Gå til innhold

Jeg skal levere CV og søknad i morgen... Trenger mot!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å søke på min aller første jobb, og synes det er litt pinlig/skummelt å skulle levere CV og søknad. Klesbutikk er det største ønsket, men i og med at det er så populært er det nok få jobber. Er så redd for å få kommentaren; "nei, vi trenger det ikke", så står jeg der med papirer i hånda.... Hva skal jeg si? Gå i butikken og spørre en tilfeldig som jobber der om daglig leder(eller butikksjef..?) er til stede? Eller hva? Og om ikke, skal jeg si; "kunne du ha gitt dette til daglig leder?"? Eller? Og hvis daglig leder er til stede(superskummelt), hva skal jeg da si? "Er på utkikk etter jobb, og kunne godt ha tenkt meg og jobbet her. Derfor har jeg tatt med en CV og åpen søknad, om du er interessert!" Eller blir det dumt? Er så redd for å drite meg ut. Spesielt da dette er butikker jeg er innom titt og ofte....

TIPS? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

"Hei! Jeg hører at dere leter etter folk, er det mulig å få snakke med daglig leder?"

Det pleier jeg å si. Hvis daglig leder ikke er der, så leverer jeg sønaden til den jeg snakker med, hvis jeg får snakke med daglig leder så hilser jeg pent og spør om de fortsatt er ute etter folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei! Jeg hører at dere leter etter folk, er det mulig å få snakke med daglig leder?"

Det pleier jeg å si. Hvis daglig leder ikke er der, så leverer jeg sønaden til den jeg snakker med, hvis jeg får snakke med daglig leder så hilser jeg pent og spør om de fortsatt er ute etter folk :)

Men saken er den at de ikke har utlyst noen ledig stilling, derfor har jeg med meg en åpen søknad.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg si? Gå i butikken og spørre en tilfeldig som jobber der om daglig leder(eller butikksjef..?) er til stede? Eller hva? Og om ikke, skal jeg si; "kunne du ha gitt dette til daglig leder?"? Eller? Og hvis daglig leder er til stede(superskummelt), hva skal jeg da si? "Er på utkikk etter jobb, og kunne godt ha tenkt meg og jobbet her. Derfor har jeg tatt med en CV og åpen søknad, om du er interessert!" Eller blir det dumt? Er så redd for å drite meg ut. Spesielt da dette er butikker jeg er innom titt og ofte....

Synes dette høres bra ut jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...