Gå til innhold

Til dere som mener voldtekt er jentas feil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når en jente har kledd seg i bukse eller et såkalt anstendig skjørt (for det må vel være lov å gå med skjørt?!!), hun har kledd seg med jakke, lue, votter, joggesko og er bare på vei på butikken/hjem/til en venninne. Hun går ikke gjennom en park hun vet hun bør holde seg unna.

Eller

Når du er på vei hjem fra trening/jobb iført lag på lag med klær, du er helt edru, klokken er bare ni om kvelden, men det er mørkt ute. Du går av bussen og blir overfalt

HVORDAN ER DET HENNES FEIL?

For det er nemlig ikke sånn at alle som blir voldtatt er stupfulle og lettkledde!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når en jente har kledd seg i bukse eller et såkalt anstendig skjørt (for det må vel være lov å gå med skjørt?!!), hun har kledd seg med jakke, lue, votter, joggesko og er bare på vei på butikken/hjem/til en venninne. Hun går ikke gjennom en park hun vet hun bør holde seg unna.

Eller

Når du er på vei hjem fra trening/jobb iført lag på lag med klær, du er helt edru, klokken er bare ni om kvelden, men det er mørkt ute. Du går av bussen og blir overfalt

HVORDAN ER DET HENNES FEIL?

For det er nemlig ikke sånn at alle som blir voldtatt er stupfulle og lettkledde!

Ifølge flere menn på KG er det kvinnens skyld om hun stemmer på SV, V eller AP- uansett hvordan hun går kledd.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge flere menn på KG er det kvinnens skyld om hun stemmer på SV, V eller AP- uansett hvordan hun går kledd.

Ja for voldtektsmannen kan jo selvsagt se hva slags parti hun stemmer på.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med trådstarter. Selvom det er visse forhåndsregler man kan tage for at unngå farlige situasjoner, vil jeg si det er feil å pålegge voldtektsofferet skylden for overfallet. Selvfølgelig kan enkelte plagg sende ud signaler som tolkes feilaktig af idioter, men husg dog at piger i Midtøsten og Asia, som gerne kler seg mer konservativt, også bliver voldtatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri jentas feil, uansett hva hun har gjort eller hvordan hun har kledd seg.

Voldtekt i parforhold er dessuten underkommunisert.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian

Når en jente har kledd seg i bukse eller et såkalt anstendig skjørt (for det må vel være lov å gå med skjørt?!!), hun har kledd seg med jakke, lue, votter, joggesko og er bare på vei på butikken/hjem/til en venninne. Hun går ikke gjennom en park hun vet hun bør holde seg unna.

Eller

Når du er på vei hjem fra trening/jobb iført lag på lag med klær, du er helt edru, klokken er bare ni om kvelden, men det er mørkt ute. Du går av bussen og blir overfalt

HVORDAN ER DET HENNES FEIL?

For det er nemlig ikke sånn at alle som blir voldtatt er stupfulle og lettkledde!

En voldtekt er ALLTID OVERGRIPERENS FEIL!!!

Pluss selvfølgelig, politikere som vil ha åpne grenser i de tilfeller der vi snakker om voldtekt utført av ikke etnisk norske.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En voldtekt er ALLTID OVERGRIPERENS FEIL!!!

Pluss selvfølgelig, politikere som vil ha åpne grenser i de tilfeller der vi snakker om voldtekt utført av ikke etnisk norske.

...og så har vi de som stemmer på disse uansvarlige politikerne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtekt er alltid overgriperens feil, uavhengig av kjønn.

Jeg har selv (som mann) blitt voldtatt av ei jente, og da er det definitivt jentas skyld. Så jeg blir forbannet når så mange her på KG sier at det alltid er mannens skyld!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en jente har kledd seg i bukse eller et såkalt anstendig skjørt (for det må vel være lov å gå med skjørt?!!), hun har kledd seg med jakke, lue, votter, joggesko og er bare på vei på butikken/hjem/til en venninne. Hun går ikke gjennom en park hun vet hun bør holde seg unna.

Eller

Når du er på vei hjem fra trening/jobb iført lag på lag med klær, du er helt edru, klokken er bare ni om kvelden, men det er mørkt ute. Du går av bussen og blir overfalt

HVORDAN ER DET HENNES FEIL?

For det er nemlig ikke sånn at alle som blir voldtatt er stupfulle og lettkledde!

Jeg skjønner ikke helt hva du spør om.

Som sagt over, er voldtekt alltid og uten unntak overgriperens feil.

Og eksemplene du viser til, er enda mer "uklanderlige" enn de fleste andre overgrepsvoldtekter. Hvis noen turte å stå fra med navn og bilde (ikke på KG, da) og si at disse eksempelvoldtekene dine er jentas feil, så hadde jeg blitt overrasket. 99% av befolkningen, asylsøkere inkludert (tongue-in-cheek!) hadde fordømt dette nord og ned. Selvsagt.

Når noen av oss stiller seg litt undrende til de siste tiders hendelser, så er det i hvert fall i mitt tilfelle ikke snakk om at det på noen måte er jentas "skyld". Overgriperen gjør noe forferdelig, ulovlig, og ubegripelig. Det er HANS feil og ingen andres. Men likevel- hvorfor tar noen jenter risken på å drikke seg fra sans og samling og gå alene hjem? Hvorfor lar vennene deres dette skje? Nå er det år og dag siden jeg selv var ute til langt på natt, men om jeg gjorde det og min dritings venninne ville tusle hjem alene, så hadde jeg følt et ansvar for å snakke henne fra det. Eller dele en taxi. Så lenge det faktisk går gærne voldtektsmenn rundt i byen, så må man være forsiktig!

Det finnes voldtekter som de du skisserer. Men det finnes nok flere av de som foregår natt til lørdag og søndag. Jeg er helt med på at vi må ta natta tilbake, men så er det også et spørsmål om å tilpasse seg realitetene. De fleste New York'ere ville aldri finne på å spasere gjennom de mest belastede bydelene alene på nattetid. Kanskje det er på tide å innse at Oslo heller ikke er en småby lenger. Det betyr ikke at folk skal leve i frykt, for Oslo er stort sett like skummel som en skive salami, men kombinasjonen dritings, alene, langt på natt er farlig!

Jeg kommer til å kjøre og hente mine barn til de er godt voksne, you bet. Selv om jeg er redd for jentene mine, er jeg like redd for guttene, for voldsstatistikken er mye styggere for gutter. Tanken på at min 17-åring, gutt eller jente, skal reke rundt på natterstid er rett og slett ikke akseptabel, så da må jeg ta ansvaret for det. For de som er voksne vil jeg anta at det er et absolutt krav at man går sammen hjem og passer på hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva du spør om.

Egentlig vil jeg bare at de som alltid sier at jenter har seg selv å takke skal gå litt i seg selv og forstå at det ikke alltid "er jentas feil". Jeg vil at de skal skjønne at det finnes situasjoner hvor jenta faktisk ikke på noen som helst måte har lagt opp til det.

Jeg vil vite hvordan de argumenterer for at det er jentas feil i disse situasjonene. Det er det jeg spør etter.

Så sånn sett er svarene alle som er enige med med meg ikke veldig interessante.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er interessante argumenter når man hører de fra menn, fordi forskning viser at menn som mener at det er kvinnens egen feil er de som er aller mest tilbøyelige til å voldta selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett om man går lettkledd, i full parkdress eller naken for den saks skyld betyr ikke det at det er fritt frem for alle å pule på dem for det!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om man går lettkledd, i full parkdress eller naken for den saks skyld betyr ikke det at det er fritt frem for alle å pule på dem for det!

Nettopp

Om man velger å gå naken, kledd som en hore eller hva som helst; INGEN har rett til å stikke noe inn her eller der eller tafse på en. Det er KUN de som voldtar si feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om man først bestemmer seg for å gå ut og voldta så ser man ikke etter hvordan jenta er kledd. Man tar det første og det beste man ser av kvinner. Notoriske voldtektsmenn går på alt fra 80 år gamle damer til 14åringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er aldri jentas feil, uansett hva hun har gjort eller hvordan hun har kledd seg.

Voldtekt i parforhold er dessuten underkommunisert.

Da vil jeg benytte anledningen til å sette lys på mye av det som skrives på dette sexualforumet her hvor jenter nærmest skryter av å ha tatt seg til rette på partner mens han sov osv. Kvinner voldtar faktisk de også, antageligvis i større grad enn menn. Men det blir jo bare sett på som uskyldig og harmløst vet du...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp

Om man velger å gå naken, kledd som en hore eller hva som helst; INGEN har rett til å stikke noe inn her eller der eller tafse på en. Det er KUN de som voldtar si feil.

Hva hjelper det egentlig? Kan noen fortelle meg hvorfor dere fortsatt går rundt å sier dette? Det kvinner ikke evner å forstå i det hele er at det ikke er normalt oppegående menn med empati og samvittighet som gjør slikt, dere går vist rundt og tror dette er gjennomsnittsmenn med dårlig innstilling. Voldtektsmenn driter da i skyldspørsmålet. Derfor må kvinner ta sine forhåndsregler og ta ansvar for sin egen sikkerhet selv. Var ikke så lenge siden jeg møtte på en kvinne som kom ut fra en mørk park sent på natten. Jeg sa høflig fra til henne at hun burde ta en annen vei hjem om hun kunne for sikkerhetsskyld, og ble skjelt ut av henne, fordi jeg liksom "våget" å "fortelle henne hva hun skulle gjøre". Det er noe som er fullstendig galt med innstillingen til kvinner rett og slett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv så går jeg ALDRI aleine i bergen om kvelden. har alltid en venn som kan følge meg til tog, buss eller hjemmet mitt.

og ja, det er ALDRI noen som ber om å bli voldtatt, det er ALLTID voldtektsmannens feil!

men i tidligere diskusjoner som jeg har hatt så virker det mer som om de som "skylder på jenten", tenker på hvordan hun fremstår for den potensielle voldtektsmannen. (nå snakker jeg ikke fra erfaring og jeg er ikke på noen måte utdannet til å gi noen klare fakta. jeg skriver bare fra egne tanker.) En voldtektsforbryter ser sikkert etter det "letteste" offeret. en veldig beruset jente som er lite tildekket vil sikkert bli valgt over en upåvirket jente som har mye tildekket. så hvem bryr seg om hva den vanlige oppegående mannen syns? det er psykoene som har vrangforestillinger.

men såvidt jeg vet så har mange av overfallsvoldtektene ikke vært av berusede jenter.

uansett, ikke gå alene, jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg benytte anledningen til å sette lys på mye av det som skrives på dette sexualforumet her hvor jenter nærmest skryter av å ha tatt seg til rette på partner mens han sov osv. Kvinner voldtar faktisk de også, antageligvis i større grad enn menn. Men det blir jo bare sett på som uskyldig og harmløst vet du...

Det er ofte uskyldig og harmløst, fordi man har snakket om det på forhånd og er enige om at det er helt ok. Dessuten er det da minst like mange menn som "skryter" (er ikke helt enig i ordvalget ditt) av det samme.

Her skal man selvsagt ikke bare anta at alt er greit, men ligger man naken i sengen med partneren sin natt etter natt, er det vel egentlig bare rart om en hånd ikke kommer borti et "upassende område" på et eller annet tidspunkt. Det er for meg himmelvid forskjell på å legge seg bak sin sovende partner og kjærlig stryke over venusberget hennes, og på å bestemme seg for å benytte anledningen til å kjøre penis opp i baken hennes, siden hun aldri godtar det i våken tilstand. Om jeg legger hånden rundt partners penis etter vi har lagt oss, og han har sovnet først, er det ofte ingenting seksuelt over det engang. Det er kun snakk om nærhet. Jeg kan like gjerne legge hånden over magen hans og oppnå den samme følelsen av nærhet - det koker bare ned til hvordan det for øyeblikket er mest behagelig å plassere armen.

Kjæresten min trenger ikke be om tillatelse hver gang han har lyst til å kysse meg, stryke meg over brystene, eller ta meg på rumpa. Vi har til og med sex uten at vi har planlagt det, eller samtykket med ord først. Det som er viktig er å huske på at et nei er et nei, uavhengig av hva grunnen måtte være. Ønsker du ikke at din egen partner overhodet skal ta på deg mens du sover, er det du som er spesielt følsom (uten at det nødvendigvis er noe galt i det), og bør sørge for å gjøre oppmerksom på det - først og fremst for din egen del. At man ikke helt uten videre masturberer eller har samleie med en sovende partner er derimot noe som bør kunne forventes. Det er tross alt forskjell på å "plutselig prøve seg" i våken tilstand, og på å "forsyne seg" av en som for øyeblikket ikke er istand til å samtykke/nekte.

Partner hverken eier eller bestemmer over kroppen min, men bare ved å være i et sunt og normalt forhold, har jeg gitt ham visse friheter som andre mennesker ikke har. At en fremmed mann plutselig begynner å kna brystene mine er faktisk noe helt annet enn om partneren min gjør det, selv om handlingen er den samme. Den ene har min velsignelse, og vi kan gjerne kalle det "forspill". Den andre utfører en krenkende handling - et seksuelt overgrep - fordi han ikke har noen som helst rett eller tillatelse til å ta på meg. Jeg kan si "nei!" i begge situasjoner, men poenget er at den fremmede aldri skulle så mye som prøvd seg på noe slikt i utgangspunktet.

Menn har selvfølgelig akkurat den samme retten som kvinner til å bestemme over egen kropp, og det er et like stort overgrep om en fremmed kvinne begynner å kna på en mann, men jeg setter altså ikke likhetstegn ved "partner tok meg på penis/vulva mens jeg sov" og "mørketall når det gjelder voldtekter begått i forhold". Det er helt klart gråsoner her, men vi må huske på at situasjonen er annerledes når man er i et forhold, og at det dermed ikke kan dømmes ut fra handlingen alene. "Så holdt han meg fast og bare kjørte på, mens jeg skrek av fulle lunger" kan være en beskrivelse av en grusom voldtekt, men det kan også være en beskrivelse av en særdeles hyggelig kveld med kjæresten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...