Gå til innhold

Hva hadde du gjort om du ble mistenkt for å ha misbrukt din egen søster....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir litt kvalm når jeg skriver dette,

men hva hadde du gjort om barnevernet mistenkte at du kunne ha misbrukt og vært slem på en eller annen måte mot din egen lillesøster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stolt på at lillesøsteren min hadde sagt dem imot, så sant hun er gammel nok til å prate da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg visst jeg var uskyldig, så hadde jeg stilt meg åpen for undersøkelser. Har man ikke noe å skjule, så la dem få se. Eneste risikoen i det er evt. dårlige saksbehandlere, men det er nok din beste sjanse. Du kan evt. anke og kreve andre saksbehandlere i ettertid hvis du er uenig i utfallet. Du ønsker vel at din lillesøster skal tas vare på av barnevernet, det er bra at de bryr seg hvis de tror det kan ha blitt begått urett mot henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi tror hun er blitt misbrukt pga ting hun sliter med og måter hun reagerer på, men det var ingen som trodde at jeg skulle bli mistenkt for det...jeg er jo søstern hennes!

Hva slags undersøkelser skal de gjøre på meg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må få deg en god advokat og så samarbeide med dem. Vær tydelig når du snakker så det ikke kan vris eller vrenges på.

Søsteren din er såpass stor at de bør tro på det hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har BV uttalt denne mistanken eksplisitt, eller er dette noe du tror de tenker?

Søstern min reagerer på ting som har med meg å gjøre, og da kan jeg skjønne at de tror at jeg har vært slem mot henne ... Hun vil blant annet ikke ha noe med hendene mine å gjøre...

Det er søstern min som sier at de har spurt henne om dette, og jeg syns det var kjempe-ekkelt å høre. De mistenker det bare, men jeg blir helt syk av sånne ting. Det tærer veldig på meg.

Men søstern min sier at jeg aldri har vært slem mot henne på noe som helst måte. Eneste er at vi har kranglet om ting, men det er vel normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars deg. Ingen god situasjon å være i :( Kanskje du kan være litt "føre var2 og be om et møte med barnevernet selv? For å forklare deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi tror hun er blitt misbrukt pga ting hun sliter med og måter hun reagerer på, men det var ingen som trodde at jeg skulle bli mistenkt for det...jeg er jo søstern hennes!

Hva slags undersøkelser skal de gjøre på meg da?

De kan ikke gjøre fysiske undersøkelser, det var ikke det jeg mente, men still villig opp til intervjuer og samtaler de vil ha som ledd i sin undersøkelse rundt jenta. Oppmuntre din søster til å være åpen og ærlig mot dem, at det ikke er farlig og du tror det er bra for henne. Da viser du at du ikke har noe å skjule. Jeg tror nok en halvdyktig saksbehandler også vil se etter alternative årsaker til din søsters reaksjonsmønster, og ikke klamre seg fast til første løsning de kommer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...