Gå til innhold

Kjøpe ny bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mens jeg har stikk motsatt erfaring med Toyotaforhandler og -verksted. Har aldri fått maken til service. Mercedes- og Peugeot-forhandler og -verksted, derimot... Ikke pålitelige i det hele tatt.

Pappa har hatt Mercedes i ALLE år, han bytter alltid inn bilen når han kjøper ny, får alltid velge bil når bilen skal på service og han må ha leiebil og er strålende fornøyd. Seriøst og god oppfølging.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var synd at kameraten din opplevde dårlig service. Dog er det ikke sikkert de har mulighet (utstyr) eller kapasitet (eller ønske) til å ta imot andre bilmerker enn Toyota.

Nei, det stemmer at han ikke har Toyota, men han svingte innom det som var nærmest. Uansett så er det ingen grunn til å stå og le høyt og bare overse ham etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å kjøpe ny bil. Pristaket er på 250 000 (inkl. vinterdekk på felg), og det står mellom disse modellene:

- Honda Jazz

- Toyota Auris

- Toyota Yaris

- Peugeot 207

- Peugeot 308

- Golf

Bilen skal brukes både til bykjøring og langkjøring. Det som er viktig for meg er driftsikkerhet og sikkerhet. Komfort og kjøremiljø spiller også inn, og det er viktig at det ikke er så trangt for de som sitter i baksetet. Miljø og utslipp er også noe som jeg er opptatt av.

Jeg har vurdert hybrid, men er usikker på om det er noe økonomisk gevinst, samt om miljøgevinsten er noe særlig. Jeg foretrekker også manuell giring, og hybridene har vel automat, noe som trekker ned. Innspill?

Er det noen som har erfaring med en eller flere av modellene jeg har sett meg ut? Jeg tar også veldig gjerne imot tips til hva jeg skal se og spørre etter når jeg snakker med forhandlerne og skal prøvekjøre.

Takk for alle innspill!

:reise:

ser du har funnet deg forskjellige biler her.

det første du gjør er å kutte vekk de franske bilene. Jada det er nok noen som sier i mot der, men det er det tryggeste du gjør. Det med tanke på kvalitet og salg etterpå. få dem ut av hodet ditt.

yarisen er jo en liten grei romslig bil, men siden du har andre valg som er bedre til langtur så kommer ikke den helt opp på listen heller. selv om disse bilene er hva man kaller bybiler, er det jo greit å finne den eller de som fungerer mest mulig optimalt for dine kriterier.

så på andre plass kommer jazz og golf. men på førsteplassen får du aurisen.

golfen ser nok bedre ut, for toyota er biler som ofte ser kjedelig ut, men du får alt av det du trenger og vil ha, bare at dem er litt kjedelige.

du finner ikke en bedre bil en toyota. Og nei jeg har ikke en selv.

Endret av solosuper10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. service hos de forskjellige forhandlerne, så varierer det nok sterkt fra butikk til butikk. Her jeg bor var Mercedes/Peugeotforhandleren en seriøs og godt likt bedrift før, men nå har det raknet helt og kundene forsvinner. De fleste av de store merkeforhandlerne her i byen sliter med kundetilfredsheten, mens de litt mindre forhandlerne øker i popularitet.

Familien min har alltid hatt Mercedes, men har nå begynt å se etter helt andre merker (både pga forhandleren og selve bilen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i flere år hatt en liten Hyundai Getz, og er superfornøyd med den! Tro det eller ei, så har den nesten like god plass i baksetet som vår andre bil, en BMW 5-serie! Mangler kanskje 5 cm. Ganske lite baggasjerom, da. Men setene bak kan legges ned (og også vippes opp fra bakfestet om ønskelig), enten ett, to eller tre på en gang.

Kjørekomforten synes jeg er veldig bra. Stooor frontrute og så sitter man litt høyt så oversikten er helt super. :)

Veldig fornøyd med service også. Og til og med mannen min som sverger til tyske bilder, må si seg enig i at det er et av de beste kjøpene jeg kunne ha gjort til mitt behov.

Nå er det vel nye modeller som har erstattet Getz, i20 tror jeg er tilsvarende størrelse og ganske lik ellers. 5 stjerner i ENCAP-tester, lavt forbruk og koster rundt 200.000 ny med den største motoren (ville ikke kjøpt 1.2 liter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Franske biler er vel ikke som de var. Synes jeg har lest mye skryt om de nye bilene deres. Så om man vurderer å kjøpe helt ny bil, tror jeg absolutt at fransk kan være et godt valg.

Selv har jeg gode erfaringer med Honda og Toyota, men dårlig erfaring med Volkswagen. Honda Civicen jeg hadde var den mest trofaste bilen jeg har hatt. Er andre biler som kanskje har bedre kjøreegenskaper, men i den prisklassen er nok Honda et godt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...