Gå til innhold

Hvordan si at man er ute etter et seriøst forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Traff en mann i sommer gjennom felles kjente, har sovet et par ganger sammen med ikke hatt sex. Jeg flyttet til en annen kant av landet for å studere, men vi har holdt kontakten siden i sommer.

Men skal hjem om en stund og treffer han sikkert da.

Tror han er klar over at jeg vil noe seriøst og han vil også noe seriøst, har i alle fall felles venner sagt.

Men når jeg møter han hvordan kan jeg liksom finne ut om han fortsatt vil noe seriøst og samtidig si at jeg også vil noe seriøst, ikke bare en å ligge med?

Sist vi møttes ville jeg ikke ha sex, men jeg sa ikke hvorfor.

Men jeg ville vente for å se om det kunne bli noe seriøst, for det blir med en gang så mye følelser med om jeg har sex med noen og da blir det mye verre etterpå om det ikke blir noe av.

Men hvordan skal jeg ordlegge meg om dette? Er så vanskelig å ha en sånn samtale og har liksom aldri hatt det før med noen..

Hvis han vil noe seriøst og ikke bare ha sex med første og beste, så er jeg klar til å ligge sammen, men må vite hvor vi har hverandre først liksom.

Håper noen kan hjelpe meg litt med hvordan jeg skal formulere meg... :rodmer:

(Jeg flytter tilbake til våren, så dette vil ikke bli et dødsdømt avstandsforhold hvis det blir noe av :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Dreamdrops

Jeg tror det enkleste er og bare si det rett ut! Du ønsker å vente med sex. Du har ikke hatt det før og vil derfor vente til det eventuelt utvikler seg til noe mer seriøst.

Det er en ganske vanlig samtale å ha; sex blir jo ofte en forholdsvis stor del av et forhold, og når man i tillegg ikke har hatt sex før, er ikke en slik måte å tenke på unik, om du skjønner hva jeg mener :)

Bare si det som det er, ganske enkelt! Det gjør jo ingenting om du ikke har pugga en tale på forhånd; det viktigste er at du får sagt det du føler og at han forstår deg på den måten du ønsker å bli forstått på.

Lykke til! :klemmer:

edit; skriveleif

Endret av PrincessKiki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere!

Glemte å si at jeg har hatt sex før men det har aldri endt med noe seriøst forhold av det. Så var ikke så lurt å ha sex først og deretter vifte med lommetørkelet å spørre om vi ikke skulle bli kjærester. Jeg tok liksom hele greia mer seriøst en den forrige jeg datet da.

Men derfor ville jeg vente nå med å ha sex til jeg skjønner at han vil ha noe ordentlig ut av dette og ikke bare ei å ha sex med.

Den setningen din PrincessKiki var jo kort og enkel å si i fall jeg skulle få hjernteppe :P

Så får jeg se om han blir eller forsvinner.

Tror jeg bare må mote meg opp til å få sagt det neste gang vi møtes.

Men jeg MÅ liksom ikke være i et forhold, men vite at det kommer til å ende i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, bare si det som det er. At du vil vente med sex til dere har blitt bedre kjent og evt. er i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, bare si det som det er. At du vil vente med sex til dere har blitt bedre kjent og evt. er i et forhold.

Takk for tips :)

Får gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Dreamdrops

Takk for svar dere!

Glemte å si at jeg har hatt sex før men det har aldri endt med noe seriøst forhold av det. Så var ikke så lurt å ha sex først og deretter vifte med lommetørkelet å spørre om vi ikke skulle bli kjærester. Jeg tok liksom hele greia mer seriøst en den forrige jeg datet da.

Men derfor ville jeg vente nå med å ha sex til jeg skjønner at han vil ha noe ordentlig ut av dette og ikke bare ei å ha sex med.

Den setningen din PrincessKiki var jo kort og enkel å si i fall jeg skulle få hjernteppe :P

Så får jeg se om han blir eller forsvinner.

Tror jeg bare må mote meg opp til å få sagt det neste gang vi møtes.

Men jeg MÅ liksom ikke være i et forhold, men vite at det kommer til å ende i et forhold.

Jeg var litt usikker på det der skjønner du; for setningen din kunne tolkes som at du var jomfru, eller at du har hatt sex før, men ville vente med det i DETTE forholdet.

Håper du finner ut av hva du skal si og at det ordner seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt usikker på det der skjønner du; for setningen din kunne tolkes som at du var jomfru, eller at du har hatt sex før, men ville vente med det i DETTE forholdet.

Håper du finner ut av hva du skal si og at det ordner seg! :)

Ja, ble litt knotete skrevet av meg ;)

Men takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

TS her.

Litt oppdatering.

(Litt andre spørsmål enn overskriften).

Jeg dro hjem noen dager og han sa samme dag at vi måtte få tid til å møtes. Jeg ville så klart det, men dagene gikk og fikk ikke noe konkret svar om det.

Så siste dagen sendte jeg en sms og spurte om han ville at vi skulle møtes eller, men han var på jobb da og rakk aldri treffe meg. Men han sa at det hadde vært koselig.

Så dro jeg litt ulykkelig tilbake til byen jeg bor i.

Skrev litt på facebook dagen etterpå. Han sa av seg selv at han lovet å bli flinkere med å skrive til meg.

Så var det hans tur å ta kontakt, men etter nesten 2 uker hadde han enda ikke tatt kontakt.

derfor skrev jeg en melding til slutt og spurte hva han gjorde og det ble en samtale om alt mulig på facebook.

Bl.a. sa han at han syntes jeg var fin og at han skulle bli bedre på å skrive.

Men jeg blir så usikker av alt sammen.

Trodde jo at vi skulle møtes da jeg dro hjem og få litt svar på ting, men det ble jo ikke....

Virket som om han var opptatt med noe hele tiden.

Mulig det er en eksen som driver og plager han og kommer med div trusler om han finner seg en ny. Men han nevnte det ikke da jeg var hjemme...

I noen øyeblikk skriver han om minner vi har og om at vi måtte møtes osv. Men andre ganger kan det gå et par uker før jeg hører fra han.

Jeg begynner jo å miste forhåpningene som jeg prøvde å unngå å få, og tenker at han er kanskje ute etter bare en ONS.

Men felles venner har sagt at han er ute etter noe seriøst.

Og hvis han var ute etter ons, hvorfor kan han ikke finne noen i byen han bor i, i stedet for å gidde å holde kontakt med meg som er 150 mil unna?

:/

er så ufattelig slitsomt... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...