AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #1 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg vurderer å kjøpe ny bil. Pristaket er på 250 000 (inkl. vinterdekk på felg), og det står mellom disse modellene: - Honda Jazz - Toyota Auris - Toyota Yaris - Peugeot 207 - Peugeot 308 - Golf Bilen skal brukes både til bykjøring og langkjøring. Det som er viktig for meg er driftsikkerhet og sikkerhet. Komfort og kjøremiljø spiller også inn, og det er viktig at det ikke er så trangt for de som sitter i baksetet. Miljø og utslipp er også noe som jeg er opptatt av. Jeg har vurdert hybrid, men er usikker på om det er noe økonomisk gevinst, samt om miljøgevinsten er noe særlig. Jeg foretrekker også manuell giring, og hybridene har vel automat, noe som trekker ned. Innspill? Er det noen som har erfaring med en eller flere av modellene jeg har sett meg ut? Jeg tar også veldig gjerne imot tips til hva jeg skal se og spørre etter når jeg snakker med forhandlerne og skal prøvekjøre. Takk for alle innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #2 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg ville heller ha kjøpt noe som dette: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30689102 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #3 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg ville heller ha kjøpt noe som dette: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30689102 Jeg er ikke interessert i en så stor bil. Skulle det bli behov for reperasjoner er også delene dyre. Jeg ønsker også en helt ny bil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2011 #4 Del Skrevet 1. november 2011 Definitivt Golf, anbefaler Blue Motion om du tenker litt på miljøet også. Gå å prøvekjør modellene du har på lista di, så vil du forstå hvorfor jeg sier definitivt Golf. Ordentlig kvalitet. Jeg har Comfortline og er storfornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 1. november 2011 #5 Del Skrevet 1. november 2011 Enig med AB over her. Gå for Golf Bluemotion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #6 Del Skrevet 2. november 2011 Takk for tips! Skal så absolutt prøvekjøre Golf Noen flere med erfaring eller tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #7 Del Skrevet 2. november 2011 Golf! Ingen over, ingen ved siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 2. november 2011 #8 Del Skrevet 2. november 2011 Golf har jo godt rykte og trolig høyest salgsverdi av disse den dagen du har tenkt å selge den igjen. Uten at jeg har undersøkt nøye vil jeg tro Peugeot-ene er de som faller mest i verdi av de du har tenkt på. Ingen av de du har på listen din er "dårlige" biler, men selv synes jeg nok Toyota Yaris er den stusseligste av dem. Den blir litt for liten og har litt for små hjul etter min smak. Det samme gjelder egentlig Peugeot 207 også. Selv ville jeg gått for Honda Jazz eller Toyota Auris. Begge bilene finnes i min omgangskrets, og begge eiere er svært fornøyde. Jeg har vært passasjer i begge to, og synes setene var bekvemme både i for- og bakseter, motorstøyen er ikke plagsom, og de er ganske romslige til å være så små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #9 Del Skrevet 2. november 2011 Golf har jo godt rykte og trolig høyest salgsverdi av disse den dagen du har tenkt å selge den igjen. Uten at jeg har undersøkt nøye vil jeg tro Peugeot-ene er de som faller mest i verdi av de du har tenkt på. Ingen av de du har på listen din er "dårlige" biler, men selv synes jeg nok Toyota Yaris er den stusseligste av dem. Den blir litt for liten og har litt for små hjul etter min smak. Det samme gjelder egentlig Peugeot 207 også. Selv ville jeg gått for Honda Jazz eller Toyota Auris. Begge bilene finnes i min omgangskrets, og begge eiere er svært fornøyde. Jeg har vært passasjer i begge to, og synes setene var bekvemme både i for- og bakseter, motorstøyen er ikke plagsom, og de er ganske romslige til å være så små. Salgsverdi om mange år er egentlig ikke så viktig, men greit å vite. Ulempen med Golf er prisen, men den skal så absolutt prøvekjøres. Heller vel også mest mot Honda Jazz eller Toyota Auris, og godt å høre at det er fornøyde eiere i din bekjentskapskrets. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolf Skrevet 2. november 2011 #10 Del Skrevet 2. november 2011 Golf er nok bilen du skal satse på. Holder seg i pris og vil du selge går den tvert. Peugeot 207 er heller ingen dårlig bil, kan anbefale den også( men nå er jeg Peugeot elsker). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #11 Del Skrevet 2. november 2011 Golf er nok bilen du skal satse på. Holder seg i pris og vil du selge går den tvert. Peugeot 207 er heller ingen dårlig bil, kan anbefale den også( men nå er jeg Peugeot elsker). Vil du anbefale Peugeot 207 framfor 307? Ser for meg at 207 blir litt liten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #12 Del Skrevet 2. november 2011 Vi har en sju år gammel Yaris og er veldig fornøyd med den. Skulle vi byttet den ut i dag hadde vi nok valgt Toyota på nytt. Den er svært driftsikker (aldri vært noe problemer med den) og forhandleren gir god service bl.a. med gratis dekkskift (greit hvis man er litt lat :gjeiper: ). Vi har den dog som bild nr. 2 ved siden av en større familiebil. Skal du ha bil nr. 1 tror jeg Yarisen kan bli litt liten, og det er også sikrere å kjøre en litt større bil (selv om den ikke har så mye den skulle sagt mot en SUV), så mitt valg ville nok bli Auris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Casall Skrevet 5. november 2011 #13 Del Skrevet 5. november 2011 Av de der, Golf helt klart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #14 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg hadde gått for Jazz, Golf eller Toyota. Har selv kjørt Honda i mange år, men ikke Jazz. Driftsikker så det holder. Sjekk ut bilene og prøvekjør de alle. Da kan du gjøre deg opp en mening om hvilken bil som passer deg. Alle tre er gode kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #15 Del Skrevet 8. november 2011 Siden du har vurdert Golf, kaster jeg inn et forslag om Fiat 500! Verdens kuleste bil, og nå i november kommer vel Fiat 500 TwinAir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #16 Del Skrevet 9. november 2011 Takk for mange svar. Vi har nå prøvekjørt noen av bilene de to siste dagene, og det ser ut som vi lander på en Golf. Den var uten tvil best å kjøre, og den kommer også best ut på sikkerhet. Det som gjør at vi er usikre er at vi fikk veldig dårlig service, ble møtt på en dårlig måte av en stressende selger, fikk bare en av to brosjyrer, og det var rot da vi kom for å prøvekjøre. Forventer mer når vi skal legge igjen så mye penger. Huff. Dette skal ikke være greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 9. november 2011 #17 Del Skrevet 9. november 2011 Det som gjør at vi er usikre er at vi fikk veldig dårlig service, ble møtt på en dårlig måte av en stressende selger, fikk bare en av to brosjyrer, og det var rot da vi kom for å prøvekjøre. Forventer mer når vi skal legge igjen så mye penger. Huff. Dette skal ikke være greit. Hvis de har så dårlig service i salgsavdelingen ville jeg ikke engang turt å tenke på hvordan oppfølgingen er og hvordan jeg ville blitt mottatt ved eventuelle reklamasjoner eller servicer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #18 Del Skrevet 9. november 2011 Hvis de har så dårlig service i salgsavdelingen ville jeg ikke engang turt å tenke på hvordan oppfølgingen er og hvordan jeg ville blitt mottatt ved eventuelle reklamasjoner eller servicer. Tro meg, Toyota er verre på alt som har med service å gjøre! Lyver om hvor mange eiere og hvilke servicer som er blitt utført når du kjøper brukt bil og oppdager at de har skrytt uhemmet av en bil som trenger reparasjoner for MANGE tusen... En kamerat av meg svingte innom Toyota en gang for å sjekke en ulyd i bilen. Dessverre var det ikke Toyota han kjørte men et annet merke i samme prisklasse og av samme standard, og personen han snakket med lo høyt av ham og bare gikk. Ingen kom ut eller var villige til å hjelpe når han gikk inn og spurte etter hjelp... Hold dere langt unna Toyota sier bare jeg om service er noe dere er opptatt av! Og komforten er jo ræv også da, det er jo også viktig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 9. november 2011 #19 Del Skrevet 9. november 2011 Tro meg, Toyota er verre på alt som har med service å gjøre! Lyver om hvor mange eiere og hvilke servicer som er blitt utført når du kjøper brukt bil og oppdager at de har skrytt uhemmet av en bil som trenger reparasjoner for MANGE tusen... En kamerat av meg svingte innom Toyota en gang for å sjekke en ulyd i bilen. Dessverre var det ikke Toyota han kjørte men et annet merke i samme prisklasse og av samme standard, og personen han snakket med lo høyt av ham og bare gikk. Ingen kom ut eller var villige til å hjelpe når han gikk inn og spurte etter hjelp... Hold dere langt unna Toyota sier bare jeg om service er noe dere er opptatt av! Og komforten er jo ræv også da, det er jo også viktig... Mens jeg har stikk motsatt erfaring med Toyotaforhandler og -verksted. Har aldri fått maken til service. Mercedes- og Peugeot-forhandler og -verksted, derimot... Ikke pålitelige i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #20 Del Skrevet 9. november 2011 Hvis de har så dårlig service i salgsavdelingen ville jeg ikke engang turt å tenke på hvordan oppfølgingen er og hvordan jeg ville blitt mottatt ved eventuelle reklamasjoner eller servicer. Det er nettopp det vi tenker også. Det er derfor valget er så vanskelig, for bilen var jo topp. Æsj. Lurer på å dra til en annen forhandler og se om vi får bedre service der, men kjedelig å måtte forholde seg til en forhandler som er langt unna der vi bor. Tro meg, Toyota er verre på alt som har med service å gjøre! Lyver om hvor mange eiere og hvilke servicer som er blitt utført når du kjøper brukt bil og oppdager at de har skrytt uhemmet av en bil som trenger reparasjoner for MANGE tusen... En kamerat av meg svingte innom Toyota en gang for å sjekke en ulyd i bilen. Dessverre var det ikke Toyota han kjørte men et annet merke i samme prisklasse og av samme standard, og personen han snakket med lo høyt av ham og bare gikk. Ingen kom ut eller var villige til å hjelpe når han gikk inn og spurte etter hjelp... Hold dere langt unna Toyota sier bare jeg om service er noe dere er opptatt av! Og komforten er jo ræv også da, det er jo også viktig... Vi har hatt Toyota tidligere, og har aldri opplevd bedre service både i salgsavdelig og verkstedet. Vi har også venner som har Toyota, og de er superfornøyde med forhandler og verksted. På målinger har Toyota de mest fornøyde kundene (tilfredshet). I salgsavdeligen ble vi møttt på en svært god og profesjonell måte. Vi prøvekjørte Auris nå, og komforten var god (selv om Golfen var enda bedre). Det var synd at kameraten din opplevde dårlig service. Dog er det ikke sikkert de har mulighet (utstyr) eller kapasitet (eller ønske) til å ta imot andre bilmerker enn Toyota. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå