Gå til innhold

Relasjon til hans mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Jeg har litt samme problem. Jeg har ligget på psykiatrisk i en periode hvor jeg var avhengig av alkohol og altså ikke helt meg selv - var veldig hissig, surrete og ja.. Full. Og jeg sa ikke noe om at jeg hadde sprit gjemt på rommet, så det var ikke hver gang de skjønte det og de ga meg diagnosen bipolar 2 fordi jeg var full. Rett og slett. Moren til samboeren min jobber der oppe og har gått inn og lest i journalen min (som hun ikke har lov til) og er veldig skeptisk til meg pga dette selvom hun SER og HØRER at jeg ikke er sånn som det i det hele tatt nå lenger. DØDSKJIPT!!!

Heldigvis står kjæresten min opp for meg så også hun etterhvert klarer å se meg som jeg er nå og sånn, men regner med hun er skeptisk inni seg av og til ihvertfall. Hva sier kjæresten din til dette?

Hva arbeider moren til din samboer med? Hvis hun er sykepleier og i gruppen rundt deg, har hun vel rett til innsyn i journalen din. Jeg trodde i hvert fall det var sånn det fungerte. Har hun fortalt deg at hun har lest i journalen, eller hvordan vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva arbeider moren til din samboer med? Hvis hun er sykepleier og i gruppen rundt deg, har hun vel rett til innsyn i journalen din. Jeg trodde i hvert fall det var sånn det fungerte. Har hun fortalt deg at hun har lest i journalen, eller hvordan vet du det?

Hun var ikke på den posten jeg var på. Det er to poster der og jeg var på nr 1 og hun på nr 2. Så ikke noe til henne når jeg var der. Faren hans har sagt at hun har gjort det, og jeg spurte henne om det var riktig og hun sa ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva arbeider moren til din samboer med? Hvis hun er sykepleier og i gruppen rundt deg, har hun vel rett til innsyn i journalen din. Jeg trodde i hvert fall det var sånn det fungerte. Har hun fortalt deg at hun har lest i journalen, eller hvordan vet du det?

Dersom hun på det tidspunkt ikke var sammen med sønnen hennes kan moren ha hatt innsyn i journalen om hun jobbet med pasienten. Men om moren ikke har vært innvolvert i pasienten, har hun ikke rett til innsyn. Jeg jobber på team med flere andre, og holder meg unna saker som jeg har en personlig realsjon til. Selv om jeg jobber på team med andre, og vi har tilgang på journaler skal vi bare bruke denne tilgangen når det er aktuellt for saken at jeg skal ha innsyn i journalen. Det er bare dem som skal ha nødvendig informasjon som har innsyn. Jeg har dermed ikke rett på innsyn til jounral om noen bekjennte av meg bare fordi jeg jobber i samme team feks. Bare nødvendig informasjon skal hentes ut, og det høres ikke ut som om denne svigermoren har hatt nødvendighet knyttet opp i mot svigerdatteren sin.

Det er forskjell på det å ha tilgang til en journal og det å ha rett til innsyn. Jeg har tilgang til mange 100 journaler, men likevel ikke rett til innsyn. I de tilfellene jeg har rett til innsyn, skal jeg også bare hente ut det som er høyst nødvendig for min oppgave, og ikke lese gjennom hele journalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var ikke på den posten jeg var på. Det er to poster der og jeg var på nr 1 og hun på nr 2. Så ikke noe til henne når jeg var der. Faren hans har sagt at hun har gjort det, og jeg spurte henne om det var riktig og hun sa ja.

Da ville jeg spurt henne om hun har kjennskap til Helsepersonell loven og hvilke konsekvenser brudd denne loven kan medføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...