Gå til innhold

Hvordan barberer man nedentil?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte barberer dere dere nedentil jenter? En sa en gang i uka.. men når jeg har barbert meg helt glatt nedentil, så blir det jo stubber etter en dag! Og stubber både stikker og klør, og er veldig ubehagelig å ta på, siden de er så stive/harde. Er det noen som gjør det hver dag? Tar ikke det i såfall fryktelig lang tid i dusjen? Og hvor langt bak barberer dere, i rumpa også? Det er jo noen hår der også...

Skrevet

jeg har landingsstripe og har hatt det i hvertfall 6 år, trives godt med den, da slipper jeg å føle meg helt ribba. I starten stakk det litt når det vokste ut, men siden jeg barberer samme stedet hver gang så gjør det ikke det lenger. Jeg bareberer hver gang jeg dusjer, det tar ca 30 sek. Jeg smører meg inn med dr. greve der nede og drar "med hårene". deretter spyler jeg bort :) enkelt og greit.

Dette gjør jeg som sagt hver gang jeg dusjer, som er ca annenhver dag. Jeg merker at hvis jeg lar det går mer enn to uker, så kan det stikke litt igjen når det vokser ut.

Jeg trimmer forresten håret med en barbermaskin til hår, setter på innstilling på 4 mm ca, og drar over. Gjort på 5 sek.

Skrevet

Hvor ofte barberer dere dere nedentil jenter? En sa en gang i uka.. men når jeg har barbert meg helt glatt nedentil, så blir det jo stubber etter en dag! Og stubber både stikker og klør, og er veldig ubehagelig å ta på, siden de er så stive/harde. Er det noen som gjør det hver dag? Tar ikke det i såfall fryktelig lang tid i dusjen? Og hvor langt bak barberer dere, i rumpa også? Det er jo noen hår der også...

en gang i uka. jeg klør ikke da. men hvis jeg sparer opp hår en måneds tid, så lugger det i busken

Skrevet

Det finnes en hårfjreningskrem fra veet som skal brukes under armene og på bikinilinja! prøv det.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med intimbarberinga, funnet ut noe som fungerer for deg?

Venter også på oppdatering på det kommende forholdet, men det er vel ikke før til neste år.

• Liker 2
Skrevet

Hihi, dette er litt pinlig, så er anonym nå :fnise:

IKKE noe problem å bruke høvel. Ta deg god tid! Gillette sine for kvinner fungerer best. Ja de koster litt, men de er i alle best i mine øyne (har prøvd mange!). Bruk skum og barber deg i dusjen, mye enklere når hårene er blitt myke av det varme vannet! Og det viktigste: barber MED hårene, IKKE MOT!!! Da slipper du nupper, kløe og svie. Bruk en god "aftershave" som du får tak i på kondomeriet, eller en god og MILD body lotion etterpå. Jeg barberer meg ca en gang i uka, om sommeren kanskje 2. Synes det blir MYE rensligere, bedre under samleie :lur: (slipper at hårene "gnisser") og mye mindre lukt og søl under mensen!

Lykke til!

Det hjelper IKKE å barbere med hårene i bikinilinjen, man får nupper uansett. Biktig å ikke bruke sløv høvel. Det beste er å bruke hånddesinfekjonsmiddel med alkohol etterpå. Da dreper man de bakretiene som forårsaker nupper/kviser.

Skrevet

Barberer meg 1-3 ganger i uka. Tar alt utenom en litt bred stripe. Stusser den med saks med jevne mellomrom, hater når det blir langt. Er kanskje 1-2 cm lengde på det. Tar alt under og i rumpa. Tar ikke lang tid fordi jeg har gjort det i over 15 år...

Gjest otrivin
Skrevet

Jeg føler det blir uhygiensk så jeg tar alt. Syns det er finere og mindre ekkelt.

Skrevet

Brazilian wax!

Det kan være dyrt, det gjør helvettes vondt, men det er ingen fare for å kutte seg og ødelegge noe. De tar absolutt alt, og hårene kommer ut tynnere enn om man skulle barbert. Det varer i utgangspunktet i 2 uker, men om man er flink til å nappe ut nye hår som kommer jevnlig kan det vare i 4 uker før hæren av hår blir for stor til å hanskes opp med med pinsett. :)

• Liker 1
Skrevet

Man har jo litt hår på innsiden av de ytre leppene nær de indre også, hvordan kan brazilian wax ta de?

Skrevet

Man har jo litt hår på innsiden av de ytre leppene nær de indre også, hvordan kan brazilian wax ta de?

Man ligger i diverse akrobatiske stillinger, strekker og drar huden mens vokseren vokser og drar.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker av og til høvel og barbersåpe. såpen fåes kjøpt på body shop, barberer først med hårene, vasker av tar på olje som en får kjøpt på apotek, og barberer så mot hårene får å få det så kort som mulig. Jeg har aldri hatt noen problem med nupper, foruten om av og til om sommeren når det er varmt og jeg svetter.

Men i det siste har jeg kjøpt Brazilian wax på Vita og fått typen til å hjelpe meg med voksingen. Er å anbefale, vont og jævlig men med gode resultater. Sikkert bedre om en gjør det profesjonelt, men jeg føler meg litt ukomfortabel med det. Jeg har forresten ingen problem med å vokse på innsiden av de ytre leppene mine.

Skrevet

Man ligger i diverse akrobatiske stillinger, strekker og drar huden mens vokseren vokser og drar.

Vokser man innenfor de ytre leppene, skjønner IKKE at dere holder ut!!!!! Det kommer jeg aldri til å prøve.

Skrevet

Vokser man innenfor de ytre leppene, skjønner IKKE at dere holder ut!!!!! Det kommer jeg aldri til å prøve.

Holder ut pga sjenanse eller smerte? Det var litt pinlig første gang, og det er litt forskjell på hvor mye de ulike vokserne tar, men jeg har stort sett kommet ut helt glatt. Du kan nok velge litt selv også. En dyktig vokser er flink til å strekke huden og dra av voksstripsene riktig slik at det gjør minst mulig vondt. Syns det gjør mer vondt å vokse rundt anklene enn brasilian.

Skrevet

Hvordan går det med intimbarberinga, funnet ut noe som fungerer for deg?

Venter også på oppdatering på det kommende forholdet, men det er vel ikke før til neste år.

Har ikke prøvd noe enda, høvel prøver jeg nok ikke, er ikke redd for å prøve det, men jeg liker ikke å bruke høvel, og fikk alltid små sår/kutt uansett om barberbladene var helt nye eller brukt noen ganger, uansett om jeg barberte mot eller med hårene, uansett hvor forsiktig jeg var. Og nedentil er siste plassen jeg vil ha små kutt/sår.

Voksing? Aldri i livet! Skal aldri prøve det, hverken nedentil, på legger eller under armene.

Jeg kommer til å prøve hårfjerningskrem fra veet som skal brukes på bikinilinja.

Har ikke bestemt meg enda om jeg skal prøve, vet ikke om jeg gidder å gjøre det regelmessig, men om jeg ikke prøver nå, mulig jeg gjør det til våren/sommeren, når badesesongen starter.

Ts

Skrevet

PINGLE! Og da kan du virkelig ikke å barbere!

Skrevet

PINGLE! Og da kan du virkelig ikke å barbere!

Jeg er da ikke en pingle, det vet du ingenting om. Men jeg gidder ikke å bruke lang tid. Høvel er jeg ikke komfortabel med, og nedentil er siste plass jeg vil resikere å kanskje få små sår. Ikke gidder jeg å påføre meg smerte under barbering heller, ikke søren om jeg noen ganger prøver voksing eller annen form for barbering som gjør vondt. Og ikke gidder jeg å bruke særlig tid på det. Nei, det blir hårfjerningskrem om det blir barbering nedentil.

Tror faktisk jeg skal prøve det under armer og på legger også. Å barbere seg er gørrkjedelig.

Ts

Skrevet

Hårfjerningskrem kan du kun bruke på bikinilinjen, ikke under eller i rumpa. Når de begynner å vokse ut må du vente til de er ganske lange igjen for at kremen skal "ta" hårene. Med andre ord en ubrukelig måte å fjerne hår på om sommeren når man skal vise kropp ofte...

Skrevet

Hårfjerningskrem kan du kun bruke på bikinilinjen, ikke under eller i rumpa. Når de begynner å vokse ut må du vente til de er ganske lange igjen for at kremen skal "ta" hårene. Med andre ord en ubrukelig måte å fjerne hår på om sommeren når man skal vise kropp ofte...

:( Det va da dumt. Jaja, da tror jeg at jeg bare dropper hele greia, og forblir ubarbert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...