Gå til innhold

Takler ikke kvinnelige lærere...


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Øhm, noen som er litt umodne her...

Er man generelt imot kvinnelige lærere bør man kanskje vende blikket mot seg selv.

Hun snakker om opplevelser hun har hatt siden hun var barn, så hva annet kan man forvente? Man kan ikke bare avskrive dem med at det er elevens skyld hvis ikke de takler lærerens skyllebøtter. Det er lærerens ansvar å gå foran og legge til rette, ikke eleven som skal måtte tilpasse seg læreren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes faktisk en mellomting. Sympatiske lærere setter jeg selvfølgelig pris på: Noe jeg ikke setter pris på er lærere som drar med seg personlige problemer på skolen og lar det påvirke humøret, og der har jeg verst erfaring med kvinnelige lærere.

Forresten er ikke dette en tråd som er laget for å være frekk, ei heller har jeg "problemer" med andre kvinner sånn generelt. Vil bare få frem at de kvinnelige lærerne JEG har erfaring med oftere har vanskeligere for å legge sine følelser til side når de kommer på skolen, noe som skaper et mindre hyggelig miljø på skolen.

Kvinneguiden og vgd er også et eksempel jeg kan dra frem - de mannlige brukerne utmerker seg som mer nøytrale og faktabaserte når de diskuterer, mens kvinner ofte har det med å bli krasse fordi de tenker mer med følelsene. Merker det selv på meg selv, så sier ikke at jeg er eksemplarisk på det punktet.

Spørsmålet mitt var vel egentlig om det er biologi og hvordan kvinner er som tenkende vesen som gjør at kvinner ofte er mer sensitive i forhold til mannlige lærere?

Serøst? :hoho: Mener du denne Kvinneguiden? Mener de de mannlige brukerne på denne kvinneguiden? :hoho:

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Fremdeles noen som lurer på hvem som stemmer og hvorfor damene/jentene alltid stemmes ut blant de første enten det Idol eller Skal vi danse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestjerne

Hva i h.....e er poenget med å starte en negativ tråd om kvinnelige lærere? Eventuelt mannlige, for den del.

Vi har alle positive og negative erfaringer med lærerne vi har hatt i skoletiden, det være seg mannlige og/eller kvinnelige.

Det er en subjektiv mening som ikke sier noe som helst om hvilket kjønn som egner seg best som lærere.

Hvis du har så imot generaliseringer, hvorfor er du i emnet "skråblikk og generaliseringer" da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Jeg tror det handler like mye om forskjeller mellom hvordan mannlige og kvinnelige lærere oppfattes av eleven, som forskjeller mellom mannlige og kvinnelige lærere i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Har en mannlig lærer som ikke har respekt i det hele tatt, mens den kvinnelige læreren har veldig mye respekt, så jeg har opplevd akkurat det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...