 av dem nylig kom for å lage bråk, slåss, samt skremme vekk andre.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10023624

Riktignok er det noen, som sutrer over rasisme. Jeg mener så absolutt at det er det ikke, det er en konsekvens av dårlig oppførsel.

Hva mener du ?

Kjør debatt.

Med en gang jeg leste om dette i avisen visste jeg at noe kom til å applaudere dette forkastelig tiltak. Ikke overrakte over du Christian er en av dem.

Vi som tror på menneskerettigheter, nestekjærlighet, likestilling, og antirasisme reager med sinne og vantro når vi høre sånt. Lekeland kan håndtere dette problemet anderledes. Å utestenge alle fra Somalia er en utrolig dårlig og rasistisk måte å håndtere dette på. Jeg jobber med flere somaliere på min arbeidsplass. Mer vennlige, pliktoppfyllende og respektfulle mennesker skal du lete lenge etter. Jeg får vondt inni meg av å tenke på at de er nektet inngang for den enkle grunn, at de er født i Somalia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Christian

Med en gang jeg leste om dette i avisen visste jeg at noe kom til å applaudere dette forkastelig tiltak. Ikke overrakte over du Christian er en av dem.

Vi som tror på menneskerettigheter, nestekjærlighet, likestilling, og antirasisme reager med sinne og vantro når vi høre sånt. Lekeland kan håndtere dette problemet anderledes. Å utestenge alle fra Somalia er en utrolig dårlig og rasistisk måte å håndtere dette på. Jeg jobber med flere somaliere på min arbeidsplass. Mer vennlige, pliktoppfyllende og respektfulle mennesker skal du lete lenge etter. Jeg får vondt inni meg av å tenke på at de er nektet inngang for den enkle grunn, at de er født i Somalia.

Det er ingen menneskerett å lage bråk, ramponere inventar og generelt være til plage for andre mennesker, bare fordi man tilhører en gruppe mennesker som utmerker seg på alle negative statistikker.

Somaliere er den gruppen som vanskeligst å integrere, samt få i arbeid. De vil rett og slett ikke. De er også den gruppen innvandrere som i størst grad står bak trygdesvindel, nekter å lære seg språket, og generelt være til plage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Riktignok er det noen, som sutrer over rasisme. Jeg mener så absolutt at det er det ikke, det er en konsekvens av dårlig oppførsel.

Her mener jeg at vi bør lære av Danmark. Hadde jeg for eksempel vært eier av et utested i Oslo, ville jeg ha montert videovervåking inne og ute. På den måten kunne jeg effektivt nekte samtlige ikke-vestlige adgang etter en tid, da jeg ville ha hatt videdokumentasjon på hvilken gruppe det er som lager bråk og jævelskap.

Hva mener du ?

Ja, dette åpner jo for mange ulike løsninger det, Christian.

Se for deg at du fant et mønster i hvem som bråka og laga djevelskap på ditt hypotetiske utested. Du bestemmer deg så for å utestenge alle som passer gitte kriterier.

Er alle menn? Skal da alle menn utestenges?

Er alle mellom 25 og 40 år? Skal alle i denne aldersgruppen da utestenges?

Er alle i følge med 2-3 andre? Skal du da utestenge alle som er i følge med 2-3 andre?

Alt dette med mer må da være 100% greit etter ditt ressonement. Siden dette er en konsekvens av dårlig oppførsel. Ingen kan SUTRE om forskjellsbehandling av den grunn.

Dette er bare eksempler på kriterier man kan gruppere enkeltindivider etter om man f.eks filmer og finner kjennetegn ved bråkmakere.

For ikke å være barnslig, så utelukker jeg eksempler som farge på sko, midtskill/sideskill, skjeggvekst/ikke skjeggvekst o.l. For det ville jo vært å dra det for langt. Det ville helt klart vært forskjellsbehandling. Det får da være måte på.

Dette er hva jeg mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Det er ingen menneskerett å lage bråk, ramponere inventar og generelt være til plage for andre mennesker, bare fordi man tilhører en gruppe mennesker som utmerker seg på alle negative statistikker.

Somaliere er den gruppen som vanskeligst å integrere, samt få i arbeid. De vil rett og slett ikke. De er også den gruppen innvandrere som i størst grad står bak trygdesvindel, nekter å lære seg språket, og generelt være til plage.

Det er ingen menneskerett å få lage bråk. Men det er en menneskerett å bli bedømt på grunnlag av individ og ikke gruppetilhøriget. Iallefall er det det i Norge.

Somaliere er også en av de gruppene som er best integrert i USA. Hva kommer det av? Kan det være at vi må prøve andre metoder for integrering enn de vi har i dag for å få integrert denne gruppen også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian

Det er ingen menneskerett å få lage bråk. Men det er en menneskerett å bli bedømt på grunnlag av individ og ikke gruppetilhøriget. Iallefall er det det i Norge.

Somaliere er også en av de gruppene som er best integrert i USA. Hva kommer det av? Kan det være at vi må prøve andre metoder for integrering enn de vi har i dag for å få integrert denne gruppen også?

Somaliere er godt integrert i USA fordi ingen syr puter under armene på dem, de får ikke noe ekstra. Når de kommer til våre skandinaviske land, med våre velferdssystemer, utnytter de dette på det groveste, og ser ikke poenget med verken arbeid eller å lære seg språket.

Når det gjelder bråket på lekeland i DK, det var en gruppe på 900 personer som lagde kvalm. Klarer du å luke ut de som ikke lagde bråk er du god. Løsningen blir å stenge ute alle for en tid, inntil de forstår at slik oppførsel ikke tolereres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Altså er det ikke gruppen somaliere som det er noe feil med, de kan integreres. I tillegg mener jeg å huske at de var lavt nede på statistikken over mottatte trygdeytelser (av det de får i usa) sammenlignet med andre grupper også. Så da gjør man altså andre valg i usa, og da bør man kanskje se om man kan få de til å gjøre samme valg i Norge også.

Helt greit å stenge ut alle de 900 for en periode, men jeg syntes det hørtes ut som om alle somaliere skulle stenges ute på generell basis jeg. Men hvis dette ikke er saken, så er jeg altså ikke i mot det. Så lenge det er for en periode, og bare gjelder de som var der da det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian

Altså er det ikke gruppen somaliere som det er noe feil med, de kan integreres. I tillegg mener jeg å huske at de var lavt nede på statistikken over mottatte trygdeytelser (av det de får i usa) sammenlignet med andre grupper også. Så da gjør man altså andre valg i usa, og da bør man kanskje se om man kan få de til å gjøre samme valg i Norge også.

Helt greit å stenge ut alle de 900 for en periode, men jeg syntes det hørtes ut som om alle somaliere skulle stenges ute på generell basis jeg. Men hvis dette ikke er saken, så er jeg altså ikke i mot det. Så lenge det er for en periode, og bare gjelder de som var der da det skjedde.

Det var snakk om stenge somaliere ute fra lekeland frem til mai måned neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre somaliere gruppevoldtok søsteren min.............

Jeg forakter de. De har ingenting i den siviliserte verden å gjøre. DE KAN KOMME SEG TILBAKE TIL LANDET SITT SOM DE HAR KJØRT I GRØFTA. Ikke la de kjøre vårt eget land til helvete.

http://www.p4.no/story.aspx?id=272134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre somaliere gruppevoldtok søsteren min.............

Jeg forakter de. De har ingenting i den siviliserte verden å gjøre. DE KAN KOMME SEG TILBAKE TIL LANDET SITT SOM DE HAR KJØRT I GRØFTA. Ikke la de kjøre vårt eget land til helvete.

http://www.p4.no/story.aspx?id=272134

Jeg forstår at det må være vondt for både deg og søsteren din og at du føler avsky mot de mennene som gjorde dette. Selv om jeg ikke er politisk enig kan jeg også forstå hvordan du trekker dette til å gjelde hele folkegruppen. Still deg selv spørsmålet om du hadde foraktet alle nordmenn dersom det var tre nordmenn som hadde voldtatt henne i stedet?

Håper både du og søsteren din har/får det bra og at de som gjorde dette har fått/får straffen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, forsikringsselskap krever høyere premie av de under 25. Det er også snakk om at mannlige bilførere under 30 må betale høyere premie enn kvinner under 30.

Høyere premie siden de vraker bilene sine er ikke md å forhindre dødsfallene, så jeg syns de kollektivt skal nektes å kjøre en bil, simpelthen fordi de er menn i den gruppen. Det ville gagne hele samfunnet å få disse tikkende bombene av veien, siden de er dette og jeg vet om flere som har blitt drept. Derfor tar jeg det alvorlig.

Men siden det ikke er gangnbar mynt å dømme alle på forhånd, for noe de muligens kan komme til å involveres i, så blir ingen sånne lover vedtatt. Unntatt, tydeligvis, at korttenkte rasister i Danmarks lekeland-verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somaliere er godt integrert i USA

Assimilert kalles det. Du får rette opp i faktaene dine.

Grunnen til at det går greit i USA er ar de ikke nektes andgang på arbeidsmarkedet på grunn av nøyaktig den typen holdninger de møtes med i Danmark, og som du ser velkomment på også her i Norge.Holdninger du vil at skal styrkes, som du jo gir uttrykk for her.

I USA er somaliere derimot ikke gjenstand for den typen stigma og de utsettes ikke for den typen hemsko du vil påføre dem, så de lykkes i å delta i arbeidslivet i langt større grad.

Tygg litt på den. Du kan trenge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Christian

Somaliere lykkes til en viss grad i USA nettopp fordi de ikke har NAV der. Har de ikke jobb, må de over på social welfare, noe som gir langt mindre penger i kassa enn de får i Norge. Det er også en myte at somaliere er en slags superinnvandrere i USA, faktisk har de sin del av kriminaliteten, bare så det er sagt.

Og når det "rasisten" i DK, som du så hånlig kaller ham. Lekeland er hans inntektskilde til seg og sine ansatte. Når en gruppe gjør det de kan for å ødelegge butikken, forstår jeg at mannen vil verne om businessen. Alt annet er idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian

Nå hørte jeg at lekeland i DK feiget ut, noe jeg anser som en stor tragedie.

Men de har i hvert fall gitt et signal, og er de heldige, boikotter negrene denne parken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hørte jeg at lekeland i DK feiget ut, noe jeg anser som en stor tragedie.

Men de har i hvert fall gitt et signal, og er de heldige, boikotter negrene denne parken.

U R laughable...

Trist med sånne som deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somaliere lykkes til en viss grad i USA nettopp fordi de ikke har NAV der. Har de ikke jobb, må de over på social welfare, noe som gir langt mindre penger i kassa enn de får i Norge. Det er også en myte at somaliere er en slags superinnvandrere i USA, faktisk har de sin del av kriminaliteten, bare så det er sagt.

Og når det "rasisten" i DK, som du så hånlig kaller ham. Lekeland er hans inntektskilde til seg og sine ansatte. Når en gruppe gjør det de kan for å ødelegge butikken, forstår jeg at mannen vil verne om businessen. Alt annet er idioti.

Snille du, her går de på NAV siden holdninger som dine sørger for at ingen ansetter dem...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...