Gå til innhold

Har dere noen tanker om hva jeg kan bli?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må ha en stillesittende jobb

Kan gå litt, men det må være innenfor små områder

Jeg er ikke så glad stress og ting som må gjøres innen raske tidsfrister. Vil ha en rolig jobb.

Jeg er veldig glad i å hjelpe mennesker som sliter på ulike måter, og ser på meg selv som en forståelsesfull og snill person.

Jeg har bare 4,0 i snitt per i dag (dette fikk jeg i første klasse på vgs, en del var avgangsfag), men det er mulig jeg kan gjøre det bedre nå i 2. klasse og 3. klasse. Et snitt på noe særlig mer enn 4,5 tviler jeg på at jeg kommer til å få.

Jeg vil helst studere på Høgskolen i Oslo eller en annen høgskole som ligger i Oslo eller i nærheten av Oslo.

Jeg vil helst jobbe statlig, men det er ikke et krav. Skal jeg jobbe privat, vil jeg helst jobbe innen en stor bedrift, i alle fall, ikke en liten.

Jeg liker å skrive, er interessert i politikk, etikk, mennesker og vil som sagt hjelpe andre.

Jeg vil studere noe med gode jobbmuligheter.

Jeg er ikke realfagssmart.

Jeg vil helst ikke ha et teoritungt studium med veldig masse lesing (vet jo at man må lese en del uansett, da).

Jeg vil tjene relativt bra (det vil vel de fleste, hehe :gjeiper:)

Kanskje litt mange krav, men blir veldig takknemlig for forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil ikke studere noe som krever masse lesing og du vil ikke studere realfag. Du vil tjene godt og du vil jobbe i staten. Ikke akkurat ting som passer sammen.

Du kan omformulere hele innlegget ditt på denne måten - Jeg vil ikke jobbe hardt, hverken under studietiden eller i jobben, men jeg vil tjene godt og bli satt pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Journalist kanskje?

Da kan du ikke jobbe i staten, men likevel.. Du tjener jo relativt bra, og du får brukt evnene til å skrive, og du får muligheten til å hjelpe andre ved å sette fokus på viktige samfunnsproblem og temaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosionom kanskje? Du kommer ikke til å tjene noe spesielt bra, men en helt grei lønn vil jeg tro:-) Da vil du ha muligheten til å jobbe med mennesker å hjelpe. Tror snittet ligger på noe rundt det du har? Hvertfall enkelte steder i landet, sikkert noe høyere i Oslo. Muligheten for å jobbe statlig er ihvertfall stor. Ikke er det realfag heller, men mye lesing er det nok uansett hva du skal studere. Har venner som studerer dette, de klager ikke over vanskelig studie, ikke bruker de veldig mye tid på det heller. Mens jeg derimot som studerer økonomi jobber livet av meg. Tror forresten ikke det er noe særlig tidsfrister i jobben som sosionom, men mens du studerer er det jo selvfølgelig litt tidsfrister! Ikke er det mye ståjobbing heller:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Journalist kanskje?

Da kan du ikke jobbe i staten, men likevel.. Du tjener jo relativt bra, og du får brukt evnene til å skrive, og du får muligheten til å hjelpe andre ved å sette fokus på viktige samfunnsproblem og temaer.

Som journalist bør man være ganske mobil, det ville/kan hun ikke være. Å jobbe som journalist er også veldig stressende til tider. Det er selvfølgelig varierende, men stort sett så er det en jobb med mye fart, spenning og stress. Er man freelance så er det om mulig enda mer stressende og du vet aldri hvor bra lønn du får hver måned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ikke ha et teoritungt studium med veldig masse lesing (vet jo at man må lese en del uansett, da).

Jeg vil tjene relativt bra (det vil vel de fleste, hehe :gjeiper:)

Statsvitenskap?

Sosiologi eller statsvitenskap?

Nei og nei?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...