Antlers Skrevet 8. desember 2011 #41 Skrevet 8. desember 2011 Hårfjerningskrem kan du kun bruke på bikinilinjen, ikke under eller i rumpa. Når de begynner å vokse ut må du vente til de er ganske lange igjen for at kremen skal "ta" hårene. Med andre ord en ubrukelig måte å fjerne hår på om sommeren når man skal vise kropp ofte... Joda, man kan bruke den både under og i rumpa, men man skal være veldig forsiktig så man ikke får noe krem der det ikke vokser hår. Selvsagt ikke sunt for huden, men om man først skal fjerne alt håret der nede, er det mange som ikke kan barbere/vokse pga. inngrodde hår og irritasjon. Jeg får røde nupper uansett hvilken medtode jeg bruker, og det er ikke særlig tøft med et venusberg som ser ut som en kjøttkake. Man bør alltid teste på et lite område først, for å forsikre seg om at man tåler kremen. Stor forskjell fra krem til krem. At det svir behøver ikke bety at man ikke tåler krem, det kan ofte svi dersom man har latt kremen virke for lenge. Du har rett i at hårene må ha en viss lengde for at kremen skal ta dem, men siden hårstråene etses av virker de ofte lysere, og blir mye mykere enn når man barberer.
★Blackstar★ Skrevet 8. desember 2011 #42 Skrevet 8. desember 2011 Alltid glattbarbert hele tiden, og så fort det vokser ut noe så barberer jeg meg igjen... Bruker høvel, og voksing av å til....
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #43 Skrevet 8. desember 2011 Trodde det var drepen for slimhinner...hadde ikke turt.. Har du prøvd å bruke håndsprit før og etter barbering? (bare i bikinilinjen da) da får jeg ikke nupper, siden det er bakterier som forårsaker nupper og man dreper de med sprit..
★Blackstar★ Skrevet 8. desember 2011 #44 Skrevet 8. desember 2011 Det va da dumt. Jaja, da tror jeg at jeg bare dropper hele greia, og forblir ubarbert. Ja.. huffameg.. Du får bare flette håret etterhvert da.. 1
Antlers Skrevet 8. desember 2011 #45 Skrevet 8. desember 2011 Trodde det var drepen for slimhinner...hadde ikke turt.. Har du prøvd å bruke håndsprit før og etter barbering? (bare i bikinilinjen da) da får jeg ikke nupper, siden det er bakterier som forårsaker nupper og man dreper de med sprit.. Var det et spørsmål til meg? Satser på det, jeg ^^ Det desidert beste er jo å la håret få vokse som det vil. Om man allikevel ønsker å fjerne det, må man finne den metoden som fungerer best, og her er det ikke noe fasitsvar. Hårfjerningskrem er alt annet enn bra for slimhinnene, så det er derfor det er viktig at det ikke kommer i kontakt med slimhinnene. Jeg har vært uforsiktig, og det endte med en skjedeåpning som var ganske sår i et par dager. Her må man passe på å velge en mild krem. Den må ikke nødvendigvis være spesielt til bikinilinje, men den bør være av den milde typen. Hårfjerningsskum er mye sterkere, og må holdes langt unna skrittet. Når det gjelder barbering så har jeg virkelig prøvd alt. Spritvask hadde null effekt. Har også forsøkt med peeling mot ingrodde hår, men merket ingen forskjell. Jeg har veldig sensitiv hud (som merkelig nok ikke reagerer på hårfjerningskrem), og et par timer etter barbering ser underlivet ut som monsteret i en eller annen skrekkfilm. Det er ikke bare nupper, men også litt større blemmer som ser ut som elveblest. Hårfjerningskrem funker for meg, så da holder jeg meg til det. For andre kan voksing eller barbering fungere bedre, men alle disse tingene har jo sine fordeler og ulemper.
linja Skrevet 19. desember 2011 #46 Skrevet 19. desember 2011 Hos meg har hårfjerningskrem ingen effekt. Selv om jeg lar den virke mye lenger enn den skal, så skjer det ikke noe med hårene. Noen andre som erfarer det samme?
Antlers Skrevet 19. desember 2011 #47 Skrevet 19. desember 2011 Hos meg har hårfjerningskrem ingen effekt. Selv om jeg lar den virke mye lenger enn den skal, så skjer det ikke noe med hårene. Noen andre som erfarer det samme? Hårfjerningskrem tar dårlig om man ikke har litt lengde på hårene først. Det kan også være at du får bedre effekt med en variant som ikke er spesielt beregnet på intimområder. Eller kanskje det rett og slett bare ikke fungerer for deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå