Gå til innhold

Sett og hørt på helsestasjonen.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest *Røyskatt*

Eg ville ikkje reagert noko særleg på det. Kanskje litt sånn :roll: , men ikkje nok til at eg gadd å skrive eit innlegg om det på KG... Kan jo vera at dei berre ikkje hadde med pengar?

Folk er utruleg flinke til å leggje seg opp i småting og drive og analysere...

Helt enig. Det mest sannsynlige er glemt lommebok, ikke at 15 kroner velter hele familieøkonomien. Og jeg syns kanskje at det er litt leit å skrive denne typen innlegg. Det blir så veldig tydelig hvem det er dersom de tilfeldigvis er her inne..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rabrabara

Jeg er ikke det minste overrasket, Har sett menn i kamelhårsfrakk og gullslipsnål som har NEKTET å betale for plastposene på Obs!.

Kan jo tenkes at de ikke hadde 15 kr tilsammen, men det er vel ikke VELDIG sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de egentlig hadde råd, men bare var gjerrige. Helsestasjonen har gratis parkeringsplasser og faren mente at de skulle slippe å betale fordi de hadde en avtale ved helsestasjonen. Og så påsto han at han ikke hadde penger for at helsestasjonen skulle hoste opp en gratis parkeringsplass til han eller betale utlegget for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville ikkje reagert noko særleg på det. Kanskje litt sånn :roll: , men ikkje nok til at eg gadd å skrive eit innlegg om det på KG... Kan jo vera at dei berre ikkje hadde med pengar?

Folk er utruleg flinke til å leggje seg opp i småting og drive og analysere...

Enig med Imli.

Om eg hadde overhøyrt dette som TS, hadde eg tenkt at 'stakkar, han der faren blei stressa, han!' eller at det handla om prinsipp om at dei ikkje skulle måtte betale (sjølv berre 15 kr) for å gå på legetime.

Eg reknar faktisk med at denne familien har fått ny legetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi mange av dem er ubegrunnede.

Og mange av dem er overhodet ikke ubegrunnede, er mange som skulle ha tenkt seg om MANGE ganger før dem fikk barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de skal til legen med ungen så er det ofte viktig. De sjekker de jo om de f.eks utvikler seg slik de skal, om det ikke er legitime fordi baby er syk da.

Viktig schmiktig. Det vet bare foreldrene. Barnet har en fastlege og lege på helsestasjonen er høyst frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og det er bare to dager til lønning. Og det er da det skjer. Lønningskontoret har rota med timelistene og far får bare deler av lønna si utbetalt. Resten må han vente på til måneden etter.

Hvis lønningskontoret roter med timelistene, så ber far om at de betaler ut det som mangler som et forskudd samme dag, slik at deres rot ikke skal gå utvoer han. Og det gjør de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at det (som jeg) fører over mesteparten av lønningen til regningskonto og fører de tilbake til brukskonto når de trenger penger. Dersom de ikke hadde regnet med å betale førte de kanskje ikke over penger til brukskonto. Eller de hadde glemt mobil og kort........?

Ikke vær så dømmende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...