Gå til innhold

Forteller dere at dere prøver?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Fast bruker - anonym nå

Jeg holder meg fortsatt anonym her inne, og grunnen er nok at vi holder det helt for oss selv det at vi har sluttet på pillen og at vi nå prøver å bli gravide. Vel, det er ingen kjempeaktiv prøving ennå heller, men pillen tas iallfall ikke lenger.

Jeg er litt redd for å stå frem med brukernavn her, nettopp fordi det plutselig kan være noen som kjenner meg igjen her inne ut i fra hva jeg skriver... Og det er ingen hyggelig situasjon når vi holder prøvingen hemmelig.

Dere som åpent forteller om prøvingen deres her inne, vet de rundt dere hjemme at dere prøver eller er det hemmelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har allerede fortalt (til familie og venner) at jeg har tenkt til å begynne å prøve rett etter bryllupet. Siste brettet slutter to uker før...

Er ikke kjent for å holde ting hemmelig, heller da... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg også SuperC.. Fortelte til alle som gadd å høre på (fortrinnsvis venner og familie) at vi hadde planer om å lage baby til høsten, jeg..

Hadde vi ikke fått det til hadde jeg sikkert fortalt det også..Er en veldig åpen person, egentlig

Har aldri skjønt meg på det hemmelighetsskremmeriet rundt det å bli gravid, fortalte også til alle med en gang jeg testet positivt.. :lol:

Men, men.. alle er forskjellige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fortalt det til noen.

Er ikke veldig bekymret for at noen skal kunne kjenne meg igjen her inne heller egentlig. For det første så er jeg forsiktig med de privatopplysningene jeg gir med tanke på å bli kjent igjen, og dessuten tviler jeg på at det er så mange i min familie, eller venner for den saks skyld, som i det hele tatt vet hva KG er :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fast bruker - anonym nå
Vi har ikke fortalt det til noen.

Er ikke veldig bekymret for at noen skal kunne kjenne meg igjen her inne heller egentlig. For det første så er jeg forsiktig med de privatopplysningene jeg gir med tanke på å bli kjent igjen, og dessuten tviler jeg på at det er så mange i min familie, eller venner for den saks skyld, som i det hele tatt vet hva KG er :ler:

Det er sånn jeg også er! Tør liksom ikke å stå frem med brukernvanet her en gang, i frykt for at det skal være en eller annen her inne som kanskje tror de vet hvem jeg er....man kan jo kjenne igjen folk ut i fra hva man skriver...

Men kanskje jeg blir mer avslappet til dette med prøving etterhvert også, sånn at jeg forteller det både til venner og her inne på KG....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å fortelle det til venner/familie, ikke før jeg er minst 12 uker på vei! Det har jo og sammenheng med at jeg har mistet, jeg vil ikke at folk skal vite jeg er gravid før jeg er trygg på at det sannsynligvis går bra. Vil ikke ha et spørsmål om hvordan det står til med magen hvis jeg akuratt har mistet igjen....!

Og derfor blir det logisk at de ikke vet at vi prøver heller, for da blir man jo liksom "forpliktet" til å holde dem oppdatert.

Men, når man holder det hemmelig slik vi gjør er det veldig deilig å ha et sted som KG! Hvor man kan øse ut seg alle sine frustrasjoner og stille spørsmål om alt mulig rart :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fortalt de aller fleste om at vi prøver (IVF). Det er enklest sånn, for jeg er en åpen person, og jeg liker å fortelle folk hva som skjer i livet mitt. Samtidig skjønner jeg godt poengene som er nevnt ovenfor her!! Jeg vil nok tenke meg mer om hvis det blir flere forsøk!

:hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennene mine vet at jeg ikke bruker p-piller, og at vi lar d stå til :) Vi har ikke lagt ut om hvor mye vi ønsker oss barn og at vi "prøver" masse! Men... får spørsmål fra tid til annen om jeg er gravid.. litt greit at noen vet om at vi prøver. Jeg greier ikke å holde sånne ting hemmelig, da går jeg på veggen :wink: men mamma vet d ikke.......heh... :lol: men hun spør stadig om jeg er gravid forde... kanskje noen har sagt noe til henne.. jaja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sagt til noen i familien eller venneflokken at jeg har slutta med p-piller og at vi "prøver" å få barn. Står fortsatt fast på at jeg ikke vil ha barn jeg :sjarmor: , så det kommer nok som en overraskelse på de fleste om vi en gang blir gravide.... :ler:

Men når det først har skjedd er det ikke sikkert det holdes tett om det. Er ikke kjent for å klare å holde på store nyheter angående meg selv jeg :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har alltid sagt at vi ønker et barn til når minsta er rundt 3 år og at vi ville prøve etter bryllupet.(vi gifta oss i august)så ja venner og familie vet d.men angra i grunn på at vi sa noe om det i det hele tatt.nå når det har gått flere mnd er folk nyskjerrige og spør om det er noe nytt og om vi er gravid enda.da må jo jeg si at neeiii d er vi ikke....og at det skjer når det skjer bare....egentlig prøver jeg veldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte heller ingen om prøvingen (kg var godt å ha, selv om det ikke var så lang prøvetid).

Vi skal fortelle mine foreldre at de skal bli besteforeldre. Da er jeg 6+0. Vil at mor og far skal vite det dersom det går galt også. Da trenger vi nok støtte og trøst fra den kanten.

Resten av verden får vite det i uke 12, venner og øvrig familie bittelitt før (de jeg vil fortelle det personlig til - venner, mormor, fadderene mine osv).

Dersom prøvingen hadde tatt tid, tror jeg kanskje jeg ville fortalt det til de nærmeste, iallefall dersom vi begynnte å få spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, forteller til færrest mulig, og er glad for det nå når det har tatt litt tid. Orker ikke at så mange spør, eller kommer med gode råd, eller lurer på om jeg er gravid og tolker alle signaler eller lurer på om det er noe galt eller....selv om jeg vet at det sannsyligvis er i god mening. Ett vennepar vet det i tillegg til en venninne, sistnevnte har vært i akkurat samme situasjon og kan brukes som "bøtte" når verden går meg i mot.

Er ikke no klar for at noen skal kjenne meg igjen her inne heller, selv om jeg normalt forteller mye mer enn jeg kanskje burde. Akkurat dette vil vi ha som vår private ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...