Gå til innhold

"Sunt" innhold i kalender?


Gjest Ms. Raggsokk

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg har alltid hatt "fete" julekalendergaver, dvs. sjokolade, muffins, snop........... I fjor hadde jeg kinderkalender, og det er jo også en sukkerbombe.

I år må jeg ligge langt unna for mye søtt pga. en operasjon. Det er kjipern, men det er jo til mitt eget beste. Jeg vil gjøre det litt hyggelig for meg selv med en adventskalender, men alt man kan få kjøpt ferdig inneholder jo så mye søtt.... =/

Derfor må jeg vel lage meg en egen pakkekalender med småting. Noen tips? Tenker på klementiner, smoothie, is, bær..... Vet det kan oppfattes som dritkjedelig, men jeg vil gjerne ha en liten nedtelling, og da må man ta hva man kan ta :fnise:

(Fått tips om gavekalender, men siden jeg nylig flyttet fra sambo og har foreldre laaangt unna, så er ikke det spesielt praktisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flaxkalender evt flaxlodd?

Pakk inn 24 små nisser eller lignende, sett frem en for hver dag som går...

Opplevelser, feks idag skal di bake, gå på kino, gløggkveld osv osv

Vet også at en del bokhandler har hatt fine kalendere med små bilder, fortellinger ol (ikke sett det i år, men tidligere år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

den desidert koseligste kalenderen er jo en appelsin med 24 nelliker i :rodmer: men, det smaker ikke så veeeeldig godt da :tunge1:

er mentos for søtt? og sånne bringbærdrops?

hva med å skrive lapper med for.eks en kjempekjempe luksus middagsoppskrift? eller et restaurantbesøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kanske göra några påsar med blandade nötter, torkad frukt och russin?

Kanske göra lappar med saker som finns i kyl/frys? Göra smoothie (olika recept), grönt te eller örtte, fruktyoghurt, färska bär, frusna bär i fruktdrink/juice? oliver och tapenade på små kex? ost och kex? procioutto skinka och melon? grovkex med leverpastej? Tanken är lite att få det till kvällens tapas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fribol har mange forskjellige sukkerfrie drops ,med forskjellige typer smak.

Lakris,kongen av danmark,banan,blandet frukt osv. Disse skal (om jeg husker rett) ikke har innvirking på blodsukker heller..

Fåes kjøpt på apotek eller

http://www.lavkarbo-torget.no/index.php?do=product&id=172

og for å være slem.....

http://www.lavkarbo-torget.no/index.php?do=cat&category_id=9 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...