Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Gleder meg til det kommer en serie der kvinner skal latterliggjøres for sin inkompetanse når det gjelder bruk av hammer, spiker, kryss og andre verktøy. Samt bære alle møbler, hvitevarer, dekk og andre tunge ting.

Mhm. Det skulle tatt seg ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gleder meg til det kommer en serie der kvinner skal latterliggjøres for sin inkompetanse når det gjelder bruk av hammer, spiker, kryss og andre verktøy. Samt bære alle møbler, hvitevarer, dekk og andre tunge ting.

Jeg er en kvinne og jeg kan bruke veldig mange verktøy, sette sammen møbler, bære tunge ting, osv. Det er veldig lite jeg ikke kan, for eksempel ting rundt reparasjon av bilen, men jeg er ikke interessert i det og det er ikke nødvendige kunnskaper som for eksempel å bruke vaskemaskin.

Skrevet

Jeg er en kvinne og jeg kan bruke veldig mange verktøy, sette sammen møbler, bære tunge ting, osv. Det er veldig lite jeg ikke kan, for eksempel ting rundt reparasjon av bilen, men jeg er ikke interessert i det og det er ikke nødvendige kunnskaper som for eksempel å bruke vaskemaskin.

Ja, jeg syns jeg ser deg ute på havet i storm og dra opp et halvt tonn lofottorsk.

• Liker 2
Gjest D_flatmajor
Skrevet

På samme måte som mange menn kan å vaske huset, passe barna, lage mat osv. Det er ikke disse vi får se mest av, for å si det pent.

Det er jo mange ting som er "nødvendige" som tradisjonelt er sett på som mennenes jobb.

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg syns jeg ser deg ute på havet i storm og dra opp et halvt tonn lofottorsk.

Du sammenligner dette med bruk av vaskemaskin? :fnise: Bare tenk hvor mange i Norge som er ute på havet daglig og drar opp fisk og hvor mange som bruker vaskemaskin daglig?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dette er nesten flaut å innrømme, men jeg sliter med dialekta denne gangen jeg :sjenert: Syntes det var vanskelig å få med meg alt de pratet om!

Teksten er på ttv side 222.

Endret av Kråkesaks
Gjest Nanette
Skrevet

Dette blir spennende! Jeg skjønner derimot ikke hvordan de klarer å reise fra så små unger, jeg hadde kommet til å savna min så mye!

Skrevet

Ny sesong i kveld TV2 kl 20.

Gleder meg!

:popcorn:

Jeg synd det var utrolig gøy når de filmet menn fra røyrvik, med tanke på at jeg har bodd der i en del år og kjenner mange av dem som var på tv! :)

Skrevet

Jeg gråt en skvett når de reiste fra barna... Jeg er nemlig så trist når jeg gjør det selv.

Men enig med de som sier at i noen hjem er det nok på høy tid at pappa'en får være med litt.

På den andre side håper jeg de viser litt hva damene gjør når de er på ferie. Sikkert ikke alltid like uskyldig det, og det mens mennene holder fortet :fnise:

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Jeg syns egentlig ikke at det er så rart med menn i femti- og sekstiårene som blir litt hjelpesløse når kona drar..

• Liker 1
Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Det er jo ganske typisk å lage noe sånt som spiller på det sterotypiske selv om jeg forsåvidt syns at det kan være morsomt og interessant å se på.

Når jeg har sett på de tidligere sesongene så velger de jo ut de familiene der forskjellene er størst.Virker også som endel av damene er veldig dominerende og ikke lar mannfolka slippe til i det hele tatt.Man kan jo ikke klage på at mannfolk ikke gjør nok hvis man ikke lar dem slippe til og kun skal ha ting gjort på sin måte.

Det er jo også ting mannfolk er flinkere til rett og slett fordi de ofte er fysisk sterkere enn kvinnfolk,men man kan jo ikke sammenligne sånne ting med husarbeid og barneoppdragelse.Det er jo noe alle kan klare uavhengig av kjønn.

Nå tror jeg at man er avhengig av hverandre i et forhold eller i en familie til en viss grad uansett for alt kan man ikke klare selv.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Det er jo ganske typisk å lage noe sånt som spiller på det sterotypiske selv om jeg forsåvidt syns at det kan være morsomt og interessant å se på.

Når jeg har sett på de tidligere sesongene så velger de jo ut de familiene der forskjellene er størst.Virker også som endel av damene er veldig dominerende og ikke lar mannfolka slippe til i det hele tatt.Man kan jo ikke klage på at mannfolk ikke gjør nok hvis man ikke lar dem slippe til og kun skal ha ting gjort på sin måte.

Det er jo også ting mannfolk er flinkere til rett og slett fordi de ofte er fysisk sterkere enn kvinnfolk,men man kan jo ikke sammenligne sånne ting med husarbeid og barneoppdragelse.Det er jo noe alle kan klare uavhengig av kjønn.

Nå tror jeg at man er avhengig av hverandre i et forhold eller i en familie til en viss grad uansett for alt kan man ikke klare selv.

det en bør klage på er mannfolka som ikke tar til motmæle, eventuelt drar for godt.

Skrevet

Det er da virkelig ikke bare menn på sjøen...

Kjenner flere kvinner med egen båt, som gjør samme tunge arbeidet som mennene i samme virke gjør, og som klarer seg helt fint.

• Liker 1
Skrevet

Haaaalllllooooo!!? Er ikke så rart om noen ikke vet hvordan oppvaskmaskinen, vaskemaskinen og slikt skal settes på og brukes når damene bare gjør det selv. Damer har også ansvar for å lære mennene slikt. Alle som kan det, måtte en gang lære det, uansett alder.

*kremt* Jeg er dame og hadde ingen til å lære meg det. Men det følger med bruksanvisning til alle sånne ting.

Hva er problemet med hammer og spiker? :klo: Jeg er kvinne og selv om jeg ikke er snekker så klarer jeg da i det minste slå inn en spiker. Jeg klarer faktisk å skru i en gipsskrue også og til og med montere flatpakkede møbler (om enn med en del strev, hva angår det siste der). Jeg innrømmer at jeg ikke klarer å bære vaskemaskina mi opp trappa alene, men der tror jeg faktisk en mann ville slitt også. I allfall var de to som kom med den da den ble kjørt ut fra butikken.

Dessuten klarte jeg faktisk å få min avlagte sovesofa opp i 2. etasje alene - og det var til og med trapp med en sving på. :ler:

Vil påstå at menn har en lett match med oppvaskmaskin og vaskemaskin, der man bare kan lese seg til det som trengs, og ikke trenger å generere flere armer for å få jobben gjort.

• Liker 1
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg og mamma så på en liten del av programmet i går, og vi lo godt. Årsaken? Vi kjenner oss utrolig godt igjen, Pappa vet knapt hvor vaskemaskinen er, og han kan fint sulte ihjel foran brødboksen hvis ingen lager mat til han. Så noen mannfolk er faktisk sånn, og joda, han får prøve seg så mye han vil, men når man fortsatt skryter av at han vaska gulvet da min søster var 5 år gammel (hun er 30 i dag) så sier et seg selv at det ikke skjer så mye :fnise:

Noen har med andre ord samme kjønnsdeling i dag, som på 50-tallet, og selvom mamma nok er sliten innimellom så har det jo blitt sånn pga deres væremåter. Begge har forsåvidt skyld i akkurat det, men ingen skal heller få komme å fortelle meg at pappa bruker like lang tid på alminnelige ting ute og praktiske ting, som det mamma gjør på daglig husarbeid. For det går overhodet ikke opp i opp!

• Liker 3
Gjest CrazyCatlady
Skrevet

det en bør klage på er mannfolka som ikke tar til motmæle, eventuelt drar for godt.

En kan jo begynner å lure noen ganger ja,men de har vel sine grunner for å bli da får man håpe.

Skrevet

virkelig prototypene på bygdekvinner på tur. mojito-på-boks, fleecejakker, grorud-palmer og ekstremt dølle hårsveiser.

Og det er grusomt å høre menn omtale sin kjæreste/kone som HO. Så stygt.

Skrevet

Uff da, det var litt av en måte å vaske doen på :fnise:

Skrevet

Litt av et prosjekt for å lage....te? for det er te, det han driver med?

• Liker 1
Gjest Cecilia L
Skrevet

Noen på min Facebook driver nå og diskuterer og mener at dette programmet er på grensen til barnemishandling... :lete: At mennene skal drive barnehage, og la ungene leke med hammer og spiker. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...