Gå til innhold

Jeg er glad jeg er stygg!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mener du, helt seriøst Steinar at kvinner flest ønsker seg en mann som er styggere enn dem? Det er virkelig det største sludder jeg har hørt om så er tilfelle.

Nei. Det jeg sier er at det vil være en fordel for dem selv. For egen selvtillit og selvfølelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg, som er kvinne, vet at det er feil. Det eneste som kan bygge opp selvfølelse og selvtillitt er en selv, ikke ytre faktorer, som eksempelvis en mann.

Og skal utseendet til mannen ha noe å si, så er det snarere motsatt, at om man har en kjekk mann, har man noe å smykke seg med. Stygge damer med kjekke menn antas å være tigre i senga av andre menn. Så dine teorier holder ikke mål på noe nivå.

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Av en eller annen grunn ender alltid diskusjonene på singel opp som en diskusjon mellom enkelte brukere.

Sånn over til tema - jeg anser ikke meg selv som pen, men jeg bærer utseende mitt med stolthet likevel. Man får være som man er når man ikke vart som man skulle.

Skrevet

Og jeg, som er kvinne, vet at det er feil. Det eneste som kan bygge opp selvfølelse og selvtillitt er en selv, ikke ytre faktorer, som eksempelvis en mann.

Og skal utseendet til mannen ha noe å si, så er det snarere motsatt, at om man har en kjekk mann, har man noe å smykke seg med. Stygge damer med kjekke menn antas å være tigre i senga av andre menn. Så dine teorier holder ikke mål på noe nivå.

Jeg er mann og har aldri tenkt sånn. Isåfall ville jeg heller tenkt at ho må ha mye penger hehe

Skrevet

Jeg er mann og har aldri tenkt sånn. Isåfall ville jeg heller tenkt at ho må ha mye penger hehe

Det er også gjort undersøkelser på at folk som bevisst velger partnere utseendemessig under sitt nivå, gjør det fordi de ikke har selvtillit. Jeg syns det blir helt feil at du oppfordrer TS til dette, som om det er en universell sannhet at dette vil gjøre godt for selvtilliten hennes.

Som jeg skrev tidligere, jeg har hatt det som TS, og det er ikke veien å gå. Jeg snakker av erfaring, du snakker ut av ræva.

Skrevet

Det er også gjort undersøkelser på at folk som bevisst velger partnere utseendemessig under sitt nivå, gjør det fordi de ikke har selvtillit. Jeg syns det blir helt feil at du oppfordrer TS til dette, som om det er en universell sannhet at dette vil gjøre godt for selvtilliten hennes.

Som jeg skrev tidligere, jeg har hatt det som TS, og det er ikke veien å gå. Jeg snakker av erfaring, du snakker ut av ræva.

Jeg tror på at det som regel stemmer.

Ettersom eget utseende og bekreftelse er såpass viktig for kvinner. Viktigere enn for de fleste menn.

Skrevet

Dette er forsåvidt sant, men jeg tror ikke du har skjønt det egentlig.

Med alt ditt prat om å finne en mann som er "perfekt for deg" så er det ingenting som tyder på det.

Det tyder nemlig på det helt motsatte; altså at du er avhengig av mannens ytre og hans status.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at noen kan ha det godt med seg selv om de føler seg "stygge".

For meg er det utrolig viktig å kunne føle seg attraktiv! :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke at noen kan ha det godt med seg selv om de føler seg "stygge".

For meg er det utrolig viktig å kunne føle seg attraktiv! :)

Det kommer litt an på hva du legger i det du skriver her. For meg feks er det viktig å føle meg bra, men det betyr ikke at jeg må være attraktiv for menn. Jeg er ikke interessert i at menn skal syns noe spesielt om meg, så "å føle meg bra" er for meg noe annet enn å føle meg attraktiv. Jeg gidder ikke ordne negler, tenke på operasjoner etc for å være attraktiv. Jeg er ganske midt på treet og er veldig fornøyd med det. Heldigvis. Jeg personlig syns det virker ufattelig slitsomt (og dyrt!) å jage etter å alltid se attraktiv og sexy ut. Bedre å klare å trives med den man er ;)

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Det kommer litt an på hva du legger i det du skriver her. For meg feks er det viktig å føle meg bra, men det betyr ikke at jeg må være attraktiv for menn. Jeg er ikke interessert i at menn skal syns noe spesielt om meg, så "å føle meg bra" er for meg noe annet enn å føle meg attraktiv. Jeg gidder ikke ordne negler, tenke på operasjoner etc for å være attraktiv. Jeg er ganske midt på treet og er veldig fornøyd med det. Heldigvis. Jeg personlig syns det virker ufattelig slitsomt (og dyrt!) å jage etter å alltid se attraktiv og sexy ut. Bedre å klare å trives med den man er ;)

Synes du ikke det er deilig å stelle ordentlig med deg selv, da? Ha en ukentlig "renselse" for eksempel. Ta skumbad, hvis du har badekar, eller bruke god tid i dusjen, bruke ansiktspeeling og skrubbekrem til kroppen. Og når huden er varm og myk, foreta manikyr og pedikyr, riktig skjemme bort seg selv, bare for eget velvære og ikke med tanke på å gå på "mannejakt"?

Skrevet

altså for meg er det viktig å føle meg bra, men for å kunne det, så må jeg få litt oppmerksomhet. Kan hende jeg er ekstremt overfladisk, men jeg føler det faktisk sånn.. Jeg ville ikke følt meg bra, hvis ingen andre syntes jeg var bra.. men å være attraktiv handler jo også om utstråling, og ikke kun om utseendet. Utstråling er noe jeg tror man får fra en bra personlighet, altså har jo mye å si det også! :) det er jo ofte de som bruker masse tid og penger på å være attraktiv og sexy som har litt dårligere selvtillit, og dermed må bruke alle disse ressursene på å se bra ut, men har mistet ustrålingen? som er avgjørende for å føle seg bra? det er ihvertfall min teori.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...