Gå til innhold

Kollega som forsurer hele arbeidsmiljøet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er bare seks personer på min arbeidsplass og vi har hatt (og har forsåvidt enda) en konflikt på arbeidsplassen. Til jobben vår kreves en godkjenning som hun her altså ikke har greid enda, ett år etter at den trådte i kraft. Og i den forbindelse så har hun fått endra noe på arbeidsoppgavene. Dette liker hun dårlig og bruker mesteparten av arbeidsdagen til å snakke om det og hvor dårlig tid hun har. Hun flyr fra kontor til kontor og 'sanker stemmer', og det virker som at hun forsøker å sette oss opp mot sjefen.

Vi har tatt dette opp på hele avdelingen mange ganger, og alle oss andre har strukket oss langt for å lette hverdagen hennes og gjør en del for henne som vi kanskje ikke burde gjøre. Dette fungerer så i to dager, før hun endrer mening og så er slarva i gang igjen. Sjefen og denne kollegaen har så lenge jeg har jobbet der hatt et noe anstrengt forhold. Hun har vært lengre på denne arbeidsplassen enn sjefen og det virker som at hun ikke er så lojal ovenfor han.

Jeg er den nyeste på jobben og er konfliktsky av meg, jeg har ikke 'baller' nok til å si at "vettu nå gidder jeg ikke høre på deg lengre", men som sagt så har hele avdelinga sammen forsøkt å finne løsninger gjentatte ganger.

Nå har jeg imidlertid kommet til et punkt der dette påvirker meg både på jobb og hjemme. Jeg ser ingen ende på at dette, når det ikke har blitt bedre til nå, men selve jobben ønsker jeg å være i. Hva gjør man? Må jeg bare bite tenna sammen? Er så redd jeg kommer til et punkt hvor jeg blir så sinna og lei at jeg sier masse ting som kommer ut på feil måte og blir et rent personangrep, eller at jeg sier opp og går derifra i sinne. Er så fortvila! Håper noen har erfaringer som kan gi meg litt 'guts' .. :( Jeg har nabokontoret hennes så det er ikke bare bare å gjemme seg bort heller.

GAH! godt det er fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i lignende situasjon før og da det begynte å påvirke meg så pass mye at det gikk ut over mannen min, sluttet jeg og fant en annen jobb. Nå trives jeg mye bedre og er kjempeglad at jeg sluttet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også i et lite miljø og har en som forsurer hele miljøet. Desverre er det sjefen.

Det påvirker meg såpass at jeg har brukt hele dagen idag til å "syte og klage" til sambo (tolmodig lyttende... ).Rygg og nakke er stiv, kjempe-hodepine og ligger under pleddet og er skikkelig deppa. Er på nippet til å ta dette opp med sjefen, må bare finne ut hvordan. Har ryggdekning fra kolleger som er enige med meg og som også er utsatt for denne personen. MEN de har jobbet der i 5-10 år og mer under samme sjef og ALDRI tatt dette opp som et problem.

Endret av MiniMjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at du beskriver jobbsituasjonen min!! Bare en liten gjeng med middelaldrende sutrete, negative kjerringer som tydeligvis mistrives i jobben og gjør at andre også mistrives. Av totalt fem stillinger er det en av dem som skiftes ut etter korte perioder, sannsynligvis fordi "vanlige" mennesker ikke holder ut med dette hylekoret, og jeg blir ikke lenge jeg heller, venter bare på at en helt grei tilsvarende jobb skal dukke opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...