Gå til innhold

Dere som har jobbet/jobber i klesbutikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på jobb, og da i klesbutikk. Jeg har ingen tidligere arbeidserfaring, og er derfor veldig ny og ikke veldig into jobb-verdenen. Jeg har både CV og søknad klar, men jeg aner ikke hvordan jeg skal levere den.. De har ikke stilt ut noen ledige stillinger, men jeg har fått inntrykket av at det er så populært at de ikke vil stå ledig lenge uansett. Blir det da likevel dumt å levere søknad..?

Så lurer jeg på hvordan jeg skal levere det. I en konvolutt? Skal jeg skrive noe utenpå konvolutten? Skal jeg gå direkte til butikken? Jeg vet at butikksjefen sjeldent er til stede, hva skal jeg si til det? Hva skal jeg si til vedkommende jeg velger å snakke med? Kommer til å være så nervøs, og tenk hvor flaut om de sier: "vi trenger deg ikke", eller liknende! Haha, og nei, jeg er ingen nervøs person, men jeg er så uerfaren og redd for å si noe feil!

Mange dumme spørsmål, men hadde vært fint å få lese noen erfaringer fra dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

leverte selv åpen søknad til en klesbutikk :P

hadde det bare i en konvolutt med navnet mitt på. Du kan jo evt. også skrive navnet på butikken.

så spurte jeg om å få snakke med sjefen, og om de ikke tilfeldigvis trengte en sommerhjelp? (det var det jeg søkte etter da :P du sier jo selvfølgelig noe annet hvis du søker en annen stilling)

så sa de 'ja det kan jo hende'... vi vekselt vel et få ord... så sa vi hadet og jeg gikk...

det gikk jo ganske greit for meg. de fleste takker for søknaden og ser faktisk på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde CV og søknad i en konvolutt, med butikkens navn på. Gikk dit, spurte om jeg fikk snakke med daglig leder. Er h*n tilstede så sier du at du har med en søknad, og at du er interessert om det skulle åpne seg en stilling. Er h*n ikke det, så kan du be de ansatte om å overrekke den, eller komme igjen senere. I mitt tilfelle la jeg igjen søknaden, og ble ringt opp en uke senere :-)

Om de sier at de ikke trenger folk nå, så skal du ikke gi deg på det. Sørg for at de tar den imot; "dere kan jo ta den likevel, i tilfelle det skulle bli noe ledig" *smiiiil*.

Butikksjefen er kanskje den som er oftest tilstede av alle sammen, litt usikker på hvor du har fått for deg det motsatte. Men sørg for å være der på dagtid! Da er det mest sannsynlig at h*n er tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...