Gå til innhold

Vekke barnet for mat på dagen for at det skal sove lenger om natta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vesla mi kan sove 4-5 timer mellom måltidene på dagen, men bare 2.5-3 timer mellom måltidene på natta. Er det dumt av meg å vekke henne rundt tredje hver time på dagen og se om det hjelper på og hun kanskje sover lenger om natta mellom hver mating? Hun får flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vesla mi kan sove 4-5 timer mellom måltidene på dagen, men bare 2.5-3 timer mellom måltidene på natta. Er det dumt av meg å vekke henne rundt tredje hver time på dagen og se om det hjelper på og hun kanskje sover lenger om natta mellom hver mating? Hun får flaske.

Hvor gammel er babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Man vekker da ikke et så lite barn!

Det du kan ende opp med er et barn som bare griner og er overtrett, og sover enda mindre både dag og natt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det hjelper, hun er veldig liten enda og trenger mat om natten.

Selvsagt skal hun få mat om natten. Men for mor og far hadde det vært fint om døgnet hadde snudd, at hun sover 4-5 timer mellom mat om natten og heller 2,5-3 timer mellom mat om dagen og ikke slik som i dag.

Man vekker da ikke et så lite barn!

Det du kan ende opp med er et barn som bare griner og er overtrett, og sover enda mindre både dag og natt.

Hvorfor det? Det er mange premature barn som må vekkes for å få mat. Sliter alle disse med overtrøtte barn? Vi vekker henne uansett hvis hun sover over 5 timer på dagtid uten mat. Vi syns det er lenge uten mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke gjort det. Du kan risikere et overtrøtt barn og at hun våkner enda hyppigere, eller ikke vil roe seg om natta. Jeg tror de små finner ut av døgnrytmen selv etterhvert. Hvis hun sover så lenge i strekk på dagtid ville jeg heller benyttet sjansen til å få en god lur selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at det ikke skulle gå mer enn MAKS 4 timer mellom hvert måltid,og dette gjaldt om natten og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å snudd det slik at hun sov langlurene sine på natta og spiste hyppigere på dagen. Har gjort det selv med minsten min. Så jeg ammer annenhver-hver tredje time på dagen, og 1-2 ganger på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at det ikke skulle gå mer enn MAKS 4 timer mellom hvert måltid,og dette gjaldt om natten og.

Dette gjelder ikke hvis barnet legger på seg bra og trives. Da bør babyen få sove så lenge han/hun vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at det ikke skulle gå mer enn MAKS 4 timer mellom hvert måltid,og dette gjaldt om natten og.

Jenta vår la dårlig på seg, men vi vekket henne ikke for det. Hun var/er en baby som prioriterer søvn. Hadde hun blitt veldig undervektig måtte vi så klart gjort noe med det, men hun spiste ikke om hun var trøtt uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om å ikke la jenta sove mer en tre timer av gangen på dagen for at den dype søvnen skulle komme om natten. Dette har fungert helt strålende for oss og hun har sovet hele natten fra hun var 4. mnd.

(Det var altså helsestasjonen som sa dette på 4-ukers kontroll)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk beskjed om å ikke la jenta sove mer en tre timer av gangen på dagen for at den dype søvnen skulle komme om natten. Dette har fungert helt strålende for oss og hun har sovet hele natten fra hun var 4. mnd.

(Det var altså helsestasjonen som sa dette på 4-ukers kontroll)

Og hun ble ikke overtrøtt og grinete av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet skjønner ikke forskjell på natt og dag før det er rundt tre måneder, så la henne sove. Dette går seg til etterhvert! Sov på dagtid du også mamma, når hun sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun ble ikke overtrøtt og grinete av den grunn?

Nei, hun var stort sett blid og fornøyd :-)

Endret av Misa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...