Gå til innhold

Helt ærlig. Har muslimene egentlig gjort noe positivt for vårt samfunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Herr Drue

http://judaism.about.com/od/judaismbasics/a/beingjewish.htm

Judaism is not a nationality

Although today Israel is often called the Jewish homeland, being Jewish is not a nationality because Jews have been dispersed throughout the world for almost two thousand years. Hence, Jews come from countries all over the world.

Judaism is both a cultural and religious identity

Being Jewish means that you are part of the Jewish people, whether because you were born into a Jewish home and culturally identify as Jewish or because you practice the Jewish religion (or both).

Der fikk du egentlig motbevist det du først skrev. Du vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der fikk du egentlig motbevist det du først skrev. Du vet det?

Jeg sa jeg skulle google det, noe som betyr jeg ikke var helt sikker. Jødedommen er fortsatt bare en religion, det står det klart. Orker ikke å diskutere mer om det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jeg skulle google det, noe som betyr jeg ikke var helt sikker. Jødedommen er fortsatt bare en religion, det står det klart. Orker ikke å diskutere mer om det nå.

Jødedommen er en religion, men ordet "jøde" brukes både på de som følger religionen, og de som er del av folkegruppen.

Du kan godt være en kristen eller muslimsk jøde.

Endret av Savagedlight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestjerne

Jødedommen er en religion, men ordet "jøde" brukes både på de som følger religionen, og de som er del av folkegruppen.

Du kan godt være en kristen eller muslimsk jøde.

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en liten gruppe muslimer som utgjør de kriminelle, resten er selvsagt! ordentlige mennesker.

Når vi importerer voksne mennesker med en utdannelse, sparer staten en vesentlig mengde penger på grunn av spart skole, barnetrygd++

Det beste for et land er å importerer godt utdannede mennesker som kan gå (mer eller mindre) rett ut i arbeid, eller, som virkeligheten er i norge, ta arbeid vi nordmenn ikke vil ha.

Jeg kan ikke forstå hvorfor det skulle være spesielt provoserende at noen er "muslim" i forhold til f eks "kristen". Kristne har minst like mye skitt på vingene som muslimene!

Det finnes kriminelle ateister også. Surprise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har alle dere gjort som er så mye bedre enn det muslimene gjør?

Vi har ordnet en rettstat som er tuftet på andre verdier enn de man finner i islamske samfunn, slik som; humanisme, ytringsfrihet, demokrati, likestilling og sekularitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en liten gruppe muslimer som utgjør de kriminelle, resten er selvsagt! ordentlige mennesker.

Når vi importerer voksne mennesker med en utdannelse, sparer staten en vesentlig mengde penger på grunn av spart skole, barnetrygd++

Det beste for et land er å importerer godt utdannede mennesker som kan gå (mer eller mindre) rett ut i arbeid, eller, som virkeligheten er i norge, ta arbeid vi nordmenn ikke vil ha.

Jeg kan ikke forstå hvorfor det skulle være spesielt provoserende at noen er "muslim" i forhold til f eks "kristen". Kristne har minst like mye skitt på vingene som muslimene!

Det finnes kriminelle ateister også. Surprise?

Jeg er enig med deg i mye, men det er feil å klassifisere nordmenn som kristne. De fleste av oss tilhører ikke en organisert religion og fører ikke en religiøs livvstil. Sannsynligvis henger dette sammen med utdanningsnivået i dette landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det du som gjorde det?

Jeg spørr va du har gjort!

Jeg tilhører samme kulturkrets som disse verdiene er innenfor. Dermed er jeg med på å opprettholde de. Dessuten betaler jeg skatt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,ja for ingen muslimer betaler skatt?:P Det finns mange gode muslimer som gjør mye for folk rundt seg..at du sitter å betaler skatt som hele resten av landet gjør ikke deg bedre vetdu:)

Det finns norske muslimer også ,er det forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,ja for ingen muslimer betaler skatt?:P Det finns mange gode muslimer som gjør mye for folk rundt seg..at du sitter å betaler skatt som hele resten av landet gjør ikke deg bedre vetdu:)

Det finns norske muslimer også ,er det forskjell?

http://stavrum.nettavisen.no/?p=1778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at dere kan snakke om en hel folkegruppe som om alle er like å at de vil ødelegge for oss..Rasister

oooh,tenk hvor mange av invandrerne som har traumer og skade etter ting de har opplevd? Tror du det er lett for mange av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke at dere kan snakke om en hel folkegruppe som om alle er like å at de vil ødelegge for oss..Rasister

oooh,tenk hvor mange av invandrerne som har traumer og skade etter ting de har opplevd? Tror du det er lett for mange av dem?

Nei, det er ikke rasisme og vise til at 2/3 av innvandrere går på trygd. Vask munnen din!

Synd for de at de har traumatisk opplevelser, virkelig. Men er det vårt problem? Tror du Pakistan og Somalia hadde brydd seg om Norge var i krig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Drue

Nei, det er ikke rasisme og vise til at 2/3 av innvandrere går på trygd. Vask munnen din!

Fortell meg gjerne hvor du kan lese at 2/3 av innvandrere går på trygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Drue

Synd for de at de har traumatisk opplevelser, virkelig. Men er det vårt problem? Tror du Pakistan og Somalia hadde brydd seg om Norge var i krig?

Og mye av elendigheten i ikke-vestlige land er resultat av vestlig kolonialisering, så ja, vi er delvis skyldige og ansvarlige. Ikke at det unnskylder at folk begår kriminelle handlinger, men ærlig talt, det går an å ha litt nyansert syn på ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fortell meg gjerne hvor du kan lese at 2/3 av innvandrere går på trygd.

Og mye av elendigheten i ikke-vestlige land er resultat av vestlig kolonialisering, så ja, vi er delvis skyldige og ansvarlige. Ikke at det unnskylder at folk begår kriminelle handlinger, men ærlig talt, det går an å ha litt nyansert syn på ting.

Fy Drua, nå må du ikke forstyrre fordomsorgien med noe så kjedelig som realisme og nyansering! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ordnet en rettstat som er tuftet på andre verdier enn de man finner i islamske samfunn, slik som; humanisme, ytringsfrihet, demokrati, likestilling og sekularitet.

Jepp. Men en større trussel mot dette er fremmedfiendtligheten, ikke muslimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...