Gå til innhold

Dere som er gravide/har fått barn..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min planlegger å bli gravid. Vi har vært sammen noen år, men han ingen barn. Det er bare et par måneder siden vi bestemte oss for å bli prøvere, og jeg kjenner jeg er verpesyk. :gjeiper: Har veldig lyst på barn, og føler at tiden er inne for det! :)

Men på en annen måte virker det utrolig skremmende... Er det normalt, eller er det jeg som ikke er 100 % klar? (Føler jeg er det, men vet ikke om det er normalt å ha kjempelyst på barn, men samtidlig synes at det er en skremmende tanke!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet glemte jeg jo av... Er det fler som har hatt det på samme måte?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig skremmende ja, og jeg tror de fleste føler det på samme måte. At man føler det sånn er jo egentlig en god ting, for da innser man at det er et stort ansvar å få barn.

Jeg har hatt det slik begge gangene jeg har blitt gravid, til og med da vi skulle få nummer to. Selv om man er mamma fra før vet man jo ikke hvordan det blir med enda et medlem i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at du synes det er en skremmende tanke, jeg syntes stadig det var like skremmende med nr. 4 som med nr 1 (som ikke var planlagt) Det skal ikke være bare, bare å ta så store avgjørelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så er det slik; blir man noen gang helt 100% klar for å dele seg selv i 2-3? Blir man noen gang klar for å våke natt etter natt pga syk baby/kolikk etc? Blir man noen klar for å ta på seg et ansvar som er den største av alle yrker og jobber? Eeegentlig ikke. Men man gjør det likevel- uansett hva som venter.

Jeg er en av de som mener at det å få barn er det samme som å få en helt ny mening med livet, og det ble slik etter at jeg fikk barn midt i "festeperioden min". Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt normalt. Tenkte og følte det samme selv da vi var prøvere. Tenker vel litt det samme enda, og synes fremdeles det er skummelt.

På en måte synes jegf det er positivt at du ser på det som litt skummelt. Viser at du forstår konsekvensene av det å ha barn, og er mer moden i topplokket ;) At barn ikke bare noe som virker gøy der og da, men at det er litt mer gjennomtenkt enn som så :)

Masse lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...