AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #41 Skrevet 7. november 2011 Jeg vasker meg relativt lett, jeg væter hele kroppen og bruker kun sepe "der nede" og under armene, pluss puppene. Ellers bruker jeg vann. Jeg lukter ikke skit, og har aldri fått tilbakemelding på det. Etter jeg har bæsjet tar jeg gjerne av meg buksa og går inn i dusjen for å vaske meg nedentil med sepe.
Gjest Cecilia L Skrevet 7. november 2011 #42 Skrevet 7. november 2011 (endret) Jeg vasker meg med hendene, og med skrubbhansker kanskje 2 ganger pr. uke. Mine skrubbhansker er kjøpt hos Vita og er i et plastmateriale som neppe er særlig grobunn for bakterier når jeg skyller de godt og henger de til tørk etter bruk. Presis som med en tannbørste, Herr Drue. Endret 7. november 2011 av Cecilia L
Niennas Skrevet 7. november 2011 #43 Skrevet 7. november 2011 Men altså, ang. skrubbevottene, er det så ille egentlig? Vi bruker jo en tannbørste gang etter gang. Den som dessuten ofte ikke skylles i varmt vann, og heller ikke vris opp. Denne bruker vi i munn. Er ikke det litt verre enn en skrubb som skylles i varmt vann før og etter bruk, og som vrenges godt? Tannbørster (og forsåvidt oppvaskbørster, når vi er inne på plastikkting som får bakterier på seg) skal byttes minst hver 3 måned, da.
Gjest Cecilia L Skrevet 7. november 2011 #44 Skrevet 7. november 2011 Tannbørster (og forsåvidt oppvaskbørster, når vi er inne på plastikkting som får bakterier på seg) skal byttes minst hver 3 måned, da. He he. Ja, jeg bytter tannbørste hver måned, jeg. Og skrubbhanskene byttes også ut noen ganger pr. år.
Lykkelitenen Skrevet 7. november 2011 #45 Skrevet 7. november 2011 Annen hver dag vasker jeg meg bare med vann, annenhver dag med såpe og da er rutinen slik: Skylle bort ansiktsrens (MD som jeg påfører før dusj så den får virke litt) Vaske hår (2 ganger for å få bort all styling) Påføre balsam. Barbere meg Vaske meg der det trengs med slik skrubbevott med litt såpe (Jeg oppbevarer min på rommet mellom dusjomgangene og den får tørke ordentlig mellom bruk. Vasker den i maskin hver søndag og bytter den generelt ofte ut.) Skyller balsam Skrubb og hårkur en gang i uken
stammis Skrevet 7. november 2011 #46 Skrevet 7. november 2011 Jeg bruker så og si aldri klut eller hanske eller whatever, hender jeg bruker skrubbekrem, men trodde ikke det var ideelt hver dag?! Her dæljer jeg på med såpe og vasker med hendene mine, og kan ikke skjønne at jeg skal være mindre ren enn de som bruker klut/hanske/skrubb Jeg dusjer heller ikke hver dag
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #47 Skrevet 9. november 2011 Jeg bruker en spesiell klut (av typen som ser ut som en hanske) og "skrubber" kroppen. Dette gjør jeg selv om jeg dusjer hver dag. (Huden forblir myk, forresten). Hva med dere? De fleste jeg har snakket med bruker ikke vaskeklut/skrubb. De bruker som regel bare hendende. Synes dere dette holder? Selv er jeg skeptisk. skrubber du ballene dine også?
Gjest Herr Drue Skrevet 9. november 2011 #48 Skrevet 9. november 2011 skrubber du ballene dine også? Ikke med den kluten. Der bruker jeg stålull.
spinnwild Skrevet 9. november 2011 #49 Skrevet 9. november 2011 Men altså, ang. skrubbevottene, er det så ille egentlig? Vi bruker jo en tannbørste gang etter gang. Den som dessuten ofte ikke skylles i varmt vann, og heller ikke vris opp. Denne bruker vi i munn. Er ikke det litt verre enn en skrubb som skylles i varmt vann før og etter bruk, og som vrenges godt? Er det ikke best å skylle med kaldt vann? I alle fall like før man vrir opp... Bakterier trives vel best fra kroppsvarme og oppover i temperaturene...?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #50 Skrevet 9. november 2011 Men altså, ang. skrubbevottene, er det så ille egentlig? Vi bruker jo en tannbørste gang etter gang. Den som dessuten ofte ikke skylles i varmt vann, og heller ikke vris opp. Denne bruker vi i munn. Er ikke det litt verre enn en skrubb som skylles i varmt vann før og etter bruk, og som vrenges godt? Er det ikke i det varme vannet bakteriene er da? Jeg pusser tennene i kaldt vann, og kjøper ny tannkost ca 1 gang i mnd. Hvor ofte kjøper du ny scrubvott? Om mulig, finnes scrubbvott i hvitt? Ta en liten omgang i klor once in a while ville nok gjort susen. Bløtlegg i vann en god stund etterpå.
Gjest Herr Drue Skrevet 9. november 2011 #51 Skrevet 9. november 2011 Er det ikke i det varme vannet bakteriene er da? Jeg pusser tennene i kaldt vann, og kjøper ny tannkost ca 1 gang i mnd. Hvor ofte kjøper du ny scrubvott? Om mulig, finnes scrubbvott i hvitt? Ta en liten omgang i klor once in a while ville nok gjort susen. Bløtlegg i vann en god stund etterpå. Joda, forsåvidt. Det er ikke bakterier i det varme vannet, men bakterier trives best i lunkent miljø, så det mest ideelle er vel å skylle i varmt vann først, for så å avslutte med kaldt. Vil likevel tro at den gjengse tannbørste inneholder mer bakterier enn skrubbevotten min. Jeg kjøper mine skrubbevotter i utlandet, der de koster ca. 1 krone per stykk. De er i et slags vevet nettingstoff som lar seg vrenge veldig godt. Bytter ca. annenhver måned
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå