Gå til innhold

Praksis i sykepleien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja... Som i overskriften. Jeg går første året på sykepleien, og nå er jeg ganske sint! Vi fikk melding i dag om at alle med barn måtte melde fra til ledelsen på skolen slik at de slipper å jobbe kveld og natt i praksisen sin...

Jeg syntes dette er blodig urettferdig. Jeg jobber gratis, og jeg har virkelig ikke lyst til å jobbe GRATIS kveld og natt selv.

De valgte å få barn, de valgte å begynne på sykepleien, altså valgte de et yrke med ubekvemme arbeidstider... Hvorfor skal de med barn slippe dette allerede før de er ferdig utdannet? Er dritt lei av at småbarnforeldre alltid skal slippe unna. Det er da søren ikke imponerende at de har presset ut en unge!

Jeg kan gå med på alenemødre! GREIT det er vanskelig for dem, men de fleste jeg studerer med er gift eller er samboer med barnefaren. Hvorfor skal ikke de samme reglene gjelde for alle?

ARGH

Oda

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæh? Hvilken skole er dette? Er det virkelig sant?

Jeg har hatt mange studenter i praksis, men slik forskjellsbehandling har jeg aldri vært borti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg kjenner som har studert sykepleier har ikke fått spesialbehandling pga barn, dette er nok ikke normalen, men skolen du har gått på har for en eller annen grunn startet dette. Veldig merkelig og er helt enig med deg at det er utrolig urettferdig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh? Hvilken skole er dette? Er det virkelig sant?

Jeg har hatt mange studenter i praksis, men slik forskjellsbehandling har jeg aldri vært borti.

Studerer i Bergen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Du jobber da ikke gratis, du er så heldig at du får være der for å lære. Hadde jeg hatt en så negativ student som deg hos meg hadde det nok ikke vært lett for deg...