Gå til innhold

Glemt Cerazette


lona

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg surfet nettet rundt, og finner ikke noe entydig svar på hvor stor sjansen er for å bli gravid når du har glemt å ta piller?

Noen steder står det at det ikke er farlig fordi det er så mye som skal "klaffe", andre steder står det at én glemt pille så er du gravid. Mange steder står det også at det er lett å bli gravid på Cerazette.

Har gått på C i tre uker, glemte en pille torsdag (tok den akkurat 36 timer senere) og en på lørdag (den tok jeg ca 38 timer senere), men jeg ANER jo ikke om jeg skal være bekymra for graviditet eller ikke? Alle sier jo forskjellig. FRUSTRERT!

Er det noen som har noen erfaringer? Med glemte piller og graviditet/ikke graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på cerazette, og fikk beskjed av legen min at man måtte være enda mer påpasslig med denne enn vanlig p-pille (for eksempel yasmin).

Så for sikkerhetsskyld, hadde jeg vært deg, ville jeg bare brukt kondom den neste uka, så er du på den sikre siden. Er jo i grunn ikke noe verre en det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Du skriver at det har gått 38 timer siden siste pille, da ville jeg tatt pillen så fort jeg hadde kommet på den, og deretter brukt kondom i tillegg om det skulle være nødvendig i de neste 7 dagene.

(Dette står i Felleskatalogen.)

Kan forresten legge til at jeg bruker Cerazette, og gjort det i noen år nå.

Jeg synes det er betryggende å ta en graviditetstest gjevnlig når jeg er seksuelt aktiv, da jeg kun har spotblødning kanskje 2-3 ganger per år. Bare et lite tips.

Håper dette var til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tok den så fort jeg kom på den søndag formiddag, jeg er dessverre av typen som kan sove en hel søndag, uavhengig av om jeg har drukket dagen før eller ikke, og da kan det fort gå lang tid hvis jeg glemmer den lørdag kveld.

Får bruke ekstra prevensjon en ukes tid, også teste om to/tre uker for sikkerhetsskyld!

Men er det noen som har glemt én pille, og så blitt gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tok den så fort jeg kom på den søndag formiddag, jeg er dessverre av typen som kan sove en hel søndag, uavhengig av om jeg har drukket dagen før eller ikke, og da kan det fort gå lang tid hvis jeg glemmer den lørdag kveld.

Får bruke ekstra prevensjon en ukes tid, også teste om to/tre uker for sikkerhetsskyld!

Men er det noen som har glemt én pille, og så blitt gravide?

Jeg kan bare snakke for meg selv, men det har aldri hendt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg tilbake til denne tråden om tre uker ca da, hehe :P

Det er ikke verdens undergang om jeg blir gravid, men det er greit å vite om det skjer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...