Gå til innhold

Hva tenker du om en kollega som er borte i en uke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er rimelig nyansatt i et firma hvor ingen andre har vært syke.

Har hørt slike uttalelser som at "syk kan du være når du dør" og "sykdom har vi ikke tid til her".

Nå fikk jeg lungebetennelse i sist uke, og ble sykemeldt hele denne uken.

Er redd for å bli oppfattet som pysete, som har vært borte fra jobb. Kvier meg til mandag, hvordan folk skal ta imot meg, eller _ikke_ ta imot meg.

Noen andre som har jobb steder hvor fravær blir sett stygt på? Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ha lungebetennelse, ser jeg på som en veldig gyldig grunn til å holde seg hjemme. Ellers har jeg jobbet med folk som har holdt seg hjemme, bare de har hostet litt. Det har jeg ingen respekt for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varpunen

Jeg var i oppfølgingssamtale med sjefen min denne uka. Da fikk jeg høre at jeg hadde lov til å bli syk, og at hun regnet med at jeg kom til å bli det ganske snart, for det ville ta litt tid før immunsystemet hadde vendt seg til å jobbe på barneskole.

Det var egentlig veldig hyggelig å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha lungebetennelse, ser jeg på som en veldig gyldig grunn til å holde seg hjemme. Ellers har jeg jobbet med folk som har holdt seg hjemme, bare de har hostet litt. Det har jeg ingen respekt for.

Men kan man fortelle at man har vært skikkelig syk uten å virke sutrete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan man fortelle at man har vært skikkelig syk uten å virke sutrete?

Klart det, skrev jeg noe i innlegget mitt som ga deg inntrykk av noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det, skrev jeg noe i innlegget mitt som ga deg inntrykk av noe annet?

Nei, men jeg er bare veldig nervøs for at de andre ansatte bare vil himle med øynene når de ser meg. Og ikke spørre hvordan jeg har det e.l. De har jo fått mye mer å gjøre siden jeg har vært borte. Da blir det bare sært hvis jeg løper rundt i firmaet og sier "JEG HADDE LUNGEBETENNELSE ALTSÅ! " .... hvis du skjønner hva jeg mener?

Huff, jeg får vel bare vente til mandag og se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg er bare veldig nervøs for at de andre ansatte bare vil himle med øynene når de ser meg. Og ikke spørre hvordan jeg har det e.l. De har jo fått mye mer å gjøre siden jeg har vært borte. Da blir det bare sært hvis jeg løper rundt i firmaet og sier "JEG HADDE LUNGEBETENNELSE ALTSÅ! " .... hvis du skjønner hva jeg mener?

Huff, jeg får vel bare vente til mandag og se hvordan det går.

Ja, jeg forstår deg. Mitt råd er at du rennefart og driter i hva de måtte mene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...