Gå til innhold

Amme store bar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, man ammer de gjerne ikke mye, men melka inneholder jo miljøgifter og tungmetaller likevel. Det lille de får.. Ja, melken inneholder mye annet bra, men ingenting som barn eldre enn 1 år trenger. (noen er inne på å anbefale tidligere kutt også). Jo lenger periode ammingen foregår, jo mer miljøgifter får barnet i seg.

Her kan man lese litt:

Miljøgifter i morsmelk

Joda, jeg ser den advarselen, men jeg mener likevel at det er forsvarlig med amming hos meg. Som vegetarianer får jeg i meg mindre av disse skadelige stoffene enn "kjøttetere", all den tid jeg spiser mat som er lavere på næringskjeden enn dyr og fisk. Men selv jeg mener selvsagt ikke at man skal amme år etter år, og jeg ønsker jo selv å slutte nå. Likevel tror jeg datteren min bare har hatt godt av å ha blitt ammet lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, jeg ser den advarselen, men jeg mener likevel at det er forsvarlig med amming hos meg. Som vegetarianer får jeg i meg mindre av disse skadelige stoffene enn "kjøttetere", all den tid jeg spiser mat som er lavere på næringskjeden enn dyr og fisk. Men selv jeg mener selvsagt ikke at man skal amme år etter år, og jeg ønsker jo selv å slutte nå. Likevel tror jeg datteren min bare har hatt godt av å ha blitt ammet lenge.

Enig med deg der :)

(var heller ikke direkte ment mot deg altså, men greit for folk å vite i denne sammenheng! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Jeg føler meg veldig alene om å amme lenge, så jeg synes det er godt å se at det er flere enn meg. Datteren min er 17 måneder.

Jeg ammer henne på kvelden før leggetid. Jeg vil gjerne slutte jeg - men hun vil ikke. Vi har hatt så veldig mye trøbbel med nattesøvnen hennes, og har hatt endel "kamper" der - så da synes jeg hun skal få lov å få den lille ammestunden sin om kvelden som hun koser seg så med. Er ikke nødvendig å ta alle kamper på en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...