Gå til innhold

Forlove seg etter 2 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjærsten min har snakka om at han vil forlove seg.... han sier han vil snakke om det ordentlig når jeg ser han igjen (vi har avstandsforhold).

Vi har vært sammen i 2 år.. vi er i starten av 20-årene begge to.

Jeg ble jo glad når han nevnte det.

Men jeg syntes liksom det er litt tidlig.

Og i tillegg er det jo litt skummelt også, hvis dere skjønner :P

Er jo han jeg vil være med resten av livet...

Vil jo gjerne forlove meg med han en dag...

men jeg føler meg liksom litt for ung for å gå rundt og være forlovet :P

Hva syns dere? Er det tidlig å forlove seg etter to år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er jo bare i starten av 20-årene, dere trenger ikke stresse med det. Hvorfor vil du forlove deg nå? Dere kan jo trygt vente i noen år

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal dere forlove dere eller gifte dere? For forlovelse er vel egentlig å sette en bryllupsdato. Forlovelse uten blir vel i grunn bare en fancy ring, og en fancy ring skader jo neppe uansett hvor kort/lenge man har vært sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fersk lærer

Det er ikke nødvendigvis tidlig å forlove seg etter to år når man er eldre. Men dere er tidlig i 20årene. Plus de 2 årene dere var sammen var det et avstandsforhold. Etter min mening hvis man skal forlove seg, så er det for å planlegge et bryllup i nærmeste fremtiden. At du ikke ser deg gift om et år kan tyde på at det er for tidlig å bli forlovede. Dere må jo ikke gå fra hverandre hvis dere ikke blir forlovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heloise

Hvis ting er like ålreit er jeg selv fristet til å fri 29/2, men synes også at etter 2 år kanskje et litt tidlig, og siden han er i tidlig 20-årene.. Kanskje greit å vente i 4 år til :sjenert:

Jeg synes det er litt risky i så "ung" alder. Forlovelse betyr mer for meg enn bare et "forhold", og å love noen å gifte seg så ung... Tja, jeg vet ikke. Jeg liker bare ikke å ta risker på bekostning av mine særdeles frynsete "følelser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

vi har kun hatt avstandsforhold de siste månedene, vi bodde sammen før det (altså, vi ble sammen på folkehøgskole, så vi så hverandre hver dag og sov hos hverandre.. så vi 'bodde sammen' da... etter det flyttet vi sammen i kollektiv med noen andre og det gikk jo fint det) Men nå er vi flyttet til hver våres by pga skole. Og vi fortsetter med avstandsforhold noen år til tenker jeg. (kommer an på hva han vil med skole osv til neste år)

Jeg kan IKKE tenke meg å gifte meg om ett år :P Syntes liksom at vi bør etablere oss litt først. Ingen av oss er ferdig med studiene. Og vi hadde uansett ikke hatt råd til noe ordentlig feiring. Og jeg har jo lyst til å ha det om jeg skal gifte meg :P

Når han snakket om det virket det som bare en forlovelse...

Dere har vel rett i at det er 'harmløst'... jeg ble som sagt glad da han nevnte at han ville snakke om det... det er bare litt sånn 'stort' for meg. Og det kom litt sånn plutselig. han hadde visst tenkt lenge på det :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe poeng i å forlove seg hvis man ikke skal gifte seg. Da blir det jo bare tull egentlig. Jeg synes ikke det er så alt for tidlig å forlove seg etter to år, men hvis dere skal fortsette å bo langt fra hverandre i flere år til, er det kanskje bedre å vente med forlovelsen til dere har flyttet sammen igjen.

Edit: TS postet et nytt innlegg som endret saken litt.

Endret av Gjesten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg og kjæresten min hadde avstandsforhold i 2år før jeg flyttet nærmere han. Vi har nå vært sammen i snart 3,5år og begge synes det er tidlig enda. Vi er bare 18år og vil ikke være forlovet i 4år før vi tenker på å ta steget videre til å bli mann og kone.

Forlovelse er jo "ventetiden" og den tiden man planlegger bryllupet for fult. Ser så mange som forlover seg bare for å ha en ring på fingeren, og det er for meg ikke helt riktig.

Hvis du synes det er tidlig, forklar det til han. Han vil forstå.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei bekjent av meg forlova seg etter tre måneder, men hun er 28. Om ti måneder (ett år etter at forlovelsen ble inngått) skal de gifte seg. To år er jo ingenting ;)

Men dere er unge. Jeg ville ikke forlova meg bare for å forlove seg, men som en over meg sier her - dere trenger jo ikke slå opp bare fordi dere ikke forlover dere. Hvis det blir slutt er det kanskje litt kjipt å ha vært forlovet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du snakker om å forlove seg, skal dere bare forlove dere uten planer om å gifte dere snart (Noe som er litt merkelig, da forlovelse er et løfte om å gifte seg, men merker at dette er veldig populært..) eller skal dere starte å planlegge bryllupet?

Jeg synes ikke 2 år i forhold er for tidlig til å forlove seg og så gifte seg, men dere er jo begge i starten av 20årene, er du klar til å gifte deg? Er han klar til å gifte seg? Veldig mange forlover seg bare for å få forholdet til å virke mer seriøst uten noe planer om å gifte seg de første årene. Om dette er planen er det jo ikke for tidlig :fnise:

Hadde jeg vært deg hadde jeg funnet ut hva han vil, vil han forlove seg for å gifte seg neste år? Finn så ut om DU kan tenke deg å gifte deg med han neste år? Ikke tenk på hvor lenge dere har vært sammen og hvor gamle dere er, finn ut om DU har lyst til å gifte deg. Da har du svaret ditt, er bare dere som kan vite om det er for tidlig for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Har hørt om og kjenner folk som bare har forlova seg ja. Uten at de nødvendigvis skal gifte seg året etter. Er vel det han ønsker. Siden vi som sagt begge er studenter og da blir det litt vanskelig å gifte seg :P

Tror han har skjønt det og... han burde vel det :P

Tror nok han bare vil ha det som et symbol på at vi elsker hverandre. Men ja, trenger man å gå 'så langt' for det selv om det er 'hamrløt?:P

Han sa han ville snakke mer om det når vi ser hevrandre igjen, så jeg får spørre hva han egentlig vil med det :P

For min del kan vi gjerne ha all slags symboler som viser hverandre at vi elsker hevrandre.... men forlovelse er jo et stort steg å ta når det kommer til å fortelle det til familie og sånt og syntes jeg. hvis dere skjønner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi forlovet oss etter 2.5 år sammen, og giftet oss 2.5 år etter det. Men vi planla og satt dato like etter han fridde, men trengte noen år på å spare penger siden vi var studenter. Vi var i starten av 20-årene når han fridde og rundt 25 når vi gifta oss. Nå har vi vørt gift i 7 år.

Det er ikke tidlig i og for seg, men jeg ser ikke helt poenget med å forlove seg om dere ikke har planer om å gifte dere. Men nå legger jo folk forskjellige ting inn i dette med forlovelse også da har jeg forstått. Men personlig hadde jeg ikke forlovet meg uten at det innebar en form for frieri/enighet om at man skal gifte seg og lage en eller annen plan for ca når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av samme oppfatning som mange andre: at en forlovelse betyr at man har satt en bryllupsdato. Hvis jeg var deg, ville jeg spurt kjæresten din om han ser for seg et bryllup snart, eller hva han mener en forlovelse er.

Dere har vært sammen i 2 år, og dere er kanskje klare for neste steg. For min del ville neste steg vært samboerskap, men dere har et avstandsforhold. Hvis dere velger å forlove dere, er det fordi det er riktig for dere. Hva vi "kloke kvinner" på kvinneguiden mener om saken, burde ikke ha så mye å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seniorita

Kjærsten min har snakka om at han vil forlove seg.... han sier han vil snakke om det ordentlig når jeg ser han igjen (vi har avstandsforhold).

Vi har vært sammen i 2 år.. vi er i starten av 20-årene begge to.

Jeg ble jo glad når han nevnte det.

Men jeg syntes liksom det er litt tidlig.

Og i tillegg er det jo litt skummelt også, hvis dere skjønner :P

Er jo han jeg vil være med resten av livet...

Vil jo gjerne forlove meg med han en dag...

men jeg føler meg liksom litt for ung for å gå rundt og være forlovet :P

Hva syns dere? Er det tidlig å forlove seg etter to år?

Jeg er 21 og min samboer er 24. :)

Vi forlovet oss etter to år. :)

Vi har ei datter på 6 mnd. :)

Neste år (2.juni 2012) gifter vi oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...