Gå til innhold

Helt ærlig. Har muslimene egentlig gjort noe positivt for vårt samfunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For et tåpelig emnet og spørsmål. Det er ikke "muslimer" som skal tilføre samfunnet noe, det er det enkeltindvider som skal. Og hvis man ikke har fått med seg at det fins mange mennesker med muslimsk bakgrunn som har tilført Norge mye positivt, så er det på tide å dra huet ut av ræva.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

naiv og utvitende er iallefall vampen. men en dag slår det tilbake :)

Siden du gir meg en så ærefull tittel, så regner jeg med at du kan utdype hva jeg har gjort for å fortjene den? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Jeg føler stort sett at jeg er dypt uenig med Sebastianen, men i denne tråden ble det opptil flere plusser både til han og Vampen.

Når man møter mennesker, må man møte de på individ nivå. Også kan man prøve å ta samfunnsdebatten på et sakelig nivå basert på fakta, istedet for myter om hvordan enkeltgrupper eller enkeltpersoner er. Hadde man fått til dette, så hadde man jammen kommet langt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler stort sett at jeg er dypt uenig med Sebastianen, men i denne tråden ble det opptil flere plusser både til han og Vampen.

Når man møter mennesker, må man møte de på individ nivå. Også kan man prøve å ta samfunnsdebatten på et sakelig nivå basert på fakta, istedet for myter om hvordan enkeltgrupper eller enkeltpersoner er. Hadde man fått til dette, så hadde man jammen kommet langt.

Takk i lige måde, og jeg er helt enig. :)

Jeg er også uenig med Sebastianen i mange saker (jeg er vel f. eks noen hakk mer positiv til religion generelt, ikke at det skal så veldig mye til! :fnise: ), men han er allikevel en av de brukerne her inne jeg både setter pris på og har respekt for. Årsaken til det er at klarer den balansegangen mange i denne tråden sliter med, kritisere ting han oppfatter som problematisk og samtidig se individer. Han er ikke en av de som hiver hele grupper i en diger sekk, og kommer med argumenter a la "alle muslimer er voldtektsmenn". Jeg er ikke sånn at jeg må være enig med noen i alt for å respektere både personen og det de kommer med. Sebastianen er et godt eksempel på det. Det at han klarer å fremme sitt syn uten å bedrive regelrett heksejakt på hele grupper av mennesker, gjør at han er både lett å like og respektere, samt at man faktisk får med seg hva han vil frem til. Så, kudos til deg Sebastianen! :)

Det jeg syntes er ironisk med debatter som dette er at mange ikke ser at nivået de legger seg på ødelegger alle former for seriøs debatt. Man må for all del gjerne stemple meg som naiv og uvitende, men det hadde vært greit om man i tillegg gjorde seg noen tanker om at å legge seg på et nivå a la det mye i denne tråden bygger på, er en effektiv måte å sørge for at debatten bare blir en suppe av fordommer og fjas.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Og hva med kvekerne, og bergenserne og ikke minst islendingene ?

Hva har EGENTLIG de gjort for oss ?

Islendingene ga oss akse

Kvekerene ga oss kvekere

og Bergenserene ga oss en plagsom dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ære, kebab, arbeidskraft, eksotiske skjønnheter, multikultur, ...

Sier som en overfor her, ÆRE?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør ikke noe at de voldtar, de gir oss jo kebab :ironi:

Hadde jeg vært en av disse jentene som hadde blitt overfaltvoldtatt i Oslo i disse dager hadde jeg blitt forbanna om noen skulle bagatellisere det med "Litt voldtekt må vi regne med når vi får så god kebab inn i landet".

Hvis jeg skal se på fordelene vs ulempene er ulempene mange flere og mye mer alvorlige! Som feks at jeg ikke er trygg i Oslo etter mørkets frambrudd lengre.

Og det der "Dere gjorde også sånn i gamle dager"-argumentet er så tåpelig. Vi har faktisk modernisert oss siden den tid! Vokst fra å voldta og sloss... Er mer enn hva vi kan si om visse andre kulturer.

Selv om "vi" brant hekser for år siden forsvarer ikke det at visse driver med steining i dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestjerne

Negativt: En del har negativt syn på norske kvinner

En del hater jøder

Postivt: God mat

Gjestfrie

Endret av Månestjerne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke noe at de voldtar, de gir oss jo kebab :ironi:

Hadde jeg vært en av disse jentene som hadde blitt overfaltvoldtatt i Oslo i disse dager hadde jeg blitt forbanna om noen skulle bagatellisere det med "Litt voldtekt må vi regne med når vi får så god kebab inn i landet".

Hvis jeg skal se på fordelene vs ulempene er ulempene mange flere og mye mer alvorlige! Som feks at jeg ikke er trygg i Oslo etter mørkets frambrudd lengre.

Og det der "Dere gjorde også sånn i gamle dager"-argumentet er så tåpelig. Vi har faktisk modernisert oss siden den tid! Vokst fra å voldta og sloss... Er mer enn hva vi kan si om visse andre kulturer.

Selv om "vi" brant hekser for år siden forsvarer ikke det at visse driver med steining i dag.

Heh, vis meg gjerne en kultur hvor voldtekt og slåssing ikke forekommer? Voldtekt og slåssing er ikke noe man "vokser fra". Dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heh, vis meg gjerne en kultur hvor voldtekt og slåssing ikke forekommer? Voldtekt og slåssing er ikke noe man "vokser fra". Dessverre.

Norske voldtar mindre enn muslimer.

Kulturer i midtøsten er en "smule" mer primitive enn i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske voldtar mindre enn muslimer.

Kulturer i midtøsten er en "smule" mer primitive enn i Norge.

Oi, det var en stor påstand. Da kan jeg ikke annet enn å glede meg til å se deg legge frem bevis på at muslimer voldtar mer enn nordmenn. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er enten ironisk eller en tyrkermadrass :)

Enig, det må være noe av det dummeste jeg noen gang har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW er ikke kult..............

JA!!!! til Audi!

Meh.. begge blir kjørt av folk som ikke har funnet ut av hvordan blinklysene fungerer (ihvertfall veldig mange, snakker ut av egne observasjoner etter 2.000 km på veier per mnd) :klaske:

Men alvorlig, håper jeg han var ironisk, ja.

Endret av Catfish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...