Gå til innhold

Lovet en stilling muntlig, nå er den endret.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært utleid til et prosjekt i ett år nå, og skal egentlig tilbake til min opprinnelige stilling i januar. Denne har nå blitt ganske forandret etter store omstillinger på jobb, og med barn, barnehage osv blir det egentlig for vanskelig å fortsette i den. Så jeg fikk tilbud om å ta en annen stilling på samme sted, der jeg ble lovet at det var faste arbeidstider og kun på avdelingen. Det var min sjef og hans sjef som lovet dette, og jeg sa ja, spesielt pga arbeidstidene.

Var på møte med de i går for å gjøre klart en del til jeg begynner igjen. Da viser det seg at min sjef har sluttet(!) og den nye har gjort endringer slik at den nye stillingen er turnus og skift (Kun pga økonomi og ansatte, jobben ikke utføres i skift). Dette blir enda vanskeligere å få til enn den gamle stillingen min. Jeg har ennå ikke skrevet noen ny kontrakt, men fått tilbudt en stilling muntlig, og takket ja til den muntlig.

Det jeg lurer på er, har jeg noen som helst rettigheter ift arbeidstidene på den nye stillingen? Jeg har jo takket ja til en stilling på ett grunnlag og spesifisert at arbeidstidene er det viktigste. Kan de bare endre hele stillingen nå?

Jeg mener også at jeg har full rett til å takke nei pga dette, om jeg ikke får medhold om arbeidstider, og tre inn i min gamle stilling, selv om jeg har takket ja til den andre muntlig. Fordi det ikke er det jeg har takket ja til.

Noen som har noe smart å komme med? Føler meg skikkelig lurt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...