Gå til innhold

Konstant bekymret


Gjest Anna

Anbefalte innlegg

Er ei jente som bekymrer meg utrolig mye. Tar alltid sorger på forskudd og lager historier i hodet mitt som ikke stemmer overens med virkeligheten. Er for eksempel konstant redd for å miste kjæresten og å være alene resten av livet. Det er utrolig slitsomt å ha slike tanker. Kunne ønske jeg klarte å leve i nuet og ikke bekymre meg så utrolig mye hele tiden.

Lurer på hva jeg skal gjøre med dette. Finnes det noen samtalegrupper eller noe man kan melde seg på? Er psykolog noe å vurdere? Trenger råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest badeand1

Jeg har det likt som deg, så du er hvertfall ikke alene. :)

Du kan jo prøve en psykolog, skader ikke. =) Eller bare snakke med en god venn om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som generaliserende angst av noe slag.

Litt kognitiv terapi burde prøves. Iallefall særdeles viktig og bra at du innser selv at du trenger hjelp.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ei jente som bekymrer meg utrolig mye. Tar alltid sorger på forskudd og lager historier i hodet mitt som ikke stemmer overens med virkeligheten. Er for eksempel konstant redd for å miste kjæresten og å være alene resten av livet. Det er utrolig slitsomt å ha slike tanker. Kunne ønske jeg klarte å leve i nuet og ikke bekymre meg så utrolig mye hele tiden.

Lurer på hva jeg skal gjøre med dette. Finnes det noen samtalegrupper eller noe man kan melde seg på? Er psykolog noe å vurdere? Trenger råd!

Det virker på meg som du beskriver en depresjon. Les litt om det her. Kjenner du deg igjen, ta en prat med fastlegen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...