Gå til innhold

Melding til innvandrere i Australia

Fremhevede innlegg

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Kansje greit å ikke gjøre det med falske forhåpninger :)

Julia Gillard har som sagt aldri sagt det som blir nevnt i tråden her, det er fake. Samme mail gikk ut for noen år siden med eksakt samme budskap, men da var det vel John Howard som hadde sagt det.

ja ok :) men da får jeg heller bare reise på ferie dit :) ser ut som en fin plass

Endret av Nuppdupp
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne ikke se noe fremmedfientlig i den uttalelsen. Er jeg fremmedfientlig hvis jeg ber naboen min ha respekt for mine husregler under mitt tak?

Nei, jeg tror ikke han ser på meg som rasist hvis jeg ber han ikke røyke der eller gi faen i å klage på at jeg har katt fordi han syns katter er ekle.

Litt forskjell på under ditt tak og hele Norge, ikke sant? Selvfølgelig skal man følge et lands lover og regler, men det er forskjell på integrering og assimilering. Jeg vet hva jeg foretrekker!

Hun har iallefall sagt noe lignende, jeg husker talen fra jeg var i Australia.

Nå skal det også sies at jeg aldri har hørt så mange snakke så stygt om sin egen statsminister, verken i Norge eller i noe annet land jeg har vært i. Hun tok jo over rollen nærmest i et kupp, og er ikke spesielt populær i ganske store deler av befolkningen. Spesielt ikke etter karbon-skatten som hun innførte ;)

Også skal det sies at jeg vel aldri har møtt så mye åpenlys rasisme (jada, her er det ikke noe liksom rasisme) som i Australia. Mye av det kan skyldes synet på aboriginerne, men f.eks. kineserne som var med på å bygge landet blir ikke akkurat inkludert uten videre de heller.

Enig med deg i dette, spesielt siste avsnitt.

• Liker 1
Gjest MikeWaters 2.0
Skrevet (endret)

ser ut som en fin plass

Det er det også, men New Zealand er enda finere ;)

"Problemet" med Australia er at 50% av dyreartene der tar livet av deg på noen måter du aller, aller helst ikke vil dø på!

Endret av MikeWaters 2.0
Skrevet

Det er det også, men New Zealand er enda finere ;)

"Problemet" med Australia er at 50% av dyreartene der tar livet av deg på noen måter du aller, aller helst ikke vil dø på!

Av de ca 120000 menneskene som hvert år dør i Australia, er det en håndfull som dør som følge av bitt av edderkopper, slanger eller haiangrep.

Fra 1980 ttil 1990 var det gjennomsnittlig

Krokodilleangrep 0.7 pr år

Haiangrep 1.0 pr år

Truffet av lyn 1.7 pr år

Bistikk 1.8 pr år

Til sammenligning var det, i samme periode, i gjennomsnitt 2979 mennesker pr år som døde i trafikken...

Gjest MikeWaters 2.0
Skrevet (endret)

Av de ca 120000 menneskene som hvert år dør i Australia, er det en håndfull som dør som følge av bitt av edderkopper, slanger eller haiangrep.

Fra 1980 ttil 1990 var det gjennomsnittlig

Krokodilleangrep 0.7 pr år

Haiangrep 1.0 pr år

Truffet av lyn 1.7 pr år

Bistikk 1.8 pr år

Til sammenligning var det, i samme periode, i gjennomsnitt 2979 mennesker pr år som døde i trafikken...

Takk for den oppklaringen, mitt innlegg var dog ikke ment å bli tatt bokstavlig :)

Forøvrig ingen av de dyra du nevner over som bekymret meg mer enn denne karen:

http://life-sea.blogspot.com/2011/07/life-of-sea-waps-box-jellyfish.html

Hadde like mange badet under stinger season som setter seg i bilen hver dag så hadde nok regnestykket sett annerledes ut, at dyra kan drepe deg betyr ikke nødvendigvis at de gjør det ;)

Endret av MikeWaters 2.0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...