Gjest Macaron Skrevet 24. april 2012 #301 Del Skrevet 24. april 2012 Uff, det er ikke måte på hva man skal måtte være belemret med i jakten på spiren.. Håper magen din går seg til etter hvert, jeg synes at pille-bivirkninger ofte er verst i starten før kroppen får vendt seg ordentlig til medisinene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 24. april 2012 #302 Del Skrevet 24. april 2012 Ja, kanskje det er noe sånn.. Nå ligger jeg hjemme på sofaen, hvor jeg blir liggende i en uke. Eller i allefall til min fantastiske hemoroide på en størrelse med en drue har forsvunnet. Ahhhh... Salige visshet..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 27. april 2012 #303 Del Skrevet 27. april 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 3. mai 2012 #304 Del Skrevet 3. mai 2012 Hei igjen=) Lenge siden sist nå. Merker det er vanskelig å skrive og være innom hver dag. Men nå er jeg jo her. Er i et litt labert humør i dag...Har egentlig ingen grunn til det, men her kommer det. Var i møte med banken tidligere i dag for å høre om muligheter for et boliglån. Damen der sa at da måtte vi ha både kausjonist OG medlånstaker. Det er litt drøyt. Jeg sa til henne at vi tenker å bo der i minst tre år. Og at det egentlig var meningsløst å leie i 3 år der nede for å betale ned på en annen manns huslån til en høy pris. Hun spurte kjæreste om hva han skal jobbe med når han er ferdig med master i økonomi. Men det visste han ikke enda. Også spurte hun meg om hva jeg skulle studere og jeg svarte faglærerutdanning i drama. Hun sa da at jeg kom til å få vankeliheter med å få meg jobb. Og dermed var det vanskelig for henne å gi lån... Uansett.. da vi kom ut fra banken ble jeg skikkelig irritert på smabo. Han sa at det virker som vi har så ulike "planer" fremover at det var litt skummelt. Han ser for seg å flytte med en gang jeg er ferdig med å studere. Jeg tenker at vi får se hva som skjer. Det kan jo hende at vi trives veldig godt i Kristiansand og blir en familie der nede og bestemmer oss for å bli litt. Men sånn tenker ikke han. Han sa i bilen at han ABSOLUTT ikke hadde lyst til å flytte fra familie og venner her til et fremmed sted. Men hva tror han? at vi skal leve totalt isolert i Kristiansand??!? Selvfølgelig får vi oss felles venner og bygger nettverk der nede... Jeg sa til han at jeg kom til å flytt med han uansett om jeg kommer inn eller ikke og han ble overrasket. For da tenkte han at vi ikke skulle flytte i det hele tatt. Men jeg fikk ikke noe tilbake om at han kom til å bli med meg om jeg kom inn. Da han spurte meg om hva vi skulle gjøre om jeg ikke kom inn, sa jeg kvasst at da driter jeg i hele studie og jobber i stedet. Og hva er dette med å flytte fra venner?? Familie skjønner jeg. Men venner? Det er ikke akkurat som om de løper ned dørene våres her. De eneste gangene han ser de er når han samarbeider om oppgaver på skolen. Og kanskje en fest 1 gang på 3 mnd... Han har ikke mye å tape der, for å si det sånn. Jeg ser heller ikke mine venner noe særlig, da jeg jobber hele tiden og ofte har lite penger på å reise frem og tilbake fra sentrum. Dessuten skal en til USA, en til Oslo, en til London eller Oslo og en annen skal før eller siden til Kongsberg. EN ting er iallefall sikkert med typen og det er at han mangler eventyrlyst og spontanitet Da vi kom hjem fra banken gikk jeg bare rett og la meg, sto opp for å spise middag og så gikk han på jobb. Jeg er ganske frustrert. Det er søren meg VANSKELIG å planlegge framover med en som ikke vil rikke på seg selv om alt av søknader til universitetet er sendt!! Vi skal være ute av leiligheten i slutten av mai. Så jeg må bruke hele mnd på å pakke, vaske og plassere møbler og diverse hos de som kan oppbevare.. Alt dette mens han skal lese til eksamen. Nå er jeg lei. Er jeg urimelig? Overdriver jeg? Når det kommer til barn, har jeg kommet helt ut av dette med å ta tabletter til en viss tid. Begynte igjen idag. Funker vel ikke uansett, tenker jeg... Faen.. jeg har lyst å komme meg videre med livet. Oppleve ting, få en liten familie, få et eget sted hvor jeg kan plante blomster i en liten hage. Nå sitter jeg her hjemme mens gubben er på jobb. Småkvalm etter å ha proppet i meg en ostepopp pose i frustrasjon.. Kjeder meg noe helt forferdelig og er veldig motløs.... I dette øyeblikket er jeg ganske sint på han. Men jeg klarer ikke å få ut hva jeg tenker når jeg snakker med han. Hvis han skal ha det så vanskelig med å flytte fra denne drittbyen som ikke kan annet enn å produsere vann, bør han si i fra. Da får ha heller ta opp ørten eksamener for å få høyere snitt slik at han kommer inn på NHH og jeg får jobbe videre. I denne gråe, triste byen. Føler meg bare alene om det meste akkurat nå Takk for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PurpleLady Skrevet 3. mai 2012 #305 Del Skrevet 3. mai 2012 Høres ut som en skikkelig kjip situasjon... Lykke til med planlegging, samtaler, pakking, flytting og prøving! Håper virkelig at ting løser seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PinkLeaf Skrevet 3. mai 2012 #306 Del Skrevet 3. mai 2012 Uff, det høres ikke lett ut. Jeg vet ikke hva jeg kan si, men jeg synes ikke du er urimelig! Jeg forstår deg veldig godt. Jeg er også sånn som ikke har noe i mot å flytte på seg, og har en samboer som nekter. Håper du finner ut av det, og at dere får snakket ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 4. mai 2012 #307 Del Skrevet 4. mai 2012 Uff, skjønner at ting føles kjipt akkurat nå, ja.. Håper dere får snakket ordentlig sammen om det, og at ting likevel ikke viser seg å være så fastlåst som du føler akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 4. mai 2012 #308 Del Skrevet 4. mai 2012 Hei:) takk for klemmer og fine ord:) Vi har ordnet opp og alt er som det skal:) Var hos venninnen min som mistet for 5-6 mnd siden... Nå har hun blitt gravid igjen... Da de fortalte meg det klarte jeg ikke å bli overrasket eller glad. Prøvde så godt jeg kunne, men jeg merket det var et mislykket forsøk... De er så glad og spente... Jeg snakket med henne etterpå og fortalte at jeg ER glad på deres vegne, men at jeg rett og slett ikke klarer å glede meg slik jeg en gang gjorde... Jeg.... Føler meg enda mer mislykket som person nå som jeg ikke en gang klarer å skyve bort mine egne følelser og bare glede meg med venninnen min.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 7. mai 2012 #309 Del Skrevet 7. mai 2012 Uff, jeg forstår deg veldig godt. Jeg har en venninne som ble gravid i fjor høst, midt mens jeg var på det aller mest deprimerte over at prøvingen aldri så ut til å bære frukter. Jeg ble selvsagt veldig glad på hennes vegne, men samtidig var det også utrolig sårt, både fordi vi begge skulle ønske at vi kunne ha vært gravide samtidig, og fordi jeg ble deprimert av å tenke på hvor lett det klaffet for henne, mens vi strevde sånn selv. Jeg fortalte henne det rett ut, at jeg slet med det, men at jeg selvsagt også var glad for henne. Jeg orket heller ikke treffe henne så mye da magen begynte å vokse, og hun hadde heldigvis full forståelse for det, så i en periode pratet vi mest på telefon. Og vi snakket om graviditeten hennes bare når jeg bragte det på bane. Jeg synes ikke du skal føle deg mislykket som venninne for det, det er veldig menneskelig å reagere slik du gjør nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 7. mai 2012 #310 Del Skrevet 7. mai 2012 Hei! Godt det ikke bare er meg som opplevde det slik:p Etter å ha grått i kjærestens armer og dratt opp til mamma en tur, følte jeg meg mye bedre. Sendte venninnen min en hanske lang melding som forklarte litt hvordan jeg... Ja, tok det? Hun skjønte det veldig godt, heldigvis. Men det jeg jeg jo at hun gjør uansett. Men fy, for en tung dag det var. Men etter nedturen kommer jo oppturen:) Venter på en bok jeg kjøpte på nettet før helgen som heter "spis deg gravid". Handler litt om hvordan kosthold henger sammen med eggløsning osv. Hørte at den kunne være nyttig for oss med pco/pcos. Så den tenkte jeg å følge ganske slavisk. Der står det mange oppskrifter og kalori-innholdet også, faktisk! Og det er jo kjempe bra! Burde egentlig gjøre det med alle oppskrifter i grunn:) Har også ringt til gynekologen min og bedt om resept på pergotime. Har hørt ganske mye bra om det. Har dere noen erfaringer med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 8. mai 2012 #311 Del Skrevet 8. mai 2012 Hei og Hopp! I dag har jeg ikke hatt en så veldig produktiv dag...Var til tannlegen 08:15 og så dro innom gynekologen min for å mase litt på blodprøveresultat og resept på pergotime. Og det lønnet seg, det! Nå har jeg altså fått beskjed om å ta pergotime og metformin. Men kan ikke begynne på pergotime før 5 dag i syklusen,da.. Jeg vil jo begynne nåååå!!! :gjeiper: Da jeg kom hjem, poppet jeg i en film og kubbet på sofaen. Trøtt i trynet, much? Jeg har også ringt angående en leilighet på Flekkerøy. 85kvm, 3 soverom og 200 meter til badestrand Veldig idyllisk! Håper å få med meg kjæresten på den leiligheten. Jeg klarer liksom ikke å tenke fremover når jeg ikke vet hvor vi skal bo eller hvordan tingene er der nede. Men nå har jeg fått meg en liten anelse, og har begynt smått å glede meg! Nå tenkte jeg å vaske og rydde og pakke litt før Frustrerte fruer begynner! Can`t wait! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 9. mai 2012 #312 Del Skrevet 9. mai 2012 God morgen:) Nå sitter jeg i sentrum med en kaffe på bordet og venter på venninnen min som er på jobbintervju! Håper virkelig hun får jobben så det blir lettere for henne når hun må i fødselspermisjon! Jeg har forresten helt glemt å fortelle dere om konfirmasjonen til lillebroren min! Åh! Han er så FANTASTISK! Lille dutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 9. mai 2012 #313 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) MIN LILLEBROR<3 Jeg har forresten helt glemt å fortelle dere om konfirmasjonen til lillebroren min! Åh! Han er så FANTASTISK! Lille dutten min som var en royal pain har blitt så stor og voksen! Gikk rundt og hilste på gjestene sine i den stilige dressen og posere som en helt på bilder med sine yngre fettre og kusiner:) Jeg holdt en liten tale for han og hadde satt sammen en bildeserie med sangen "It don't have to change" fra John Legend. Fikk høre i ettertid at (ste)faren vår ble ganske rørt:) Men det BESTE var når han holdt takketale etterfulgt av dans! Han har altså lært seg hele dansen til en video som ligger på YouTube :Dance evolution eller noe sånn. Mange sanger fra 50-tallet og oppover. Åh! Det var så stilig! Masse latter og glede! Det var deilig å være i en konfirmasjon som ikke bare var bordvers og kleine sanger om oppveksten til konfirmanten:p Er det èn person jeg vet kommer til å klare se utmerket her i livet, så er det lillebror. Han er 10000 ganger så fornuftig som meg, målrettet, selvstendig og fornuftig. Han skal bli politi når han blir stor, nemlig! Og det passer jo til han siden han er en høy muskelbundt:p Det var en gang vi satt hjemme hos meg og så på en film. Også tok jeg meg en snus. Også spør han: "kan jeg bomme en snus av deg tror du? " Jeg måper og spør om han snuste. For 1 time tidligere hadde jeg sett kortmappen hand hvor det står " tobakk og rusfri". Og han er ikke typen til å gi etter for press på den måten. Men han svarte at ja, det hender han tar seg en snus i ny og ne og at jeg ikke måtte si noe til mamma. Fortsatt veeeldig skeptisk og skuffet, spør jeg han om hvilken snus han pleide å snuse. Han svarte med Nick and Johnny Crushed ice. Og den er jo veldig sterk.. Så spurte jeg han om hvordan han følte seg da han snuste første gang. Riktig nok, ble han kvalm og svimmel. Jeg studerte fjeset hans for å se noen som helst tegn på at han tullet med meg. Så spurte han for en siste gang. Gravalvorlig : Ok, men kan jeg få en av deg, eller ikke. For hvis ikke, glemmer vi det bare. Hjernen min jobbet noe voldsomt der og da, så jeg sa til han : Greit, du kan få en, men jeg liker det IKKE! Vi gikk inn på rommet og jeg fant frem snusboksen. Da kjenner jeg at han griper fatt i hånden min g tar meg i et politigrep, og kaster meg ned på sengen og sier: " du er nå arrestert for å gi tobakk til en mindreårig"! Hahaha!! Det er lillebror det! Endret 9. mai 2012 av Adeline*Jouvin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 9. mai 2012 #314 Del Skrevet 9. mai 2012 Hehe, det er så herlig med fine lillebrødre Jeg har selv en bror som er syv år yngre, og jeg blir også ofte stolt over hvor flink han er og hvor mye han greier å oppnå! Jeg tror det er litt spesielt når aldersforskjellen er såpass stor (og kanskje fordi vi er jenter, ikke sikkert storebrødre tenker over det på samme måte), da tenker man liksom mye mer over oppveksten til småsøksnene, og reflekterer over det når de begynner å bli større Krøkkete skrevet, men håper du skjønner hva jeg mener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 9. mai 2012 #315 Del Skrevet 9. mai 2012 Ja! Det er veldig artig å se hvilken flott person han er i ferd med å bli! Artig med yngre søsken i grunn:) Nå er jeg på vei hjem etter en aldri så liten bytur med venninnen min som er gravid! Spiste god frokost på cafè og så en fin film på kino. Kjempe koselig:) I dag og muligens i går, men i allefall i dag har jeg hatt / hat stilkkinger nederst på venstre side av magen og på venstre bryst(vorte?). Kan ikke helt skjønne hva det kan være! Noen med ideèr? Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 11. mai 2012 #316 Del Skrevet 11. mai 2012 God morgen i heimen:) nå sitter jeg på jobb og tar ennliten pause fra maten! Blir så kvalm om morningen når jeg tar metformin! Absolutt null matlyst, men det eneste som frister er syrligfrukt eller kanskje litt yoghurt.. Så nå sitter jeg meg en snus og kaffekopp. Huff... Har egentlig sluttet med snusen. Klarte meg kjempe bra. Men så hadde jeg det ganske tungt en periode og trøstet meg med en snus... Kjæresten vet det ikke! Det er det verste, hehe. Han vil at jeg skal slutte.. Men nå har jeg kun èn snus igjen og da er det stopp. Jeg er slem. Nå er jeg på dag 22 i syklusen min. Sitter bare å venter på at TR skal komme sånn at jeg kan begynne på pergotime! Vet ikke om jeg skrev det i sted, men jeg skal begynne på trippel kur med èn gang. Vet noen hva det vil si? Hvorfor trippel og ikke dobbel eller enkel? Fikk bare resepten fra gynekologen min og informasjon og dosen jeg skulle ta men ikke mer... Ahhh... Håper virkelig dette funker!! Tenk! Hvis jeg blir gravid i juni, så får jeg et lite mars/ aprilbarn:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 14. mai 2012 #317 Del Skrevet 14. mai 2012 Hello:) Nå sitter jeg på jobb en rolig mandags formiddag og nyter stillheten. Har ikke så mange oppdateringer å komme med, annet enn at jeg er på min 25 dag i syklusen. Nå håper jeg virkelig at TR kommer snart, sånn at jeg kan begynne på pergotime! Eller at jeg ikke får TR og er plutselig gravid! Men tviler på sistnevnte Eller er jeg flink og husker metformin hver dag! Ps! Fant ut i dag at 4 pizzastykker med biff og ost inneholder litt over 1200 kalorier. Det er litt sykt og tenke på med tanke på at det er maaange som bestiller pizza hver dag! Hehe:) Dagens lille funfact! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 15. mai 2012 #318 Del Skrevet 15. mai 2012 EL... Hvor er du? Alle andre rundt meg ser ut til å ha det... Bare ikke meg..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macaron Skrevet 15. mai 2012 #319 Del Skrevet 15. mai 2012 Huff, det må være utrolig frustrerende å ikke få startet pp'en på grunn av at EL ikke kommer.. Føler veldig med deg Og til det med kaloriinnhold i pizza, det er nok (dessverre) veldig mange som ikke er klar over det nei, og det er vel kanskje også noe av grunnen til at overvektsproblemene i befolkningen bare øker og øker. Men har noen faste kunder som bestiller pizza hos dere hver dag, altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 15. mai 2012 #320 Del Skrevet 15. mai 2012 Åjada!! Formalisert kjøper flere pizzaer nesten hver dag. Privatpersoner også! Fysj! Nå har jeg fått boken min! Endelig! "Spis deg gravid" er på mitt bord! Og nå har jeg kjøpt meg masse deilig mat som er bra for meg å spise. Jeg kan spise due, faktisk! Haha! Og masse annet da:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå