Gå til innhold

Melding til innvandrere i Australia

Fremhevede innlegg

Skrevet

Måtte låne denne her fra Facebook:

Får nok dessverre ALDRI høre vår statsminister være tøff nok i trynet til å si det samme som stasministeren Julia Gillard (AP) i Australia uttalte: ”Dette er VÅR nasjon, VÅRT land og vi har VÅR måte å leve på. Vi vil gi alle (innvandrere) muligheten til å nyte godt av alt dette. Men dersom du er en innvandrer som klager, syter og geberder deg over VÅRT flagg, VÅR ed, VÅR kristne tro eller VÅR måte å leve på, vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å benytte deg av en annen stor australsk rettighet, og det er retten til å forlate landet. Dersom du ikke liker deg her, så DRA. Vi tvang deg ikke til å komme. Du søkte deg hit"

• Liker 30
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får nok dessverre ALDRI høre vår statsminister være tøff nok i trynet til å si det samme som stasministeren Julia Gillard (AP) i Australia uttalte: ”Dette er VÅR nasjon, VÅRT land og vi har VÅR måte å leve på. Vi vil gi alle (innvandrere) muligheten til å nyte godt av alt dette. Men dersom du er en innvandrer som klager, syter og geberder deg over VÅRT flagg, VÅR ed, VÅR kristne tro eller VÅR måte å leve på, vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å benytte deg av en annen stor australsk rettighet, og det er retten til å forlate landet. Dersom du ikke liker deg her, så DRA. Vi tvang deg ikke til å komme. Du søkte deg hit"

:pls:

I Norge er det dessverre slik at man blir stemplet som rasist, nazist, fascist, kommunist... Skulle GJERNE sett én politiker si noe som dette, vedkommende ville fått min stemme uavhengig av hvilket parti han kom fra!

• Liker 10
Skrevet

Helt enig... Jeg elsker andre kulturer men ser at det er gått over styr flere plasser nå, er litt vel lei kan man si:(

• Liker 2
Skrevet

Nå er vel Australia kjent for å være et generelt fremmedfiendtlig (neida, det gjelder ikke hvite) land, bare se på hvordan de behandlet urbefolkningen sin.

Jeg er ikke en plass imponert over Julia Gillard sine uttalelser og er glad for at vi har den inkluderende statsministeren vi har!

• Liker 8
Skrevet

Ikke tro på alt som blir skrevet på internett... heller ikke det som venner poster på Facebook.

Bare tull

• Liker 3
Skrevet

“The trouble with quotes on the internet is that it’s difficult to discern whether or not they are genuine.”

― Abraham Lincoln

• Liker 16
Skrevet

Nå er vel Australia kjent for å være et generelt fremmedfiendtlig (neida, det gjelder ikke hvite) land, bare se på hvordan de behandlet urbefolkningen sin.

Jeg er ikke en plass imponert over Julia Gillard sine uttalelser og er glad for at vi har den inkluderende statsministeren vi har!

Kunne ikke se noe fremmedfientlig i den uttalelsen. Er jeg fremmedfientlig hvis jeg ber naboen min ha respekt for mine husregler under mitt tak?

Nei, jeg tror ikke han ser på meg som rasist hvis jeg ber han ikke røyke der eller gi faen i å klage på at jeg har katt fordi han syns katter er ekle.

• Liker 9
Skrevet

“The trouble with quotes on the internet is that it’s difficult to discern whether or not they are genuine.”

― Abraham Lincoln

lol, ikke sant. Abe har fått internjettet i graven.

• Liker 2
Skrevet

lol, ikke sant. Abe har fått internjettet i graven.

Noen goder må man jo ha i en presidentgrav :fnise:

Skrevet

Det spiller igrunn ingen rolle om hun har holdt den eller ikke , poenget er at noen burde holde den .

Nå er den jo ferdig skrevet, tenk så mye en ville spare på konsulenter som skriver taler .

• Liker 2
Skrevet

Ikke tro på alt som blir skrevet på internett... heller ikke det som venner poster på Facebook.

Bare tull

Ikke alt som blir skrevet på internett er tull.......

Dette har hun sagt. Jeg så et klipp av det. Tror det ligger på youtube hvis jeg ikke tar feil.

Noen burde absolutt si det her også. På høy tid.

• Liker 1
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hun har iallefall sagt noe lignende, jeg husker talen fra jeg var i Australia.

Nå skal det også sies at jeg aldri har hørt så mange snakke så stygt om sin egen statsminister, verken i Norge eller i noe annet land jeg har vært i. Hun tok jo over rollen nærmest i et kupp, og er ikke spesielt populær i ganske store deler av befolkningen. Spesielt ikke etter karbon-skatten som hun innførte ;)

Også skal det sies at jeg vel aldri har møtt så mye åpenlys rasisme (jada, her er det ikke noe liksom rasisme) som i Australia. Mye av det kan skyldes synet på aboriginerne, men f.eks. kineserne som var med på å bygge landet blir ikke akkurat inkludert uten videre de heller.

• Liker 1
Skrevet

det var min plan, å bare kommer meg på et fly til austrailia og begynne å jobber som servitør, ikke at jeg ikke hadde blitt stoppet i border patrol da men, those KJEMPENE who work at airports are scary......

• Liker 1
Skrevet

like skremmende som vaktene i spykiatrien, jeje, harde tider

Gjest Solsmil
Skrevet

so true! :pls::kjefte:

Og jeg kan bare ikke fatte at den norske befolkningen ikke er enig i det som står her. Men har man først bestemt seg for å mene noe, så...

Skrevet (endret)

Nå har jeg ikke sans for at flertallets religion skal være landets religion, det er derfor jeg konsekvent unngår å bruke den utbredte betegnelsen "muslimske land" om land der muslimer dominerer, i stedet bruker jeg uttrykket islamdominerte land, for landet tilhører i like stor grad de som er født der med andre livssyn, f.eks kristne, og om landets myndigheter tar seg til rette og kaller det muslimsk blir ikke landet mer muslimsk av den grunn, bare islamdominert. Slik jeg ser det har ikke flertallet rett til å diskriminere mindre livssynsgrupper eller alle de som har et personlig utviklet uorganisert livssyn. Så akkurat det med "VÅR kristne tro" kunne hun spart seg, hvis sitatet da er riktig.

At det tar seg svært dårlig ut å flytte til et annet land for så å syte og beklage seg over kulturen eller folket i landet er jeg helt med på. Men det som betyr noe er om man legger opp til en mer bærekraftig innvandring, så lenge det bare kommer en og annen enkeltperson eller par og vi ikke får masseinnvandring med påfølgende enklavedannelse, vil de som kommer raskt tas opp i den øvrige befolkning. Det er masseinnvandringen og enklavedannelsen med dyrking av andre lands nasjonale identitet i genereasjon etter generasjon som skaper problemene. Personlig er jeg mer opptatt av hva som skjer "på marken" enn politikeres tøffe retorikk, det hjelper ikke landet om enkeltpolitikere vinner popularitet gjennom tøffe uttalelser dersom masseinnvandringen får fortsette.

Endret av Cuckold
  • Liker 3
Skrevet

Det er jo et litt pussig påstand da den hvite befolkningen i Australia stammer jo alle fra innvandrere.

• Liker 2
Skrevet

Mon tro hva aboriginerne mener om den talen til Julia Gillard?

http://www.youtube.com/watch?v=_Yl4y9-VniI&feature=related

Vær også forsiktig med å ta Australske politikere seriøst :)

Dawkins er glimrende her, og jeg deler fullt og helt hans syn på at barn ikke er foreldrenes eiendom og at de bør få vokse opp uten at foreldrene i for stor grad skal påtvinge dem sitt livssyn. Barn blir sterkt påvirket av foreldrene uansett, foreldre trenger ikke være redde for at barn ikke blir formet av oppveksten de gir dem. Men dette er jo en liten avsporing. Innslaget viser at det dessverre fortsatt er mange politikere i vestlige land som ikke holder seg for gode til å blande religion og politikk. Noe som vel må skyldes av store grupper i befolkningen ikke holder seg for gode til det. Vi har med andre ord fortsatt en vei å gå i utviklingen av det liberale ikke-diskriminerende demokrati der alle livssyn stiller likt og der det offentlige bestreber seg på å forsvare menneskets fulle livssynsfrihet og bekjempe de store organiserte livssyns krav på dominans.

• Liker 1
Gjest MikeWaters 2.0
Skrevet

Vi har med andre ord fortsatt en vei å gå i utviklingen av det liberale ikke-diskriminerende demokrati der alle livssyn stiller likt og der det offentlige bestreber seg på å forsvare menneskets fulle livssynsfrihet og bekjempe de store organiserte livssyns krav på dominans.

Amen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...