Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

det er ihvertfall mishandling av medpassasjerer på flyet, stå slik å gaule i midtgangen da!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Cecilia L
Skrevet

det er ihvertfall mishandling av medpassasjerer på flyet, stå slik å gaule i midtgangen da!

:ler:

Herlig serie, synes jeg. Så får de bare diskutere barnemishandling så mye de bare vil for min del. Tror ingen lider noen nød, gitt.

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Det provoserer mewg at ikke damene har større tro på at mennene kan klare seg alene, enn de har.

Haaaalllllooooo!!? Er ikke så rart om noen ikke vet hvordan oppvaskmaskinen, vaskemaskinen og slikt skal settes på og brukes når damene bare gjør det selv. Damer har også ansvar for å lære mennene slikt. Alle som kan det, måtte en gang lære det, uansett alder.

Selv er jeg dame, men det holder at jeg vet hvordan min egen vaskemaskin brukes, skal jeg bruke vaskemaskin eller andre maskiner som oppvaskmaskin, vaskemaskin må jeg også spørre hvordan de skal settes på /brukes.

ÅÅÅÅåååååååå... Kan ikke bare damene ha mer tro på at mannfolk kan klare seg uten damer??

Gleder meg til damene reiser, blir så provosert av denne første episoden!!!! Ha nå mer tro på mannfolkene deres, damer!!!

Høh er det damene som har ansvar for å lære voksne menn å slå på en vaskemaskin? Om noe kvinner skal ha lært dem det burde det vært mødrene deres da de fortsatt bodde hjemme. ikke konene. Men jeg er enig i at det virket som de kvinnfolka hadde lite tro på at mennene skulle klare seg alene. mange tåpelige kommentarer som. jaja jeg lurer på hvordan dette skal gå, eller lurer på om han klarer det og det... De klarer seg ikke uten oss, o.l. ikke rart disse mennene får lite tro på egne evner.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg er en kvinne og jeg kan bruke veldig mange verktøy, sette sammen møbler, bære tunge ting, osv. Det er veldig lite jeg ikke kan, for eksempel ting rundt reparasjon av bilen, men jeg er ikke interessert i det og det er ikke nødvendige kunnskaper som for eksempel å bruke vaskemaskin.

Når det er sagt er det lettere å vaske enn å bære tunge ting... Er hverken mentalt eller fysisk krevende å vaske igrunn.

Skrevet

Gårsdagens episode med vaskemaskinen var morsom.

Jeg tenker at om dette hadde skjedd her i huset, at jeg reiste slik.

Det hadde mannen hatt veldig godt av.

Ikke for at han ikke kan sette på en vaskemaskin, eller ikke skjønner opp-ned på en støvsuger osv for det er ikke noe problem.

Men da hadde han kanskje fått øynene opp for at ting ikke skjer av seg selv.

At det er litt logistikk som skal klaffe og planlegging trengs noen ganger.

At når vi skal ut av huset alle tre og han tar nøkler og mobil og skjønner ikke hvorfor ikke vi alle er like kjappe som han...

DER hadde han hatt litt av hvert og lære.

• Liker 2
Skrevet

Hadde mannen måtte tatt seg av alt, ville jeg ha lagt igjen post-it-lapper der jeg hadde skrevet hvordan han slo på diverse maskiner.

Skrevet

Ikke for at han ikke kan sette på en vaskemaskin, eller ikke skjønner opp-ned på en støvsuger osv for det er ikke noe problem.

At når vi skal ut av huset alle tre og han tar nøkler og mobil og skjønner ikke hvorfor ikke vi alle er like kjappe som han...

Har han fått anledning til å lære?

Skrevet

Har han fått anledning til å lære?

Å jada.

Så du kom ikke langt med den kjære deg.

Skrevet

Men hvorfor skal det være slik at kvinner skal GI mannen sjanse til å lære??? Kan ikke mannen TA sjansen til å lære? :-)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er glad for å si at det hadde gått helt utmerket hvis jeg hadde reist bort, for mannen min er en super husmor og trenger ikke bli fortalt noenting. Jeg skjønner jo at det ikke er en selvfølge, ikke etter å ha sett dette programmet :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Den serien er dritmorsom. Komisk å se at menn fortsatt i 2011 kan være retards på husarbeid.

Målgruppa for serien er vel egentlig folk som ønsker å få underbygget sine egne kjønnsfordommer. ;)

Hadde blitt skuffende TV å filme fedre som klarte seg strålende når kona var på tur.

• Liker 2
Skrevet

Men hvorfor skal det være slik at kvinner skal GI mannen sjanse til å lære??? Kan ikke mannen TA sjansen til å lære? :-)

:tommel:

Skrevet

Å jada.

Så du kom ikke langt med den kjære deg.

Det vet en ikke før en har snakket med mannen og fått stilt ham noen spørsmål. det er nok av menn som ikek får lære. Det vil si, deres kvinner mener jo at mennene har fått nok av anledninger til å lære på, mens det i praksis ikke har vært slik. Ofte fordi han kan gjør hva som helst, og det vil aldri være riktig. Nå sier jeg ikke at det er regimet i deres hjem, men at det er en av de viktigste årsakene til at menn ikke bidrar hjemme.

Skrevet

Menn tar ofte sjansen. De tar sjansen gang på gang på gang. Helt til en dag de resignerer og innser at uansett hva de gjør så vil det aldri være rett. Norge oversvømmes av kvinner jeg rett og slett vil kalle hespetre og menn som er for vennlige.

Skrevet

Hadde mannen måtte tatt seg av alt, ville jeg ha lagt igjen post-it-lapper der jeg hadde skrevet hvordan han slo på diverse maskiner.

Tror du ikke han ville funnet ut av det selv ;) ? Det var neppe noen som lærte deg det, og kan du lese bruksanvisningen, så kan sikkert han også.

Skrevet

Som indirekte betyr at du ikke gir ham en sjanse til å lære.

Skrevet

Tror du ikke han ville funnet ut av det selv ;) ? Det var neppe noen som lærte deg det, og kan du lese bruksanvisningen, så kan sikkert han også.

Mja jeg tviler å at alle mannfolk finner ut av slikt selv. Har da sett diverse forsøk tidligere, der klær har blitt krympa til babystørrelse etc, og altfor mye vaskepulver med masse skum i maskina.

Som indirekte betyr at du ikke gir ham en sjanse til å lære.

Man lærer av å lese ;)

Skrevet

Hva synes dere om programmet? Jeg er litt usikker på om jeg synes det er et fint program, eller om jeg blir flau over hvor kort likestillingen har kommet...

Skrevet

Jeg ble veldig flau av all bæsjpraten i programmet.

Skrevet (endret)

Jeg er bittelitt flau av å se på det. Hadde resultatet blitt like dårlig om de tok for seg en bydel med by-beboere, eller skal de forsøke å vise hvor elendig det står til med mye hos mennene på landet...og gjerne litt "nordfra"?

Endret av Margareth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...