Gå til innhold

Hvordan fortelle venninnen min at jeg ikke er interessert i å snakke om bryllupet hennes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en middels god venninne som skal gifte seg neste år. Hun snakker så vanvittig mye om bryllupet sitt, og spør meg hele tiden om når hun skal gjøre ting, hva jeg synes om ditt og datt, hva som er vanlig å gjøre, osv.

Jeg giftet meg i fjor, så det er vel derfor hun spør meg fremfor de andre venninnene hun har. Hun har ikke spurt meg om å være forlover heller (hvilket jeg er glad for, da jeg ikke liker forloveden hennes og ikke kunne vært forlover pga det), så det er ikke derfor hun spør meg om alt...

Men saken er altså den at jeg er ikke videre begeistret for bryllup og bryllupsplanlegging! Da jeg planla mitt så tok vi kontakt med et hotell som ordnet det meste, og så kjøpte vi klær og bestilte vielse og fotograf. Jada, det var et fint bryllup og jeg er glad for å være gift, men jeg bryr meg fortsatt ingenting om bryllup... Og dette vet venninnen min.

Jeg har prøvd å hinte flere ganger om at jeg kanskje er interessert i å snakke om noe annet. Jeg kan godt snakke med henne om oppussingsplanene hun har, om ferieønsker, om jobben, om det aller meste... Men jeg er så ubeskrivelig lei av å snakke om bryllup!

Hva kan jeg egentlig si til henne?

Hun er av typen som lar seg såre litt for lett, så jeg må veie ordene mine godt før jeg sier dem.

Help, please?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan si; beklager, jeg har ikke så mange gode råd å komme med, jeg er egentlig helt uinteressert i bryllup. Det får nok bedre svar av andre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare gjentatte ganger si at du er ferdig med bryllup. Ditt eget tok såpass mye tid og energi og planlegge at nå er det nok. Si heller hvor hun kan få info om bryllup (på nettet osv). Si at det er heeelt normalt at forlover'n skal ta seg av disse spørsmålene og at hun sikkert blir skuffet over å ikke ta del i denne planleggingen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...