Gå til innhold

Hva syns DU?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan du komme med en god grunn til at du skal rapotere meg ?

Annet enn at du er totalt imot cannabis?

Og jo, folk som ikke har pøvd, vet ikke. de tror bare.

Stor forskjell.

Du oppfordrer til bruk av narkotika. Derfor rapporterer jeg deg.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Rastl0s
Skrevet

all dop burde være forbudt.. hvorfor? fordi jeg ser hvordan det går med en venn av meg etter at han ble avhengi. noe han selvsagt nekter. ingen andre enn de som står utenfor kan se hvordan det påvirker en. han er sløv, glemmer alt osv. sånn var han ikke før han begynte å røyke. han har prøvd å slutte før uten å lykkes, men han blånekter som sagt for at han er avhengi

Skal også nevnes at det ikke er fysisk avhengighetsskapende. Vanlig ren weed... Er nok bare han som var svak for det.

Har røyka selv og jeg klarer fint å holde meg unna. Er forskjell på div. hasj og ren weed også. Hasj er IKKE bra, siden det kan være gummi, skolisser osv i det.

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Skal også nevnes at det ikke er fysisk avhengighetsskapende. Vanlig ren weed... Er nok bare han som var svak for det.

Har røyka selv og jeg klarer fint å holde meg unna. Er forskjell på div. hasj og ren weed også. Hasj er IKKE bra, siden det kan være gummi, skolisser osv i det.

aha.. :)

Skrevet

gummi å skolisser altså? :fnise: aldri hørt om

Gjest Rastl0s
Skrevet

Ja. Det er rart, men man sparer jo penger! De som lager/dealer gir f i hvem som røyker det bare de får solgt ;) Dessuten er det mange som sliter med schizofreni når de har røyket nok hasj... Har vært borti et veldig tydelig tilfelle!

Vanlig grønn weed og hasj er to forskjellige ting.

Skrevet

hehe stakkars de som får den bønna ass . Det med schizofreni er bullshit , da må de enten være ustabile fra før eller vært henni andre stoffer . :)

• Liker 1
Gjest Rastl0s
Skrevet

hehe stakkars de som får den bønna ass . Det med schizofreni er bullshit , da må de enten være ustabile fra før eller vært henni andre stoffer . :)

Ikke nødvendigvis. Man kan utvikle schizofreni... Ikke ALLE da såklart, men det er en viss sjanse.

Gjest henriett3
Skrevet

Uansett skjønner jeg ikke vitsen med å innta noen av disse stoffene i det hele tatt jeg? Kan man ikke ha det morsomt uten?

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville forbudt begge deler. Nå har nok toget gått for 100 år siden når det gjelder å forby alkohol, men vi trenger ikke å tillatte flere skadelige stoffer enn vi allerede gjør.

Det ligger også et helt annet perspektiv i dette spørsmålet enn hva vi personlig mener om rusbruk. Det er kriminaliteten som følger av at rusmidler er forbudt.

Slik det er i dag er det mafia og karteller som kontrollerer det illegale markedet. Disse har enorme summer på bok som igjen gir en like enorm makt. Fordi det er illegalt kan de kjøre opp prisene som de vi, vi får kriminalitet, folk prostituerer seg for å få rå til stoff, etc.

I Sveits bestemte de seg for en stund siden bestemte seg for å dele ut dop gratis til de narkomane. Ganske radikalt og helt på tvers av hva som virker fornuftig. Saken er at det fikk noen positive følger, men ingen negative:

1. Rusbruken gikk ikke opp - den har holdt seg like stabil som tidligere

2. Kriminaliteten gikk ned fordi tiltaket nøytraliserte makten fra de som solgte ulovlig

Jeg mener seff ikke at vi skal dele ut alkohol og cannabis gratis, men jeg tror eksempelet fra Sveits viser at forbud ikke vil føre noe godt med seg. Tror ikke forbud er svaret

Skrevet

Du oppfordrer til bruk av narkotika. Derfor rapporterer jeg deg.

Gør jeg det ?

Så altså når det blit diskutert av politikere så oppfordrer de til narkotika?

nei, jeg tror ikke det du.

Dette er en helt vanlig tråd.. -.-

Skrevet

Det stemmer på en prikk.

De kan også finne på å skrape bildekk og ha det oppi når de "baker" hasjen.

Gjest Rastl0s
Skrevet

Uansett skjønner jeg ikke vitsen med å innta noen av disse stoffene i det hele tatt jeg? Kan man ikke ha det morsomt uten?

Det er nok mer det sosiale... Jeg hadde ikke drukket/røyka alene. De gangene jeg røyka i USA var det med kamerater og vi gjorde noe fett om vi ikke hadde noe annet å finne på, og med drikking er det jo for å komme seg ut og slå seg litt løs. Er ikke alle som kan det i edru tilstand.

Er ikke det at alle folk MÅ ha det (mange som må), men når nesten alle en kjenner skal på fest i helga, så er det ikke kult å sitte og se på tv, da?

Og jeg er en som SJELDEN drikker. Foretrekker å finne på andre ting for å være ærlig, men er godt å slå seg litt løs iblant.

Skrevet

Det er nok mer det sosiale... Jeg hadde ikke drukket/røyka alene. De gangene jeg røyka i USA var det med kamerater og vi gjorde noe fett om vi ikke hadde noe annet å finne på, og med drikking er det jo for å komme seg ut og slå seg litt løs. Er ikke alle som kan det i edru tilstand.

Er ikke det at alle folk MÅ ha det (mange som må), men når nesten alle en kjenner skal på fest i helga, så er det ikke kult å sitte og se på tv, da?

Og jeg er en som SJELDEN drikker. Foretrekker å finne på andre ting for å være ærlig, men er godt å slå seg litt løs iblant.

Om jeg kunne ha valgt, så hadde jeg tatt meg en joint hver helg sammen med venner for så å chille og kose meg sammen med venner.

Istedentfor å løpe rundt i byen å sjangle som en annen idiot.

Gjest Rastl0s
Skrevet

Om jeg kunne ha valgt, så hadde jeg tatt meg en joint hver helg sammen med venner for så å chille og kose meg sammen med venner.

Istedentfor å løpe rundt i byen å sjangle som en annen idiot.

Helt enig med deg. Bare at jeg velger å holde det litt for meg selv siden det er så tabu å snakke om. Det er tross alt MINDRE skadelig også enn å drikke og røyke sigaretter. Man kan bli sløv av stort forbruk, men i ny og ned er ikke nok til å gjøre en sløv over noen år bare. Liker å være høy myyyye mer enn å være full også.

Gjest henriett3
Skrevet

Jeg er ofte på fest jeg og, men føler ikke at jeg må røyke for å være sosial? Tror heller det er det at folk ikke greier/tør å si nei til røyk, fordi de er redde for å ikke være kul..

For hver røyk du røyker mister du 7,5-10 min av livet ditt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ofte på fest jeg og, men føler ikke at jeg må røyke for å være sosial? Tror heller det er det at folk ikke greier/tør å si nei til røyk, fordi de er redde for å ikke være kul..

Tror det er en myte jeg.

Skrevet (endret)

Vel, nå kan man jo få løst det problemet med elektroniske sigaretter. De inneholder visstnok bare nikotin, og som jeg har forstått det er det de andre stoffene som skal kutte livslengden.

+ at man kan røyke inne. Ju-huuu!!

(nei, røyker ikke selv...)

Endret av Flair
Gjest Rastl0s
Skrevet

Jeg røyker ikke selv. Røyka litt weed i USA, men røyker ikke sigaretter. Men for mange, om man er litt reservert, kan det være en måte for noen å sosialisere seg på. Samme med drikking. Være med på festen, eller ikke være med.

Og det er nok en myte, for det er røykere som har levd i både 90 og 100 år.

• Liker 1
Gjest henriett3
Skrevet

Jeg røyker ikke selv. Røyka litt weed i USA, men røyker ikke sigaretter. Men for mange, om man er litt reservert, kan det være en måte for noen å sosialisere seg på. Samme med drikking. Være med på festen, eller ikke være med.

Og det er nok en myte, for det er røykere som har levd i både 90 og 100 år.

Jeg drikker ikke på fest, men er med like mye som de som drikker. Så jeg tror nok at viss man vil, trenger man ikke å føle seg utenfor fordi "alle andre" røyker eller drikker. Ingen av jentene i vennegjengen min drikker, men vi har det akkurat like morsomt som alle andre.

Kanskje de hadde levd til de var 110 viss de ikke røyka? ;)

• Liker 1
Gjest Rastl0s
Skrevet

Neinei, men er mange som ikke trives blant fulle folk mens man er edru ;) Jeg føler jeg havner i en "annen verden", så jeg drar og drikker eller så blir jeg igjen hjemme. Men om dere er flere om å ikke drikke så er det enklere da... Jeg har det også kult med vennene mine, men alkohol hjelper litt på det sosiale.

Kanskje, men om de startet som ungdom å røyke, ville ikke det tatt vekk litt mer enn 10 år? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...