Gå til innhold

Vi bør lære av Danmark


Gjest Christian

Anbefalte innlegg

Gjest Christian

Jeg mener på generelt grunnlag at en asylsøker som selv ikke hjelper til å få klarhet i sin identitet bør sitte på lukket asylmottak til identitet er fastslått og søknaden er behandlet. Var det svar på det du spurte om Christian?

(Pst Kipepeo: Utrykket er "bedre føre var enn etter snar", ikke "etter snart" :jepp:)

Her er vi helt enige Wolfmoon.

Spørsmålet mitt var egentlig til Bernadette, men sitatet kom ikke med, så jeg så at det fremsto litt malplassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nuppdupp

Ser ikke helt at jeg overdriver. Jeg spør TS om han mener det burde være kollektiv straff for alt og alle - eller bare for noen grupper mennesker?

(eller helst alle utlendinger) <--- :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du klarer å skille disse ut blant 900 somaliere skal du få premie...

Det er en del politisk ukorekte ting en må innse først som sist. Det ER vanskelig for hvite europeere å skille 900 somaliere fra hverandre. De vil bli gruppert som menn, kvinner, barn.

Du mener at det er vanskelig for deg å se forskjell på utlendinger, ikke sant..? Det er en ærlig sak å innrømme at man ikke har peil, eller evne til å skille individer fra hverande.

Men kom ikke å påstå kategorisk at det samme gjelder alle andre europeere med samme hudfargen som deg. Det fins grenser for narsissisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian

Ser ikke helt at jeg overdriver. Jeg spør TS om han mener det burde være kollektiv straff for alt og alle - eller bare for noen grupper mennesker?

Kollektiv straff for alle utlendinger. Den indre justisen vil virke mye bedre enn all verdens holdningskampanjer og annet ræl som stort sett er bortkastede penger.

For å ta et eksempel:

Da jeg gikk i fjerde klasse på barneskolen, var det en gang at ca halvparten av de "tøffe" gutta lagde et vanvittig leven på skolebussen på hjemveien. Sjåføren kunne jo ikke se hvem som bråkte, da han hadde mer enn nok med å styre bussen. Resultatet ble at alle ble kastet av, og vi måtte gå hjem, ca 3-4 kilometer. ( det var varmt og fint vær, så det var ikke noe fare med oss ) Neste gang noen begynte å bråke på skolebussen, kom det fort trusler om grisebank, da ingen ville gå hjem. Etter dette oppførte vi oss eksemplarisk, og alle var fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en fornøyelsespark eller et utested opplever at ikke-vestlige innvandrere ødelegger på en eller annen måte gang på gang, ser jeg ikke problemet (annet enn brudd på paragraf §135a). Her synes jeg føre-var-prinsippet kan være et ideelt utgangspunkt, "Bedre føre var enn etter snar". Man kan jo forestille seg (eller flere har vel kanskje opplevd) å være offer for kriminelle handlinger gjort av utlendinger og man ikke kan gjøre noe med det annet enn å evt ha medlemsskap og dermed inndra dem fra pøbler. Noe som da vil gjøre det "etter snar" og skaden er allerede gjort.

Edit: Skrivefeil.

Ja også kan vi i samme slengen begynne å dømme samtlige innbyggere i landet på forhånd for forbrytelser det er mulig de kanskje med stor sannsynlighet kommer til å begå i framtiden.Det er jo bare å se på hva folk sitter inne for, og så begynne å dele ut preventiv straff på forhånd for å forhindre kriminalitet i Norge.

Strålende idé.

:sarkasme:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektiv straff for alle utlendinger. Den indre justisen vil virke mye bedre enn all verdens holdningskampanjer og annet ræl som stort sett er bortkastede penger.

For å ta et eksempel:

Da jeg gikk i fjerde klasse på barneskolen, var det en gang at ca halvparten av de "tøffe" gutta lagde et vanvittig leven på skolebussen på hjemveien. Sjåføren kunne jo ikke se hvem som bråkte, da han hadde mer enn nok med å styre bussen. Resultatet ble at alle ble kastet av, og vi måtte gå hjem, ca 3-4 kilometer. ( det var varmt og fint vær, så det var ikke noe fare med oss ) Neste gang noen begynte å bråke på skolebussen, kom det fort trusler om grisebank, da ingen ville gå hjem. Etter dette oppførte vi oss eksemplarisk, og alle var fornøyd.

Jaa! Siden verdens innbyggere oppfører seg jo identisk som barna i skoleklassen din, og alle utlendingene i verden kjenner jo hverandre personlig, så de bryr seg ikke om å politianmelde fremmede folk som kommer med voldstrusler til dem... :sno:

Det ville garantert funke!!! :murvegg:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal det sies at Somalere er et helt eget folkeslag når det gjelder å innretter seg etter gjeldende regler og lover.

Jeg skjønner godt at hele hurven har blitt nektet jeg.

De er kjent for å bruke systematisk voldtekt langs grensestrøkene i Somalia, de blir oppfordret til å skille seg i det norske systemet av Imanen slik at de kan motta de sosiale godene som vi tilbyr. Men de ansees som gifte av moskeen og det er det som gjelder. Vi vanntro hunder kan bare ha det så godt. De har en haug med uoppdragne unger. Kontakt folk som bor rundt kommunale boliger og spør hvor mange drittunger som løper rundt og gjør jævelskap.

Og, som en liten fotnote. Det finnes en og annen somaler som ikke er slik. Jeg vil ikke bli arrestert for å ha greid alle med en kam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja også kan vi i samme slengen begynne å dømme samtlige innbyggere i landet på forhånd for forbrytelser det er mulig de kanskje med stor sannsynlighet kommer til å begå i framtiden.Det er jo bare å se på hva folk sitter inne for, og så begynne å dele ut preventiv straff på forhånd for å forhindre kriminalitet i Norge.

Strålende idé.

:sarkasme:

Det blir litt annerledes. Er du innvandrer så kommer du til et annet land og en annen kultur som du skal respektere. Om jeg for eksempel hadde bosatt meg i Spania og skandinavere var kjent for å lage mye bråk på en offentlig plass og dermed også blitt bannlyst derfra, hadde jeg ikke rynket på nesen over det. Man har ansvar kun for sine egne handlinger, men statistikk kan man ikke benekte for eller det faktum at spanjoler gjør det de kan for å forhindre ny kriminalitet. Hadde jeg likevel blitt så sint og følt meg så krenket, kunne jeg enkelt flyttet tilbake til Norge eller bosatt meg i et annet land. Problem løst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa! Siden verdens innbyggere oppfører seg jo identisk som barna i skoleklassen din, og alle utlendingene i verden kjenner jo hverandre personlig, så de bryr seg ikke om å politianmelde fremmede folk som kommer med voldstrusler til dem... :sno:

Det ville garantert funke!!! :murvegg:

De gir jo selvsagt heller ikke faen i fremmede mennesker som kommer til dem og surver om å ikke ødlegge for å gå i en lekepark, når de ikke gir fem flate øre for å gi beng i hverken ledelsen i lekeprken eller loven, heller...

Hurra, Christian , du har skjønt det. Not.

Si meg, hvorfor skal en bestemt fyr høre på og ta hensyn til en annen fyr han aldri har møtt og ikke kjenner, bare fordi de tilfeldigvis har samme etniske opprinnelse? Kan du svare meg på det?

Eller i det minste innse hvor resonnementet ditt svikter hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt annerledes. Er du innvandrer så kommer du til et annet land og en annen kultur som du skal respektere. Om jeg for eksempel hadde bosatt meg i Spania og skandinavere var kjent for å lage mye bråk på en offentlig plass og dermed også blitt bannlyst derfra, hadde jeg ikke rynket på nesen over det. Man har ansvar kun for sine egne handlinger, men statistikk kan man ikke benekte for eller det faktum at spanjoler gjør det de kan for å forhindre ny kriminalitet. Hadde jeg likevel blitt så sint og følt meg så krenket, kunne jeg enkelt flyttet tilbake til Norge eller bosatt meg i et annet land. Problem løst.

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at Somalere er et helt eget folkeslag når det gjelder å innretter seg etter gjeldende regler og lover.

Jeg skjønner godt at hele hurven har blitt nektet jeg.

De er kjent for å bruke systematisk voldtekt langs grensestrøkene i Somalia, de blir oppfordret til å skille seg i det norske systemet av Imanen slik at de kan motta de sosiale godene som vi tilbyr. Men de ansees som gifte av moskeen og det er det som gjelder. Vi vanntro hunder kan bare ha det så godt. De har en haug med uoppdragne unger. Kontakt folk som bor rundt kommunale boliger og spør hvor mange drittunger som løper rundt og gjør jævelskap.

Og, som en liten fotnote. Det finnes en og annen somaler som ikke er slik. Jeg vil ikke bli arrestert for å ha greid alle med en kam.

Har du flere manipulative, oppdiktede fakta å kommem med, i samme slengen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker evner tydeligvis ikke å innse hva slags blåøyd, tanketomt svada de sitter og framlegger for andre i fullt alvor:

Det blir litt annerledes. Er du innvandrer så kommer du til et annet land og en annen kultur som du skal respektere. Om jeg for eksempel hadde bosatt meg i Spania og skandinavere var kjent for å lage mye bråk på en offentlig plass og dermed også blitt bannlyst derfra, hadde jeg ikke rynket på nesen over det. Man har ansvar kun for sine egne handlinger, men statistikk kan man ikke benekte for eller det faktum at spanjoler gjør det de kan for å forhindre ny kriminalitet. Hadde jeg likevel blitt så sint og følt meg så krenket, kunne jeg enkelt flyttet tilbake til Norge eller bosatt meg i et annet land. Problem løst.

Beklager, men det er som å høre på en full ParadiseHotel-deltager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian

Enkelte mennesker evner tydeligvis ikke å innse hva slags blåøyd, tanketomt svada de sitter og framlegger for andre i fullt alvor:

Beklager, men det er som å høre på en full ParadiseHotel-deltager.

Nå har du liret av deg mye edder og galle. Hater du nordmenn ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener at det er vanskelig for deg å se forskjell på utlendinger, ikke sant..? Det er en ærlig sak å innrømme at man ikke har peil, eller evne til å skille individer fra hverande.

Men kom ikke å påstå kategorisk at det samme gjelder alle andre europeere med samme hudfargen som deg. Det fins grenser for narsissisme.

Mmmm.. Nei. Det er en grunn til at flere afrikanske landslag har blitt avslørt for å ha brukt flere spillere en lovlig i ymse turneringer. Om en ikke lever og bor midt i afrika selv så sliter en med å virkelig skille dem fra hverande. Samme med kinesere og japanere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt annerledes. Er du innvandrer så kommer du til et annet land og en annen kultur som du skal respektere. Om jeg for eksempel hadde bosatt meg i Spania og skandinavere var kjent for å lage mye bråk på en offentlig plass og dermed også blitt bannlyst derfra, hadde jeg ikke rynket på nesen over det. Man har ansvar kun for sine egne handlinger, men statistikk kan man ikke benekte for eller det faktum at spanjoler gjør det de kan for å forhindre ny kriminalitet. Hadde jeg likevel blitt så sint og følt meg så krenket, kunne jeg enkelt flyttet tilbake til Norge eller bosatt meg i et annet land. Problem løst.

For ikke å snakke om at du frivillig ville latt deg integrere. Ja næremst asimmileres. Er en ikke villig til det så får en bli boende i sin egen kultur og ikke påtvinge denne på andre nasjoner sitt folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Christian

For ikke å snakke om at du frivillig ville latt deg integrere. Ja næremst asimmileres. Er en ikke villig til det så får en bli boende i sin egen kultur og ikke påtvinge denne på andre nasjoner sitt folk.

Nå blir multikulturistene lei seg. Tenk, frivillig la seg integrere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm.. Nei. Det er en grunn til at flere afrikanske landslag har blitt avslørt for å ha brukt flere spillere en lovlig i ymse turneringer. Om en ikke lever og bor midt i afrika selv så sliter en med å virkelig skille dem fra hverande. Samme med kinesere og japanere.

Du tror virkelig på det du sitter og skriver? Eller er det bare en form for patetisk forsøk på trolling?

Det er det siste, ikke sant. (Alle trollene ser så like ut, at det er vanskelig for meg å skille dem fra hverandre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg. det drives jo litt sånn allerede i Norge. Har du p deg russebukse får du ikke lov til å komme inn på de fleste utesteder. En kamerat av meg lånte russebuksa til broren min i februar en gang (han ville bare bruke den for gøy) og kom ikke inn på utested o.O

Men hvis sånt skal skje med utlendinger, så er det rasisme..... men det er greit med russ ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om at du frivillig ville latt deg integrere. Ja næremst asimmileres. Er en ikke villig til det så får en bli boende i sin egen kultur og ikke påtvinge denne på andre nasjoner sitt folk.

Men, da syns jeg virkelig det er på høy tid at alle nordmennen som reker rundt på Gran Canaria, i Toorevieja, Allicante og på Lanzarote kommer seg til h...ete hjem igjen. Inklusive CarlI Hagen med frue, som ikke en gang har tatt seg bryet med å lære spansk, men tror det er nok å vifte med et sjekkhefte. Blir hverken assimilert eller integrert av å strø penger rundt seg og fortsette å være så erke-norsk som de to.Og resten av røkla skal jeg ikke en gang begynne å ta for meg-.

Se å få dem på fly hjem.ASAP.

Det gjelder forøvrig de som reker rundt i nede Thailand og borte i USA også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...