Gå til innhold

Kontrollerende kjæreste?


bartendergirl

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Ganske ofte er jeg til "avhør" ja. Bare for småting, som feks at jeg ringer en kompis/venninne før jeg ringer han når jeg er ferdig på jobb, det med dansingen, at jeg lyver om å ikke ha danset med andre når jeg er ute med venninna mi (kompisene hans rapporterer min gjøren og laden). Han har vel bare en eneste gang fått meg så langt at jeg har eksplodert og truet med og gå fra han, det var da han sa at random sex er alt folk (menn) tenker på når de ser meg fordi jeg kler meg som en hore. Vi hadde en gedigen krangel om hvilke kjoler jeg skulle bruke, hvor mye utrigning,lengde osv. Det er vel eneste gangen jeg har virkelig satt ned foten :sjokkert:

Hvorfor er du sammen med en som mener at du kler deg som en hore?

Jeg har svært lite sympati for jenter som fortsetter å være sammen med menn som behandler dem som dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er du sammen med en som mener at du kler deg som en hore?

Jeg har svært lite sympati for jenter som fortsetter å være sammen med menn som behandler dem som dritt.

Da vil jeg si at du har liten innsikt i hvordan manipulerende og dominerende mennesker virker inn på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir aldri lettere å gå fra han enn det er nå. Du har ingenting å miste på å forlate han nå, men allier deg med vennene dine og ikke vær alene med han. Pass ekstra godt på deg selv og unngå å diskutere med han. Det er lett å bli lurt, han vet hvilke knep han skal bruke overfor deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Da vil jeg si at du har liten innsikt i hvordan manipulerende og dominerende mennesker virker inn på andre.

Nei det har jeg ikke. Jeg vet veldig godt hvordan det fungerer. Men når de helt klare rådene er "løøøøp" eller "dette må du ikke finne deg i" blir besvart med "hvordan kan jeg forandre han" så blir mitt svar mangel på sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke. Jeg vet veldig godt hvordan det fungerer. Men når de helt klare rådene er "løøøøp" eller "dette må du ikke finne deg i" blir besvart med "hvordan kan jeg forandre han" så blir mitt svar mangel på sympati.

.. og det er da jeg tenker at du ikke helt skjønner mekanismene, for om det var så enkelt som å bare stikke, ville hun gjort det.

Hun kan ikke endre han, men beskytte seg selv mot mer dårlig behandling, ved å dra.

Jeg håper hun opplever å ikke blir fordømt, men forstått. Uten å føle seg forstått kan det være vanskelig å følge rådene om å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

.. og det er da jeg tenker at du ikke helt skjønner mekanismene, for om det var så enkelt som å bare stikke, ville hun gjort det.

DET vil hun ikke fordi hun fremdeles bruker argumenter som "jeg er så glad i han" og "hvordan kan jeg forandre han". Hun er ikke klar for å ta konsekvensen av å bli kalt hore og stille o forhør hver søndag.

Hun kan ikke endre han, men beskytte seg selv mot mer dårlig behandling, ved å dra.

JA men hun er ikke der.

Jeg håper hun opplever å ikke blir fordømt, men forstått. Uten å føle seg forstått kan det være vanskelig å følge rådene om å gå.

Jeg fordømmer ikke. Jeg setter fingeren på det helt sentrale punkt her: hvorfor finner hun seg i å bli kalt hore og å stille i forhør hver søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET vil hun ikke fordi hun fremdeles bruker argumenter som "jeg er så glad i han" og "hvordan kan jeg forandre han". Hun er ikke klar for å ta konsekvensen av å bli kalt hore og stille o forhør hver søndag.

JA men hun er ikke der.

Jeg fordømmer ikke. Jeg setter fingeren på det helt sentrale punkt her: hvorfor finner hun seg i å bli kalt hore og å stille i forhør hver søndag?

Jeg skrev at jeg håper hun ikke føler seg fordømt, og den følelsen kan skapes i konflikten mellom hva hun vet er riktig, men ikke klarer akseptere, og hva hun ønsker å gjøre. Når hun holder fast ved at hun er glad i han, som om det skulle være en grunn til å bli behandlet dårlig, sier hun samtidig at å være glad i noen er nok. Hva hun har av negative følelser for han, gjør hun mindre viktig.

Selv om ditt svar er saklig, kan hennes indre konflikter kunne forstå motstanden ("du må gå") som fordømmelse og øke avstanden til den faktiske handlingen som er å dra fra han. Kan hende hun også opplever det som et svik mot han og kanskje er hun også redd for hva et brudd kan føre til?

Det siste her ble generelt og ikke spesielt til deg, Blondie65.

Hun kan altså føle seg fordømt, noe som kan forlenge tiden i forholdet, dersom hun ikke føler seg forstått. Og jeg håper hun føler seg forstått, og at hun etterhvert vil skjønne av svarene at det er en riktig ting å gjøre.

For hardt budskap kan øke avstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LØØØØØØP!!!!!!

Jepp - helt enig.

Og løøøøøp!!!

Det var muligens ikke så lurt å brette ut hele fortiden, men det gir ham ingen rett til å forsøke å kontrollere deg så til de grader. Bare det at du sier du kun har en venn eller to igjen er grunn god nok til å snøre på løpeskoene og sette av gårde. At han har venner som "overvåker" deg om du er ute, er heller ikke noe pluss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om du har fortalt om fortiden din eller ikke hadde han tatt den rollen. Han er sjalu og kontrollerende av natur, og har et helt feil syn på kvinner. Du kommer ikke til å kunne forandre en mann som setter seg selv først (du sier han tenker på sin respekt, men aldri på din...)

For all del, dra fra han og fortell han hvorfor. Du kan ikke miste hele ditt sosiale liv på grunn av en sjalu mann, for du kan jo ikke være lykkelig om du må sitte hjemme og bli forhørt om hver eneste bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

uff da! Jeg skjønner deg godt : /Men han ahr ikke rett til å kontrollere deg UANSETT hvordan fortiden din er!!

"http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=607770" les innlegget mitt. Han begynte 2 mnd etter vi ble sammen. Nå har vi vært sammen i 3 år. Han kommer ALDRI ALDRI ADLRI til å skjerpe seg.

Har og mye "avhør" av kjæresten min!

"så klarer han og ordlegge seg sånn at jeg på en måte gir etter"

psykopater er sikkert en av de flinkeste til å snakke for seg. Det har jeg erfaring med. Uansett hva det er så snur dei alt, og du får skylda. Og du får dårlig samvittighet og synst sååå synd i kjæresten.

Håper du kommer deg vekk fra han :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...