Gå til innhold

Sovetabletter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Via en telefonsamtale, sa jeg det? NEI, man må jo inn til legen.

Jeg tror ikke du skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, for du kjenner ikke min situasjon og mine behov og hvordan jeg har det!

Snakk om å være hyggelig :roll:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nuppdupp

Jeg tviler på at du kommer til å få sovetabl. ved kun en telefonsamtale. KANSKJE får du noen andre typer tabletter som har søvnighet som bivirkning, feks Vallergan, som egentlig er allerigtabletter.

Men, kjære deg, sovetabletter og "liksom-sovetabletter" gjør deg som regel så drøsig. Du kommer til å sove dårlig om natten OG være helt "kjemisk" sløv på dagen.

Det beste du kan gjøre til du kommer til legen, og fram til eksamen er:

Si til deg selv at du ikke trenger mer enn den søvnen du får. Du lever, gjør du ikke? Kroppen hviler når du ligger i sengen, og du sovner når du er trøtt nok. Noen mennesker trenger mindre søvn enn andre, kanskje du er en av de heldige? En god venninne av meg sover ca 4-5 timer om natten. Dvs, skal hun opp kl 08:00, kan hun godt legge seg i tre-firetiden om natten.

Tren, tren og tren. Gjerne i frisk luft. Blir du skikkelig fysisk sliten får du sove bedre. Dette er noe av det lureste du kan gjøre for å få sove. Svømming på kveldstid er det mange som blir trøtt av. Kroppen er laget for å utføre fysisk arbeid og er ofte ikke utslitt nok når kvelden kommer.

Ta litt sol. Kanskje 2 ganger i uken eller noe.

Ikke spis så altfor mye drittmatt.

Les og studer godt på skolen. Da slipper du dårlig samvittighet som ligger og murrer i bakhodet.

Ha det kaldt på soverommet. Hold soverommet ryddig og rent/støvfritt.

Ha en blokk og penn på nattbordet slik at om du kommer på noe som bekymrer deg så skriver du det ned med en gang. På den måten trenger du ikke å være redd for å glemme å sjekke opp i noe viktig, eller å øve på noe du er usikker på i forhold til eksamen, feks.

Ha en bekymringsvenn/venninne. Er du bekymret eller stresset for noe, fortell det til en venninne. Når du har fortalt det til henne så skal det være "hennes problem" og hun skal "passe på problemet" til du har tid til å "få det tilbake" igjen. Da skal du ikke ligge og gruble på dette om natta for nå er det venninna di "sitt problem". (Dette er noe som dere avtaler på forhånd selvsagt)

Jeg gjentar: Forsøk å ikke tenke så mye på søvnen og tren, tren, tren hver dag.

Lykke til!

Hilsen fra en i samme situasjon

dette stemmer ikke. det finnes mange forskjellige sovemedisiner. jeg sover som en stein med mine og føler meg ikke sløv på dagen.

kroppen min sover ikke når den trenger det. 4 timer søvn er noe jeg får uten sovemedisin. da går jeg rundt som en zombie hele dagen. da nytter det f.eks ikke å studere, fordi da leser man uten å få med seg noe.

det med trening hjelper lite. før trente jeg veldig hardt hver dag, men det hjalp ingenting på søvnen. men det kan hjelpe for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...