Gå til innhold

Slitsom venninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fortsatt kontakt med en venninne fra ungdommsskolen, vi er fra samme sted, og jeg bor ikke langt unna, mens hun flyttet for lenge siden, men familien hennes bor her enda.

Hun er ofte på besøk, og det er hyggelig å treffes-- om jeg har tid! Begynner virkelig å bli lei av at hun hver gang hun kommer forventer at jeg skal slippe alt jeg har i hendene for å være med henne. Ikke bare treffes på cafe en time, gjerne hele kvelden og ut på byen, eller hele helgen. Dette har jeg rett og slett ikke mulighet til... jobber ofte helger, og har fulltidsjobb ved siden av, men når jeg sier nei blir hun ganske furten. Hun blir generelt veldig fort fornærmet.

Sist gang var jeg syk, dvs. hadde sykemelding og antibiotika og feber og var hjemme i senga. Til og med da ble hun litt furten fordi jeg hadde sagt nei flere ganger på rad.

Vet ikke hva jeg skal gjøre med denne jenta.. er så lei! Neste så jeg vil droppe hele greia... Bare la oss skli fra hverandre. Vi hadde det utrolig gøy sammen før og vi har stilt opp mye for hverandre før. Det er fortsatt hyggelig å være sammen, men hun føler nok at jeg er veldig "kjedelig" som fortsatt bor her, mens hun er ute i verden og studerer, derfor snakker hun ofte om seg og sitt og sier bare "mmmm" når jeg forteller om mine ting.

Hva hadde dere gjort? Droppet henne? Er det slik at det bare er sånn her en periode? Eller er vi for forskjellige nå?

En annen ting som irriterer meg mer og mer er at hun alltid forventer å bli hentet, hun har ikke lappen og jeg har bil, hun gidder aldri å gå bort til meg, hun tilbyr heller aldri noe for kjøreturene. Føler meg litt utnyttet (er ikke bare kjøreturene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si ifra! Ta en alvorsprat og fortell henne at det er hyggelig å være sammen med henne, men at du har veldig mye å gjøre, og derfor ikke har tid til å møtes så lenge av gangen. Samme med kjøringen. Si ifra. Selv har jeg ikke bil, og merker at jeg fort glemmer at det faktisk koster med bensin og alt annet.

Blir hun fornærmet, så blir hun det. Hennes problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si nei med god samvittighet når det ikke passer å treffe henne. Vennskap fungerer ikke bare på den enes premisser. Hvis hun blir furten over dette og vennskapet dør ut, ja, så var det kanskje ikke så mye verdt. Ikke la deg utnytte.

Hvis det fungerer å begrense kontakten til når det passer for dere begge, og dere fortsatt har det hyggelig når dere treffes, så er vel det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde dere gjort? Droppet henne? Er det slik at det bare er sånn her en periode? Eller er vi for forskjellige nå?

Si fra! Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet når du sier at du ikke kan fordi du er syk. Og hun trenger virkelig ikke å bli sur på deg for det. Ikke din feil. Snakk med henne om det ellers gir hun seg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...