Gå til innhold

Tips til gravide? ,og en nybakt mor! :)


Gjest sjenert123

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

trenger tips til alt mellom himmel og jord, som gjelder barn så klart!

setter stor pris på alle fornuftige svar :)!

* hva bør jeg ikke spise når jeg går gravid?

* hva er viktig at jeg spiser?

* hvor lenge burde ungen være før den får smake på godis? og brus!

osv! :)

hva slags bleier, bilseter, soveseng, osv har dere god erfaring med?

Du burde vente lengst mulig før barnet får godteri/brus.

Med bleier må du bare prøve deg frem, du kan bestille gratispakker når du er gravid som inneholder pampers og libero. Jeg personlig syns maxi cosi bilsete er bra, det er lett å bære med seg og babyen sitter fint. Du burde kjøpe med base, det er sikrere og enklere. Vi har bare en enkel sprinkelseng fra ikea, jeg syns det er unødvendig å bruke flere tusen på en seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen grunn til å skulle planlegge når babyen skal få smake på godis. Når babyen er gammel nok til å kunne spise fast føde, så holder det i massevis med frukt. Et barn på et år gammel trenger ikke sjokolade og brus på lørdager. Skjær opp litt forskjellig frukt, kanskje strø litt kanel på eplene, så vil barnet være storfornøyd.

Så kan du eventuelt la barnet smake litt på kake og slikt i selskap og sånt, men ikke gjør det til en vane at på lørdager så er det godis på gang. Den vanen trenger ikke barnet å opparbeide seg før den er noen år gammel tenker nå jeg da. :)

Vi har et akta graco bilsete til var baby. Har riktignok ikke prøvd det selv enda, men en venninne som har en baby på fem måneder har prøvd det, og likte det godt. Hun syntes han lå veldig godt i det, og det var litt større plass. Selv har hun en maxi cosi. Men akta graco er litt tyngre å bære med seg da, men for vår del har det ikke noe å si da jeg kun kommer til å bære det til og fra bilen de kaldeste vintermånedene.

Til de første månedene så har vi en byssanlull hengevugge som festes i taket. Når han skal på eget rom, så blir det sprinkelseng. Har en kurv med himmel til dagseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Google er din venn, jenta mi. Det er selvfølgelig greit å opprette tråder her, men det går jo an å lete litt på nett først, sånn at du faktisk vet hva du lurer på. Mye av det du spør om i trådene dine kan finnes ved enkle søk på google, og det er lettere for oss å svare deg om du snevrer inn spørsmålene dine litt. Ingen her kommer til å skrive et innlegg med ALT du trenger å vite om graviditet og det å ha barn. Det kan man jo skrive om til man får krampe uten å ha dekket halvparten. Spesifikke ting du lurer på som bleier, hva du bør spise o.l. er veldig lett å finne på google, her for eksempel, og her. Samt her og her. Hvis du leser deg litt opp selv først, bruker noen timer på å sette deg inn i det hele, kanskje til og med kjøper noen bøker eller låner på biblioteket, så kan du heller komme hit å spørre om ting du fremdeles er usikker på. Du vil lære mer på den måten, enn ved å forvente at noen skal gi deg alle svarene her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange store spørsmål i en liten tråd. Søk litt selv, og spør heller mer spesifikt.

Ang barnevogner: Prøv barnevognguiden.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn: Mountain buggy - perfekt til turgåing men liten bag. JEG er veldig fornøyd, andre ikke.

Bilstol: Besafe izi sleep likte vi godt. Men, den er veldig tung å bære rundt på, noe vi måtte mye da vi hadde en sovebaby. Jeg slet i tillegg med underlivet, så det var ondt å bære mye på den. Men trygg og god er den, babyen sitter godt i den.

Bleier: Pampers uten tvil!!

Seng: Sprinkelseng fra ikea. Viktig med ny madrass!!

Også må du ta krom :)

Søtsaker tar du som det kommer. Vent lengst mulig :)

Endret av Redbull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte tøybleier, og var storfornøyd med det. :) Engangs var ikke alternativ for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...