Gjest Gjest Skrevet 5. november 2011 #21 Skrevet 5. november 2011 ja, jeg har barn som jeg prøver å lære at det er de som er kjipe mot de som det er synd på . At det er mobberene som har problemer , er misunnelig eller bare slemme. Og sånn vil ikke vi være ! Jeg er ikke sikker på at 10 år gamle gutter vet hvorfor de er utesteng . Noen bør fortelle de hvorfor de ikke får komme .At det er en konsekvens av at de ikke er snille . Når jeg kjefter på barna mine , passer jeg på at de skjønner hvorfor de får kjeft . Jeg ville tatt kontakt med foreldrene til disse guttene , for det er de som er ansvarlige for at barna deres er mobbere . Skolen skal selvfølgelg gjøre noe , men det er foreldrene til barna som har oppdrager ansvar . Uenig. 10-åringer vet at mobbing er slemt og uakseptabelt og at slem oppførsel betyr at det vil få konsekvenser. Det du snakker om der gjør man med kanskje en 6-åring. 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #22 Skrevet 5. november 2011 Det er jo barnet ditt sin bursdag, ikke la de komme å ødelegge. Det er jo gutten din sin dag! 2
Gjest MorAase Skrevet 5. november 2011 #23 Skrevet 5. november 2011 Gutten min blir 10 neste torsdag og vi har utdelt invitasjon til guttene og skal feire det lørdag. De er 12 gutter i klassen og sønnen min blir en del mobbet. Det er en hovebobber og to av hans kompiser som dilter med. Vi valgte derfor å ikke be de tre. Men læreren blander seg inn i det og mener vi må be alle og hun mener det nå er vi som mobber og at vi ikke er noe bedre. Men skal jeg virkelig be mobberene til min sønn? Det er ikke snakk om litt ertingm, det er grov mobbing. Mobbing har vi tatt opp flere ganger på skolen, men ingenting blir gjort. Kanogså nevne at mobbingen begynte smått før bursdagen til min sønn i fjor og da valgte vi å be de tre og da hadde hovedbobberen ødelagt invitasjonen rett forran øynene til min sønn og ba sine kamerater gjøre det samme. Og nå er mobbingen blitt langt verre og jeg nekter å åpne dørene for at sønnen min skal bli mobbet i sin egen bursdagsfeiering i vårt eget hus. Jeg føler med dere som har en skole med så idiostiske lærere å forholde dere til. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #24 Skrevet 5. november 2011 Som lærer vil jeg si at denne læreren ikke kan blande seg inn i hvem dere ber eller ikke ber i bursdagen*, men dersom skolen har en policy om at alle skal bes hvis invitasjoner skal deles ut der, synes jeg det skal respekteres. Ber man ikke alle kan man dele ut invitasjonene på privaten. *Dersom noen av mine elever ber alle unntatt en, vil jeg ringe hjem og snakke med foreldrene for å høre om en invitasjon er glemt før jeg lar de deles ut. Det har imidlertid bare skjedd en gang, da hadde foreldrene brukt en klasseliste fra året før, og barnet glemte den nye i klassen når de skrev invitasjonene. Mor takket og ordnet saken samme dag. 1
Gjest MorAase Skrevet 5. november 2011 #25 Skrevet 5. november 2011 Har du barn? Om mobberne forstår hvorfor de ikke får komme, spiller mindre rolle, synes jeg. De må bare erfare at når de ikke kan oppføre seg skikkelig mot andre, er det en del ting de ikke får delta på. Og barn i skolealder vil nok skjønne veldig godt hvorfor de ikke får komme. Ikke undervurder barn. Skolen klarer jo veldig sjelden å gjøre noe når det gjelder mobbing. Det er et kjempevanskelig område, og veldig mange lærere er for feige til å gjøre noe. Det har jeg selv sett i løpet av de fem årene jeg jobbet i skolen. TS: Jeg hadde ikke bedt mobberne. Det er i såfall fordi skolen er blottet for lærere med autoritet. Om ledelsen på en skole er tydelig på at de voksne bestemmer så er mobbing som regel tilnærmet et ikke-problem. Og de få tilløp som kommer kveles effektif lenge før de får utvikle seg. Det er bare på skoler med elendig ledelse at mobbing får lov å foregå.
Tingo Skrevet 5. november 2011 #26 Skrevet 5. november 2011 jeg nekter å åpne dørene for at sønnen min skal bli mobbet i sin egen bursdagsfeiering i vårt eget hus. Kunne ikke vært mer enig. 1
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2011 #27 Skrevet 6. november 2011 Du bør ta ordentlig tak i mobbeproblemet ved en helt annen anledning enn nå. Å benytte eet bursdagsselskap til å markere at noen er så slemme at de må utestenges synes jeg er umodent av de voksne. Jeg er enig med læreren. Dette er mobbing fra foreldrene, umodent og bidrar ikke til å gjøre situasjonen bedre. Inviter mobberne, snakk med guttene, snakk senere med lærere, klassekontakter og øvrige foreldre og løs problemet på en voksen måte. Har man ikke løst problemet tidligere er i hvert fall et bursdagsselskap helt feil måte å markere seg på.
Dragonfly84 Skrevet 6. november 2011 #29 Skrevet 6. november 2011 Så heldig sønnen din er som har foreldre som forstår at mobbere ikke er verdt å invitere! 1
Antheia Skrevet 6. november 2011 #30 Skrevet 6. november 2011 Hadde aldri invitert mobbere i bursdag. Læreren har ingenting med å blande seg inn i dette, det er en privat barnebursdag, og dere gjør som dere vil. Er jo tross alt meningen at barnet skal ha en fin dag, og så vidt jeg vet, inneholder ikke en fin dag, mobbere.
Tropic Skrevet 6. november 2011 #31 Skrevet 6. november 2011 Du trenger absolutt ikke å be mobbere!! Tenk stakkars sønnen din, hva slags inntrykk får han da? "Jade, de mobber deg, men det er ikke så farlig, vi bryr oss ikke, du MÅ be de i bursdagen din!" Nei, vettu meg hva!
Gjest strykebrett Skrevet 6. november 2011 #32 Skrevet 6. november 2011 Du bør ta ordentlig tak i mobbeproblemet ved en helt annen anledning enn nå. Å benytte eet bursdagsselskap til å markere at noen er så slemme at de må utestenges synes jeg er umodent av de voksne. Jeg er enig med læreren. Dette er mobbing fra foreldrene, umodent og bidrar ikke til å gjøre situasjonen bedre. Inviter mobberne, snakk med guttene, snakk senere med lærere, klassekontakter og øvrige foreldre og løs problemet på en voksen måte. Har man ikke løst problemet tidligere er i hvert fall et bursdagsselskap helt feil måte å markere seg på. Det handler vel ikke så mye om å markere, men om at bursdagsbarnet skal slippe å bli ydmyket ved å se at de river opp invitasjonen foran øynene hans. Og at bursdagsbarnet skal få slippe å grue seg til den store dagen sin i tilfelle en av de dukker opp. Syns det ville vært beint ut hjerterått å påtvinge denne gutten å invitere de som mobber han. Hvordan tror du han kommer til å føle det da? Jeg ville nok følt det som om de voksne ikke tok problemet på alvor og at jeg ikke hadde noen i ryggen. At skolen bagatelliserer det hele er ille nok, gutten må i det minste få føle at han har foreldrene på sin side. Det er vondt å bli mobbet, men enda mer vondt må det være å bli mobbet og samtidig føle at de voksne ikke bryr seg i det hele tatt. Da er man jo helt alene i verden Jeg ber helt enig med ts her, vis sønnen din at du bryr edg om han og tar problemet på alvor!
Litia Skrevet 6. november 2011 #33 Skrevet 6. november 2011 Mobberne viste jo helt tydelig i fjor at de ikke hadde noe ønske om å bli invitert i bursdagene til TS' sitt barn. Hadde de bare latt være å komme, så er det noe helt annet. De latterliggjorde og "trampet" på bursdagen og invitasjonen ved å gjøre det de gjorde. Da synes jeg det er helt greit å la være å invitere dem. De vil ikke, og da skal bursdagsbarnet slippe at det samme skjer igjen.
Gjest Anonym Skrevet 6. november 2011 #34 Skrevet 6. november 2011 Gutten min blir 10 neste torsdag og vi har utdelt invitasjon til guttene og skal feire det lørdag. De er 12 gutter i klassen og sønnen min blir en del mobbet. Det er en hovebobber og to av hans kompiser som dilter med. Vi valgte derfor å ikke be de tre. Men læreren blander seg inn i det og mener vi må be alle og hun mener det nå er vi som mobber og at vi ikke er noe bedre. Men skal jeg virkelig be mobberene til min sønn? Det er ikke snakk om litt ertingm, det er grov mobbing. Mobbing har vi tatt opp flere ganger på skolen, men ingenting blir gjort. Kanogså nevne at mobbingen begynte smått før bursdagen til min sønn i fjor og da valgte vi å be de tre og da hadde hovedbobberen ødelagt invitasjonen rett forran øynene til min sønn og ba sine kamerater gjøre det samme. Og nå er mobbingen blitt langt verre og jeg nekter å åpne dørene for at sønnen min skal bli mobbet i sin egen bursdagsfeiering i vårt eget hus. Typisk skoler eller lærere å gi ekstra rettigheter til mobberne. Ikke la deg overkjøre. Du trenger ikke å gjøre noenting som du ikke vil.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #35 Skrevet 6. november 2011 Du bør ta ordentlig tak i mobbeproblemet ved en helt annen anledning enn nå. Å benytte eet bursdagsselskap til å markere at noen er så slemme at de må utestenges synes jeg er umodent av de voksne. Jeg er enig med læreren. Dette er mobbing fra foreldrene, umodent og bidrar ikke til å gjøre situasjonen bedre. Inviter mobberne, snakk med guttene, snakk senere med lærere, klassekontakter og øvrige foreldre og løs problemet på en voksen måte. Har man ikke løst problemet tidligere er i hvert fall et bursdagsselskap helt feil måte å markere seg på. Det er da vel ikke for å markere, men for å stelle i stand en HYGGELIG bursdagsfeiring for sønnen? Om det skal bli slik at gutten gruer seg til selskapet, og antagelig blir plaget i sin egen feiring, så vil man jo heller la være å invitere noen i det hele tatt...
Djungelvrål Skrevet 6. november 2011 #36 Skrevet 6. november 2011 Gutten min blir 10 neste torsdag og vi har utdelt invitasjon til guttene og skal feire det lørdag. De er 12 gutter i klassen og sønnen min blir en del mobbet. Det er en hovebobber og to av hans kompiser som dilter med. Vi valgte derfor å ikke be de tre. Men læreren blander seg inn i det og mener vi må be alle og hun mener det nå er vi som mobber og at vi ikke er noe bedre. Men skal jeg virkelig be mobberene til min sønn? Det er ikke snakk om litt ertingm, det er grov mobbing. Mobbing har vi tatt opp flere ganger på skolen, men ingenting blir gjort. Kanogså nevne at mobbingen begynte smått før bursdagen til min sønn i fjor og da valgte vi å be de tre og da hadde hovedbobberen ødelagt invitasjonen rett forran øynene til min sønn og ba sine kamerater gjøre det samme. Og nå er mobbingen blitt langt verre og jeg nekter å åpne dørene for at sønnen min skal bli mobbet i sin egen bursdagsfeiering i vårt eget hus. Læreren har ikke rett til å blande seg i ditt og sønnen din sitt privatliv. Be dem du vil!
yxnyx Skrevet 7. november 2011 #37 Skrevet 7. november 2011 Når gutten velger å ikke be alle i klassen, synes jeg som andre sier at invitasjonene burde bli distribuert på annen måte enn via skolen. Jeg synes også det er i minste laget å utelate kun tre av 12 gutter. Det hadde da vært bedre å invitert bare de gutten leker mest med, kanskje en 4-5 stykker. Man kunne supplert med eventuelle andre kompiser, som han f.eks. kjenner fra fritidsaktiviteter, nabogutter el. Er redd den løsningen som nå er valgt bare kommer til å gjøre mobberne enda mer aggressive.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #38 Skrevet 7. november 2011 Når gutten velger å ikke be alle i klassen, synes jeg som andre sier at invitasjonene burde bli distribuert på annen måte enn via skolen. Jeg synes også det er i minste laget å utelate kun tre av 12 gutter. Det hadde da vært bedre å invitert bare de gutten leker mest med, kanskje en 4-5 stykker. Man kunne supplert med eventuelle andre kompiser, som han f.eks. kjenner fra fritidsaktiviteter, nabogutter el. Er redd den løsningen som nå er valgt bare kommer til å gjøre mobberne enda mer aggressive. Leste dud hva mobberne gjorde året før da han prøvde å invitere dem? Lederen TRAMPET på invitasjonen og oppfordret de andre til å gjøre det samme. Disse guttene fortjener ikke å få kake, godteri og brus av mobbeofferets mor. Vil man bli invitert i bursdagsselskap så har man faen meg å oppføre seg. 3
Gjest Nuppdupp Skrevet 7. november 2011 #39 Skrevet 7. november 2011 hadde jeg vært deg, så hadde jeg satt læreren på plass. hun tar ikke mobbingen på alvor.
*Lene* Skrevet 7. november 2011 #40 Skrevet 7. november 2011 Nei, for meg ville det vært en selvfølge ikke invitere de i min sønns bursdag! jeg ville nok vridd bursdagen litt anderledes og bedt de min sønn lekte med i og utenfor skolen. Om det hadde blitt diskutert hvorfor vi ikke ba disse 3, ville jeg tatt en tlf til foreldrene til mobberne!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå