Gå til innhold

mat til 6-7mnd barn?


myself30

Anbefalte innlegg

Lurer litt på dette med frysing i isterningsbrett - tar du matterningene over i noe annet med en gang de er fryst, eller oppbevares de slik i brettene? Må man ha plast rundt da, kanskje?

Jeg har kjøpt isterningbrett med lokk på Europris. Veldig kjekt! Tar ut terningene (etter tips fra Belle) og legger dem i åpne/lukke-poser fra Ikea.

Jeg lager det meste av babymaten selv, og har kjøpt bokser i mange forskjellige størrelser. De minste bruker jeg til grønnsaksmos, mens de litt større brukes til kyllinggryter osv. Isterningbrettene bruker jeg stort sett til fruktmos. Veldig kjekt å ha en terning i grøten f.eks.

Måltidene gjennom døgnet her i huset ser ca sånn ut:

7: Morsmelk

9: Grøt, evt iblanda litt fruktmos

12: Grønnsaksmos, fruktmos og/eller litt middag

14: Morsmelk og litt frukt eller grønnsaker, gjerne i sånn nett (Baby Safe Feeder, er det ikke noe sånt det heter?)

16-17: Middag og vann (hun spiser stort sett middag når vi spiser. Koseligst sånn!)

18-18.30: Morsmelk og flaske med maisvelling eller morsmelkerstatning

En gang mellom 3 og 5 om natta: Morsmelk og evt vann. Noen ganger våkner hun i tillegg en gang mellom 22 og midnatt, da får hun stort sett bare vann, evt morsmelk hvis hun ikke er fornøyd med bare vann.

Jenta mi er forresten snart 7 måneder. Hun spiser ganske mye, men må ha god tid på hvert måltid. Hun liker dessuten bare kald mat, helst rett fra kjøleskapet :spy:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...