Gå til innhold

Til menn. Blir dere sint hvis dama ikke vil ha penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål og noe jeg opplever som et lite problem. Jeg har møtt en mann som er ganske rik. Vi er enige om at vi er sammen og at det er oss, det er sterke og dype følelser og stor lidenskap, men også vennskap og vi trives sammen.

Men mens han er rik og aldri trenger å telle småpenger, er jeg i en helt annen posisjon, jeg har så jeg klarer meg og er vant til å klare meg fint. Men etter at vi ble sammen mistet jeg litt hodet og brukte opp hele lønna. Han vet det, da han er klar over at jeg ikke har verdens største lønnskonvolutt. Og da vil han gi meg penger og jeg blir irritert for jeg har en fobi mot å ikke klare meg selv. Jeg har forklart det til han, og foreksempel nå har jeg ikke penger til bussbilletten engang, men jeg har mat og det jeg trenger.

Vi skal møtes i morn, problemet er at jeg ikke har penger til bussen. Har en lønn som skulle komme inn, men det er rot på regnskapskontoret. Og han vil møte meg. Jeg er klar over at om ikke jeg kommer, da kommer han og nærmest henter meg, dvs ber meg bestille en drosje.

Han blir også irritert fordi han mener at alt hans også er mitt og at jeg må si fra hvis jeg mangler penger.

Et evig snakk om penger. Det virker som han blir irritert fordi jeg er så sta og "forbanna selvstendig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts igjen, jeg postet for raskt...

Spørsmålet er om jeg bare skal stole på at han mener at jeg kan få alle de pengene jeg trenger? Han har mange millioner.

Føler at jeg mister kontrollen, den stålkontrollen jeg er vant til å ha, jeg vet at jeg er sta, men skal jeg bare la han få lov til å spandere og gi meg penger hver gang jeg er litt blakk før neste lønning?

Det høres ut som et luksusproblem, men det plager meg. Det er ikke pengene hans jeg er glad i, jeg er glad i han. Men det blir ofte så tydelig hvor lite penger jeg har etter at jeg traff han.

Han har sagt at han blir skuffet hvis jeg ikke er ærlig når jeg er blakk.

Høres rotete ut det jeg skrev nå, men det er et problem for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hvorfor skal noen bli sint fordi et annet, selvstendig menneske vil greie seg selv med sine egne penger?

Er det er problem for han å vente til du har økonomi til å komme til han, ja så får han bruke av kronene sine på å komme til DEG.

Kan han ikke det så er han ikke rett satt sammen.

Han er ikke pappan din vel?Nei, da bør han lære seg at han ikke er dette.

Man skal ha respekt for andre menneskers privatøkonomi, og ikke drive å dytte på dem pengene sine og ydmyke dem.

Bare da kan man ha et jevnbyrdig forhold.

Så da skal den med mest midler legge seg på nivået til det BEGGE kan klare på egenhånd, og ikke drive åg veldedighete på andre og sette dem i takknemmlighetsgjeld. Siden da er forholdet på vei i feil retning.

Folk med penger som vil dra med andre og spandere siden de ikke tåler og vente, kan bremse seg littegrann og tenke over at de faktisk er en meget dårlig venn/partner, som dytter pengene sine å andre mennesker.

Hilsen en Mann. Ikke en mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han litt tid til å tenke før han overfører hytter, leiligheter og penger for en samlet sum av 40 mill til deg. For alt han vet kan forholdet være slutt om ett år og da har du loppet han for halve formuen sin.

Jeg tror ikke han karen din tenker helt klart, han er blendet av kjærlighet.

Endret av Pene sko...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hvorfor skal noen bli sint fordi et annet, selvstendig menneske vil greie seg selv med sine egne penger?

Er det er problem for han å vente til du har økonomi til å komme til han, ja så får han bruke av kronene sine på å komme til DEG.

Kan han ikke det så er han ikke rett satt sammen.

Han er ikke pappan din vel?Nei, da bør han lære seg at han ikke er dette.

Man skal ha respekt for andre menneskers privatøkonomi, og ikke drive å dytte på dem pengene sine og ydmyke dem.

Bare da kan man ha et jevnbyrdig forhold.

Så da skal den med mest midler legge seg på nivået til det BEGGE kan klare på egenhånd, og ikke drive åg veldedighete på andre og sette dem i takknemmlighetsgjeld. Siden da er forholdet på vei i feil retning.

Folk med penger som vil dra med andre og spandere siden de ikke tåler og vente, kan bremse seg littegrann og tenke over at de faktisk er en meget dårlig venn/partner, som dytter pengene sine å andre mennesker.

Hilsen en Mann. Ikke en mann.

Ts igjen.

Jeg vil ikke gå i detaljer men det er en logisk årsak til at han ikke kan komme hjem til meg og at vi som regel er hjemme hos han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts igjen, jeg postet for raskt...

Spørsmålet er om jeg bare skal stole på at han mener at jeg kan få alle de pengene jeg trenger? Han har mange millioner.

Føler at jeg mister kontrollen, den stålkontrollen jeg er vant til å ha, jeg vet at jeg er sta, men skal jeg bare la han få lov til å spandere og gi meg penger hver gang jeg er litt blakk før neste lønning?

Det høres ut som et luksusproblem, men det plager meg. Det er ikke pengene hans jeg er glad i, jeg er glad i han. Men det blir ofte så tydelig hvor lite penger jeg har etter at jeg traff han.

Han har sagt at han blir skuffet hvis jeg ikke er ærlig når jeg er blakk.

Høres rotete ut det jeg skrev nå, men det er et problem for meg.

Det betyr ingenting at han har milloner.

han kan la dem stå i banken og forrente seg der, og legge seg på det nivået du har råd til, dersom han har ekte respekt.

Det fins ikke noe verre enn krøsuser som skal drive og flashe pengene sine, og sette andre i forlegenhet.

Er han en ekte Mann, så glemmer han at han har de pengene og er sammen med deg og gjør de tingene som dere begge har råd til uten problem.

Noe annet er ikke kjærlighet.Da er det nemlig egoisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hvorfor skal noen bli sint fordi et annet, selvstendig menneske vil greie seg selv med sine egne penger?

Er det er problem for han å vente til du har økonomi til å komme til han, ja så får han bruke av kronene sine på å komme til DEG.

Kan han ikke det så er han ikke rett satt sammen.

Han er ikke pappan din vel?Nei, da bør han lære seg at han ikke er dette.

Man skal ha respekt for andre menneskers privatøkonomi, og ikke drive å dytte på dem pengene sine og ydmyke dem.

Bare da kan man ha et jevnbyrdig forhold.

Så da skal den med mest midler legge seg på nivået til det BEGGE kan klare på egenhånd, og ikke drive åg veldedighete på andre og sette dem i takknemmlighetsgjeld. Siden da er forholdet på vei i feil retning.

Folk med penger som vil dra med andre og spandere siden de ikke tåler og vente, kan bremse seg littegrann og tenke over at de faktisk er en meget dårlig venn/partner, som dytter pengene sine å andre mennesker.

Hilsen en Mann. Ikke en mann.

Ts igjen. Han er ikke typen som setter andre i takknemlighetsgjeld. Da ville jeg ikke blitt sammen med han. Men du mener vel ikke at han skal gå og leke fattig bare fordi jeg ikke har like mange penger som han har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen.

Jeg vil ikke gå i detaljer men det er en logisk årsak til at han ikke kan komme hjem til meg og at vi som regel er hjemme hos han.

Så får han respektere at du kommer når du har penger til å reise.

Når du syns det er så ubehangelig at du setter deg og skriver på KG, er det nemlig noe som skurrer.Han har ikke respekt nok for deg , eller evner ikke å sette seg inn i din situasjon.

Du får konforntere han med hvor ego det er å ville betale seg til at han får deg dit han vil ha deg, uten å tenke på hva som ville fått deg til å føle deg bra, respektert og på likt nivå som han.

Nå dytter han deg ned i veldedighetsfella, og det kan han slutte med, når du reagerer på det. Du blir hans lille protesje som han ordner med... :natti:

Med mindre du såklart vil ha en sugar-daddy, som betaler alt..Det er jo noen som vil det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr ingenting at han har milloner.

han kan la dem stå i banken og forrente seg der, og legge seg på det nivået du har råd til, dersom han har ekte respekt.

Det fins ikke noe verre enn krøsuser som skal drive og flashe pengene sine, og sette andre i forlegenhet.

Er han en ekte Mann, så glemmer han at han har de pengene og er sammen med deg og gjør de tingene som dere begge har råd til uten problem.

Noe annet er ikke kjærlighet.Da er det nemlig egoisme.

Ts igjen.

jeg forstår hva du mener, men han går heller ikke akkurat rundt og blafrer med pengene sine. Han er ikke den typen. Men likevel blir det tydelig for meg at jeg er blakk. Det klarer jeg å takle, men han vil gi meg penger hvis du forstår... Dette ble vanskelig å skrive om. Vet ikke hvordan jeg skal forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen. Han er ikke typen som setter andre i takknemlighetsgjeld. Da ville jeg ikke blitt sammen med han. Men du mener vel ikke at han skal gå og leke fattig bare fordi jeg ikke har like mange penger som han har?

Jeg snakker ikke om å leke fattig.

Jeg snakker om å ikk elegge opp til ting du ikke har råd til uten problem.

Eller er det et stort problem for han at pengene brenner sånn i lomma?

Trenger han å ha noen å barmhjertighete seg over så han kan føle seg bra/sterk/mandig?

I tilfelle er det fortsatt noe som skurrer, hvis selvtilliten hans sitter i pengene...

Kalrer hverken du og han å se dette, så trenger jeg ikke bruke tid her.Gjør som du vil.Det er ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen.

jeg forstår hva du mener, men han går heller ikke akkurat rundt og blafrer med pengene sine. Han er ikke den typen. Men likevel blir det tydelig for meg at jeg er blakk. Det klarer jeg å takle, men han vil gi meg penger hvis du forstår... Dette ble vanskelig å skrive om. Vet ikke hvordan jeg skal forklare.

Jeg vet godt hvilken situasjon du er i.

Poenget er at han må akseptere å legge seg på et utgiftsnivå du kan klare uten problem. Det bør ikke være noe vanskelig for han å tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også sammen med en med litt penger, ikke millioner, men en romslig økonomi. Jeg har alltis levd på lite, og klart meg bra med det. Har god bakkekontakt ;)

Første gangen vi var på shopping sammen villa han spandere på meg. "likte du den genseren? Prøv den da, og om den passer så kjøper jeg den til deg"

Jeg ble ubekvem og ville ikke prøve selv om jeg ELSKET genseren. kostet "bare" 400, men alikevel strittet hele kroppen min imot at jeg skulle la ham kjøpe til meg.

Han forklarte meg at det er ikke for å "kjøpe meg", ikke fordi jeg kler meg for dårlig for hans standar og ikke fordi han vil jeg skal like ham, men rett og slett fordi han også likte genseren og ville at jeg skulle ha den!

"Hva er vitsen med å ha penger om jeg ikke får bruke dem på dama mi" sa han :hjerte:

Jeg prøvde til slutt, og vi gikk derifra med geseren i posen :) Pluss en genser til på en annen butikk :) Var vasnkelig for meg, men jeg bet tenna sammen for jeg skjønte at det var godt for ham å få dele med meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sammen med en med litt penger, ikke millioner, men en romslig økonomi. Jeg har alltis levd på lite, og klart meg bra med det. Har god bakkekontakt ;)

Første gangen vi var på shopping sammen villa han spandere på meg. "likte du den genseren? Prøv den da, og om den passer så kjøper jeg den til deg"

Jeg ble ubekvem og ville ikke prøve selv om jeg ELSKET genseren. kostet "bare" 400, men alikevel strittet hele kroppen min imot at jeg skulle la ham kjøpe til meg.

Han forklarte meg at det er ikke for å "kjøpe meg", ikke fordi jeg kler meg for dårlig for hans standar og ikke fordi han vil jeg skal like ham, men rett og slett fordi han også likte genseren og ville at jeg skulle ha den!

"Hva er vitsen med å ha penger om jeg ikke får bruke dem på dama mi" sa han :hjerte:

Jeg prøvde til slutt, og vi gikk derifra med geseren i posen :) Pluss en genser til på en annen butikk :) Var vasnkelig for meg, men jeg bet tenna sammen for jeg skjønte at det var godt for ham å få dele med meg.

For all del.

Men i mine øyne er det fortsatt han som ikke var i stand til å akseptere at ei jente avogtil lar plagg bli igjen i butikken.

Du var IKKE KOMFORTABEL, og det forteller meg at det jeg trenger å vite.

En kjæreste skal aldri sette sin dame i en sånn situasjon at hun får en ekkel følelse.

AB, din kjære manipulerte deg.

Jeg kaller det å bli underordnet mannen i forholdet, og det skal ikke menn drive med, om de har respekt for jenta si.

Uansett hvor mye penger de har til gensere.

Man kjøper ikke den genseren før hun selv har spurt om å låne noen penger, siden hun trenger den og kan betale deg tilbake.

Det er en ting når man dater, og noe annet når man er i et samboerforhod og deler på alle utgifter.

Når man dater, skal man behandle sin kjæreste med respekt som et selvstendig individ.

Og AB, jeg tror du hadde sikkert nok av gensere.Du led ingen nød. Men han ydmyket deg, og du ble manipulert til å svelge det, så han kunne få være stor og sterk mann og "ta vare på deg". Havslags kvinnesyn er egentlig det?Og havslags syn er det på dama si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg som dame hadde blitt litt oppgitt om han ikke ville ta imot penger til bussbillett så vi kunne møtes.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som dame hadde blitt litt oppgitt om han ikke ville ta imot penger til bussbillett så vi kunne møtes.

Du som dame ville altså med vilje ydmyket din kjæreste, og skapt ubalanse i forholdet, så dere kunne møtes?

Det er dette jeg kaller være ego, i stednefor å klare å akseptere at man i et forhold skal være jevnbyrdige parter, der den ene slipper å skrape for den andre.

Men det er kalrt, at når man snakker med folk som aldri har opplevd å ikk eha penger, så møter man aldri forståelse for hva de gjør mot andre i sitt pengeoverskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sammen med en med litt penger, ikke millioner, men en romslig økonomi. Jeg har alltis levd på lite, og klart meg bra med det. Har god bakkekontakt ;)

Første gangen vi var på shopping sammen villa han spandere på meg. "likte du den genseren? Prøv den da, og om den passer så kjøper jeg den til deg"

Jeg ble ubekvem og ville ikke prøve selv om jeg ELSKET genseren. kostet "bare" 400, men alikevel strittet hele kroppen min imot at jeg skulle la ham kjøpe til meg.

Han forklarte meg at det er ikke for å "kjøpe meg", ikke fordi jeg kler meg for dårlig for hans standar og ikke fordi han vil jeg skal like ham, men rett og slett fordi han også likte genseren og ville at jeg skulle ha den!

"Hva er vitsen med å ha penger om jeg ikke får bruke dem på dama mi" sa han :hjerte:

Jeg prøvde til slutt, og vi gikk derifra med geseren i posen :) Pluss en genser til på en annen butikk :) Var vasnkelig for meg, men jeg bet tenna sammen for jeg skjønte at det var godt for ham å få dele med meg.

Ts igjen. Bra at det er noen som forstår meg. Det er ikke snakk om en genser i vårt tilfelle, men han liker å gi meg ting, å dele alt med meg. Vi er jo sammen og han er ikke så dum at han ikke vet at han er rik og at jeg har en stram økonomi.

Han ringte meg nå og spurte om jeg ikke kunne komme hjem til han i dag fordi han savner meg. Jeg sa at jeg kommer om par timer, at jeg fint klarer å snike på trikken. Han ville spandere taxi men jeg sa at det er ikke noe problem å snike litt på trikken, at jeg nesten alltid har gjort det når jeg ikke har penger. Så han tvinger ikke pengene sine på meg, for det går jo ikke, men han vet at jeg er blakk akkurat nå.

Vi lever ikke akkurat et utsvevende liv med restaurantbesøk, og selvfølgelig får han spandere en middag på meg en sjelden gang. Men det er blitt så tydelig at penger har jeg ikke. Jeg har så jeg klarer meg, har mat og alt det der nå og pratet med lønningskontoret i dag og de skulle ordne opp i rotet sitt mente de.

Det som er problemet er at jeg er sta og at han blir litt skuffet hvis han ikke kan dele med meg. Vi har vært sammen i et halvt år, og er etablerte som et par og har møtt hverandres venner. Problemet er at jeg føler at det er vanskelig å ta i mot, og vi har noen felles venner som ikke er helt gode, som pratet om at jeg bare er ute etter pengene hans.

Men nå kan jeg nesten ikke skrive mer, skal pakke sammen bagen igjen og dra en liten tur hjem til han. Det var han som ba meg komme, det er litt komplisert å være forelsket, men jeg angrer ikke en dag på at jeg ble dama hans. Selv om han har litt bedre økonomi enn meg da.

Jeg kan absolutt ikke be han sette opp et budsjett (til deg gjest;mann) og leve på sparebluss.

Livet er ikke så enkelt. Alternativet kan ikke være at han må donere alle pengene sine til veldedighet.

Jeg skal prøve å ta i mot og forstå at jeg må bli litt mer ydmyk.

Hilsen "Askepott". :):rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...