Gå til innhold

Tiltrukket av Behring Breivik


fortsatther

Anbefalte innlegg

At kvinner tenner på en mann som anders breivik overrasker ikke meg i det hele tatt. Hvorfor skulle det det?

Liker ikke kvinner ambisiøse menn kanskje? Menn som selv vet best hva som er best for ham? Menn som har revolusjonære tanker? Menn som setter handling foran ord?

Menn som står for det en sier? Menn som faktisk innrømmer alle sine laster og ulemper? Menn som setter seg ett mål og klarer og gjennomføre den? Menn som ønsker og redde samfunnet og med egen vilje og økonomi ubeskjedent ofrer seg selv for fellesskapet?

Anders berhing brevik har jo alle disse egenskapene.

Dessuten har han innrømmet det hele i sitt kompendium. Selvfølgelig blir damer kåte av sånt, - hvem annen nordmann har liksom gjort noe mot disse fæle negerne og voldtektene kanskje? Tenk og vært dama til breivik da! Da hadde ingen tullet med deg! Alle hadde skjelvet og ingen hadde så mye som turt og vært respektløs mot deg.

I motsetning til mange andre her, så forstår jeg faktisk kvinner, og hvorfor kvinner gjør de handlingene de gjør.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Mindre og mindre overrasker meg når det gjelder menneskeheten. Vi er en sinnssyk rase som har blitt mange ganger verre etter at internett kom. Her finner alle en arena, og syke lyster og fantasier blir godtatt og pleid.

Word! Syke, syke mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wooohoooo jenter, stå på, stå på! bra jobba! tiltrukka av en mann som har fucka opp landet vårt.

Ærlig talt, de damene her som skriver at de er tiltrukket av ham er det vel ikke mange av. Kanskje det er TS som utgir seg for å være flere personer også. En ting er sikkert, og det er at det er noe grunnleggende feil med disse personene. Og det sier noe om disse kvinnene også, de er vel kanskje store samfunnstapere - slik som monsteret også selv var\er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommel opp for at de velger å ikke skjule det inni seg selv, men faktisk tørre å fortelle det videre. Nøyaktig hva trodde du jeg mente med det siden du var så skeptisk?

Tror neppe det hadde skadet noen om TS ikke hadde sagt noe, tvert i mot, tror hun hadde gjort oss alle en tjeneste om hun hadde holdt munn. Det er direkte provoserende og respektløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt, de damene her som skriver at de er tiltrukket av ham er det vel ikke mange av. Kanskje det er TS som utgir seg for å være flere personer også. En ting er sikkert, og det er at det er noe grunnleggende feil med disse personene. Og det sier noe om disse kvinnene også, de er vel kanskje store samfunnstapere - slik som monsteret også selv var\er.

Jeg skriver ikke som anonym bruker her, da ville hensikten min med å få høre fra flere som meg vært meningsløs. Og følelsene våre forteller nødvendigvis ikke hvordan vi er som personer eller hvordan vi opptrer i samfunnet.

Tror neppe det hadde skadet noen om TS ikke hadde sagt noe, tvert i mot, tror hun hadde gjort oss alle en tjeneste om hun hadde holdt munn. Det er direkte provoserende og respektløst.

Captain Obvious. Det hadde jo selvsagt ikke skadet noen om jeg ikke hadde laget denne tråden. At du finner det respektløst får være din sak, jeg driver ikke å skriver i denne tråden for å være provoserende eller støtende. Jeg vil formidle mine følelser og vil gjerne ha andres objektive tanker rundt dette, og gjerne også høre fra flere likesinnede.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tror "jeg er forelsket i en mann jeg møtte på fest" og "jeg er tiltrukket av ABB" er et fett, så lurer du deg selv. Det er denne tråden et bevis på at det ikke er. I motsetning til random mann x på fest, så er ABB en som mange har sterke og vonde følelser for. Når du da lager en tråd om ham, hvor du forteller "verden" at du er tiltrukket av ham, og følger opp med smilefjes, fleipte kommentarer og "stå på!", så gir det selvfølgelig en helt annen reaksjon enn de aller fleste innlegg her inne. Noe annet ville ha sjokkert meg mer. Jeg har heller ikke påstått at du brukte tittelen for å "få flere til å titte innom", men jeg tror ikke et sekund at du ikke forstod at en slik tittel ville vekke såpass oppsikt og sjokk at mange har problemer med å holde seg unna. Spesielt for pårørende. Om mitt barn hadde blitt myrdet, så hadde en slik tråd vært så til de grader provoserende, sårende og vanvittig, at jeg ikke hadde klart å la være å klikke meg inn.

Traff jeg forresten et sårt punkt av noe slag? Du ble plutselig så defensiv? Nei, DU mener at det ikke er bedre å holde enkelte ting inne, fordi DU har et behov for å dele. Det er et egoistisk valg, i den forstand at du setter ditt behov for å lette på trykket over de følelsene og reaksjonene du vet at det vil føre til. Og jeg har lest innleggene dine, jeg skrev jo faktisk at du har skrevet at du ikke ser på dette som problematisk. Det er det som er pussig, gjennom flere innlegg normaliserer, fleiper og beskriver du dette som noe positivt, og så er dette plutselig denne tråden en støtte for de som trenger noen å støtte seg på? Og jeg "redgjør ingen fasit". Se på tråden. Den er i det store og det hele preget av sinne og fordømmelse. Tror du i utgangspunktet det er noe som på et generelt grunnlag får folk som allerede skammer seg eller føler seg "snåle" til å føle seg bedre?

Takk, Vampen.

Enig med hvert ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, de damene her som skriver at de er tiltrukket av ham er det vel ikke mange av. Kanskje det er TS som utgir seg for å være flere personer også. En ting er sikkert, og det er at det er noe grunnleggende feil med disse personene. Og det sier noe om disse kvinnene også, de er vel kanskje store samfunnstapere - slik som monsteret også selv var\er.

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, og det er at det er noe grunnleggende feil med disse personene. Og det sier noe om disse kvinnene også, de er vel kanskje store samfunnstapere - slik som monsteret også selv var\er.

Dette har blitt sagt om vegetarianere, pelsmotstandere og kristne også, så alt det koker ned til er at du gjør deg selv lik Breivik med ditt hat. Du kanaliserer ditt hat til en person over på en uskyldig forumsbruker, som ikke har gjort seg skyldig i annet enn å elske noen - og knapt nok det.

Er det sånn vi skal oppføre oss mot hverandre på Kvinneguiden?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har blitt sagt om vegetarianere, pelsmotstandere og kristne også, så alt det koker ned til er at du gjør deg selv lik Breivik med ditt hat. Du kanaliserer ditt hat til en person over på en uskyldig forumsbruker, som ikke har gjort seg skyldig i annet enn å elske noen - og knapt nok det.

Er det sånn vi skal oppføre oss mot hverandre på Kvinneguiden?

Godt skrevet :)

Lynsjestemningen her minner litt om hvordan jentene som hadde vært sammen med tyske soldater og barna deres ble behandlet etter krigen. Selvrettferdige mennesker mente de hadde all rett til å plage disse, som bare hadde vært glade i noen. Jeg skjønner at det kan være provoserende at noen tenner på/elsker noen som har skadet mange, men hvor langt kommer man egentlig ved å hate disse? Bare mer hat. Mer og mer hat.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott sagt Kamikatze. Minner meg litt om homofile Leonard P. Matlovich. "When I was in the military they gave me a medal for killing two men and a discharge for loving one."

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her syntes jeg det begynner å bli mange tynne sammenligninger.

De damene som forelsket seg i tyske soldater under WW2 forelsket seg i en person de ble kjent med. De forelsket seg neppe i disse mennene utelukkende fordi de var tyske soldater, men til tross for at de var det. De damene som her har lyst på ABB, kjenner ham ikke. De vet ikke hva slags person han er, det er ingen andre karaktertrekk (bortsett fra de de eventuelt fantaserer frem) de faller for. Det de vet er at dette er en mann som på grunn av sitt eget forstokka hat myrdet mange uskyldige mennesker. Det gir reaksjoner.

Og dette med å ikke ha en pappa syntes jeg også blir for tynt. Her er det ikke poenget at man snakker om noe andre har mistet. Jeg ser ikke noen bruke "tenk på de pårørende som har mistet.." i tråder som handler om søsken, barn, foreldre, venner eller hva det måtte være. Her er det snakk om å diskutere DEN som er ansvarlig for det tapet de har opplevd, i en lett og spøkefull tone. Jeg lar meg som sagt ikke provosere personlig, men så mistet jeg heller ingen 22. juli. Jeg har ingen problemer med å forstå at for mange andre, så blir dette et overtramp. Jeg har opplevd tap. Jeg blir ikke provosert eller trist av å se eller høre andre snakke om samme familiebånd som jeg har mistet. Det går helt fint. Om den jeg hadde mistet hadde blitt myrdet, og jeg måtte forholde meg til folk som på død og liv må fortelle verden at de syntes det er en person de har lyst på, så hadde det vært noe helt annet. Spesielt om dette var en person de utelukkende kjente fra saken rundt drapet på den jeg hadde mistet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott sagt Kamikatze. Minner meg litt om homofile Leonard P. Matlovich. "When I was in the military they gave me a medal for killing two men and a discharge for loving one."

Og hadde jeg vært homofil, så hadde jeg blitt ganske provosert av at fordommer mot at to voksne mennesker av samme kjønn forelsker seg i hverandre, ble sammenlignet med reaksjoner på kvinner som er kåte på en ukjent drapsmann.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hadde jeg vært homofil, så hadde jeg blitt ganske provosert av at fordommer mot at to voksne mennesker av samme kjønn forelsker seg i hverandre, ble sammenlignet med reaksjoner på kvinner som er kåte på en ukjent drapsmann.

Hva er egentlig den store forskjellen på de to tilfellene? Begge to var/er tabubelagte temaer, homofili spesielt på 80-tallet hvor det sitatet er tatt fra. Dette går helt klart ut på følelser og menneskers reaksjoner på hvorfor og hvordan noen kan ha disse følelsene. Du får være glad du er akkurat som du er, ellers så hadde du jo provosert deg over alle mulige ting. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig den store forskjellen på de to tilfellene? Begge to var/er tabubelagte temaer, homofili spesielt på 80-tallet hvor det sitatet er tatt fra. Dette går helt klart ut på følelser og menneskers reaksjoner på hvorfor og hvordan noen kan ha disse følelsene. Du får være glad du er akkurat som du er, ellers så hadde du jo provosert deg over alle mulige ting. :)

Det er en stor forskjell i at to homofile kjenner hverandre, og stort sett har ikke noen av dem begått tidenes verste massedrap i forkant. Å sammenligne følelser mellom to mennesker, med det å lyste etter en villt fremmed person du utelukkende kjenner som en massedrapsmann, blir litt surrealistisk. Førstnevnte er ikke noe noen bør bry seg med, sistnevnte syntes jeg det er et sunnhetstegn at møter reaksjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en stor forskjell i at to homofile kjenner hverandre, og stort sett har ikke noen av dem begått tidenes verste massedrap i forkant. Å sammenligne følelser mellom to mennesker, med det å lyste etter en villt fremmed person du utelukkende kjenner som en massedrapsmann, blir litt surrealistisk. Førstnevnte er ikke noe noen bør bry seg med, sistnevnte syntes jeg det er et sunnhetstegn at møter reaksjoner.

Jeg skjønner jo at det er åpenbare forskjeller, blant annet hvem man blir tent på og hvorfor. Men jeg snakker ikke om de fysiske forskjellene, jeg snakker om følelser og reaksjoner på disse. Der er det nødvendigvis ikke ulikt og det er det jeg ville frem til med sitatet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at det er åpenbare forskjeller, blant annet hvem man blir tent på og hvorfor. Men jeg snakker ikke om de fysiske forskjellene, jeg snakker om følelser og reaksjoner på disse. Der er det nødvendigvis ikke ulikt og det er det jeg ville frem til med sitatet.

Jo, jeg mener fortsatt at det er en stor forskjell i reaksjoner på følelsene. ABB er en person som har såret mange, både de som er direkte berørt og andre. Det gjør også at det er mange negative følelser forbundet til ham. Da blir også en tråd som dette vanskelig å svelge for mange.

TS styrer ikke sine følelser, og jeg personlig har ikke noe behov for å komme med personangrep. Hun skal også få lov til å ytre seg, så lenge KG mener at det er innenfor deres regler. Men hun kan ikke kreve at folk skal verken akseptere eller like følelsene eller ytringene. Så reaksjoner må hun regne med, nettopp fordi dette er følelsesladet for mange. De som opplever dette som vanskelig og fælt må da ha like stor rett til å uttrykke sine følelser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg mener fortsatt at det er en stor forskjell i reaksjoner på følelsene. ABB er en person som har såret mange, både de som er direkte berørt og andre. Det gjør også at det er mange negative følelser forbundet til ham. Da blir også en tråd som dette vanskelig å svelge for mange.

TS styrer ikke sine følelser, og jeg personlig har ikke noe behov for å komme med personangrep. Hun skal også få lov til å ytre seg, så lenge KG mener at det er innenfor deres regler. Men hun kan ikke kreve at folk skal verken akseptere eller like følelsene eller ytringene. Så reaksjoner må hun regne med, nettopp fordi dette er følelsesladet for mange. De som opplever dette som vanskelig og fælt må da ha like stor rett til å uttrykke sine følelser?

Tråden ligger innenfor KGs grenser da den to ganger har vært inne for moderering og vurdering og likevel ikke blitt stengt. Det som ER ulovlig er personangrep og lengre avsporinger fra tema. Og jeg har lest gjennom hele tråden og ikke funnet noe tegn på at TS krever alle skal akseptere det hun skriver. Hvor fant du det? Det eneste jeg kan huske hun har hakket ned på, er personangrep hun og andre har blitt utsatt for. Personlig synes jeg tråden kunne vært litt mer nedtonet fra TS sin side med tanke på bruk av spøker og smilefjes, men jeg har ingen negativ kritikk å komme med mot henne. Hun står fri til å la seg føle og si hva hun vil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som er sykt med å like utseende hans. Jeg kan godt innrømme at jeg synes han er kjekk. Det har jo ikke noe med handlingene hans å gjøre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...